ik snap het enigzins wel, maar ik moet eerlijk bekennen, ik werk sinds kort voor de overheid, en het is echt wel warm op kantoor.
Mijn werk is de afgelopen jaren best wel gegroeid qua personeel (factor 3 of 4), en ik merk echt dat nu we groter zijn niemand zijn verantwoordelijkheid meer neemt. Geen hond doet uit zichzelf de lichten of airco uit, of zet de vaatwasser aan als ze de laatste op kantoor zijn. Terwijl dat in het begin echt een vanzelfsprekendheid was.
Het punt is toch dat er een maatregel is aangekondigd waarbij geen rekening is gehouden met ouderen en vrouwen in algemene zin. Er staat letterlijk in het artikel dat de thermostaat vaak standaard is ingesteld op mannen, en nu gaat die thermostaat dus nog verder omlaag. Daar ligt toch het probleem en niet of 19 graden al dan niet te doen is.
@Crusti_Croc intersectionaliteit is niet een soort pokemonspel waarbij je zoveel mogelijk intersecties verzamelt. Misschien vind je deze video interessant, de persoon die de term heeft bedacht aan het woord: Kimberlé Crenshaw - On Intersectionality - keynote - WOW 2016 - YouTube
Het overkoepelende punt is toch dat we dit niet zomaar doen?
Eerlijk: ik zie twee wegen. Rennen of hij in therapie.
Nou eerder: ik heb een minderwaardigheidscomplex, kan niet omgaan met de dagelijkse realiteit en uit dat door mezelf wijs te maken dat mannen een onderdrukte groep zijn.
En mijn vriendin daarin mee te nemen
Hij klinkt als een incel
En waarom zit hij hier zo over te miepen als hij een relatie met jou heeft, wat boeien die andere vrouwen hem dan?
Ik vind het zo bizar hoe mannen het hele vrouwelijke geslacht kunnen blamen voor hun eigen âtekortkomingenâ.
Als vrouwen hem niet willen is het heel erg vervelend, maar dan heeft dat ermee te maken dat hij als persoon dus blijkbaar niet aanspreekt. Kut, vervelend, verdrietig, maar helaas. HOE kun je dit zo draaien dat het geslacht âvrouwâ een hekel heeft aan zijn persoonlijkheid? Hoe diep zit je dan in zelfmedelijden? Lekker makkelijk om het probleem bij de ander neer te leggen.
Boo-fucking-hoo dat witte mannen van hun voetstuk beginnen te vallen. Leer ermee leven zoals de rest van de wereld ook doet.
Misschien dat het feit dat je geen behoeft hebt aan seks onbewust wel iets zegt over hoe je voelt over zijn manier van praten? Ik kan me namelijk indenken dat je door deze denkbeelden van je vriend, je je niet perse veiliger voelt als vrouw. Dat je lijf/hoofd dan zegt nou seks hoeft niet, thanks, is dan misschien wel een logische reactie. En dat je al een tijdje weinig liefde geeft. Vind je dat zelf of zegt hij dat tegen jou? Want ook dat is een wisselwerking denk ik. Je zou ook kunnen overwegen om zelf met een therapeut te gaan praten hierover om wat dingen helder te krijgen want je bent een fijne man waard
Oh ja de pil wel/niet gebruiken kan ook wel meespelen. Lastig dat hij dan zulke uiteenlopende dingen lijkt te denken. Misschien zit hij gewoon met zijn eigen gedachten wel in de knoop.
Liefde geven is ook wel een vrij groot begrip natuurlijk. Het kan fijn zijn om met een relatie therapeut en/of seksuoloog te praten, die hebben vaak wel een andere invalshoek dan een gewone therapeut/psycholoog (even aangenomen dat je die hebt). Wel echt rot allemaal. Dat je een afkeer voelt om nu seks met hem te hebben lijkt mij ook niet gek. (Je kan nog eens bedenken waarom je geen zin hebt. Geen zin klinkt duidelijk, maar er is bijna altijd wel een reden waarom er geen zin is.)
Ah wat kut allemaal zeg. Heftig om je vriend dat soort uitspraken opeens te horen doen. Misschien even de tijd nemen om het allemaal te laten bezinken, jij bent ook niet verantwoordelijk voor wat hij zegt of vindt of om dat te veranderen
Yay weer voor seksisme.
Ik ben ondernemer en huur een bureau op een kantoor. Een mannelijke âcollegaâ had een meeting met een andere man in de spreekruimte. Ik moest ergens op wachten dus ik denk, kom, ik bied de mannen een kopje koffie aan.
Hoor ik man 2 van de meeting later tegen de ander zeggen âWat heb jij het goed getroffen met zoân leuke SECRETARESSEâ.
Ik loop ĂĂN KEER MET EEN KOPJE KOFFIE IN MIJN HAND en ik word van ondernemer met een eigen business gereduceerd tot secretaresse. Was het een man geweest dan was het gewoon een aardige man die koffie komt brengen, maar ik ben direct secretaresse.
Mijn werk raakt aan deze materie. Dit is sowieso geen onderzoek, je vriend praat waarschijnlijk een of andere gast op red pill reddit na die âzelf onderzoek heeft gedaanâ. Wat wĂ©l uit onderzoek komt is dat jonge mannen met overtuigingen zoals die van jouw vriend veel vaker plegers zijn van seksueel geweld. Sterker nog, bijna alle plegers hebben dergelijke overtuigingen. Het is een van de duidelijkste risicofactoren voor daderschap.
Zo interpreteer ik het wel (volgens je vriend zoeken vrouwen namelijk zelf en welwillend hun verkrachters op), maar het is op zân minst victim blaming.
Ik begrijp hoe moeilijk het is om het beeld dat je van iemand hebt bij te stellen, maar ik denk dat je er nu niet meer omheen kunt. Pas goed op jezelf en sterkte .
âDONâTâ: is daar een heel boek over geschreven?
als seksualiteit een keuze was zouden we allemaal gay zijn hĂš
Ik was gister met een kennis in gesprek die verkondigde dat de grootverdieners het meest benadeelt worden door de ouderschapsverlof regeling waarbij je maar 70% uitbetaald krijgt. Want hij moest op een salaris van 5000⏠straks echt heel veel geld missen, terwijl kleinere inkomens veel minder geld hoefden te missen.
De verdediging van de zzper die geeneens recht heeft op deze regeling, of van mij dat we gespaard hebben (en dat een luxe is!) om het op te kunnen vangen deden hem niks. Hij was hier overduidelijk de meest benadeelde partij
Je had hem nog even kunnen opstoken door voor te rekenen hoeveel kinderopvangtoeslag hij misloopt en hoeveel kindgebonden budget! Hij kan beter stoppen met werken, hij loopt bakken geld mis nu!
Ohhh als ik 'm volgend jaar weer zie dan ga ik er eens inwrijven hoe rijk dit kind ons maakt .
Ze hadden zich trouwens nog niet ingeschreven voor de opvang want er was zoân enorme wachtlijst
Wat is het redeneer vermogen van deze man joh. Mijn therapeut zou zeggen âik hoor wel wat denkfoutenâ