Feminisme

Ja dat klopt! Het is een adaptatie van Shakespeare. Zo zijn er meer, zoals She’s the Man (Twelfth Night), Get over it (A Midsummer Night’s Dream), maar ook The Lion King (Hamlet), Clueless (Emma van Jame Austen) of Easy A (The Scarlet Letter van Nathanirl Hawthorne). Er zijn heel veel films gebaseerd op de klassiekers, maar in een modern jasje gegoten.

12 likes

Is bridget jones nou ook een losse adaptatie van pride & predjudice? In het boek hebben ze het er namelijk wel vaak over en er zijn veel overeenkomsten

1 like

Ja klopt! En Darcy wordt gespeeld door Colin Firth, die ook mr. Darcy speelt in de BBC verfilming van pride & prejudice.
De sequel Edge of Reason is weer gebaseerd op Persuasion (een ander boek van Jane Austen). Dus allemaal inceptie haha

Misschien beetje offtopic in dit topic? Sorry daarvoor

4 likes

Beetje laat, zie hem nu pas, maar vond dit wel een leuke post over vrouwendag:

Voor de andere sheets:

https://www.instagram.com/p/CphbTNYj9u2/?igshid=MDJmNzVkMjY=

11 likes

:clown_face:

na kritiek hebben ze wel de fotot gwijzigd, maar kom opppppp

6 likes

Een bekende (F) van mij wilde ook aandacht besteden aan international women’s day:

Eerst: Here’s to strong women. May we know them. May we be them. May we raise them.

Paar uur later:

Ik zat echt in dilemma of ik eerst zou huilen of eerst m’n ogen zou uitkrabben. :cry:

5 likes

Ik snap m niet eens? :joy:

6 likes

Ik maak hieruit op dat het dus om de schade gaat? Ik weet niet maar een man uit mijn nabije omgeving heeft pas nog zijn auto om een boom heen gevouwen omdat de parkeersensoren de boom niet zagen bij het achteruit rijden :rofl:

N=1 maar vond het toch even leuk om te vertellen

2 likes

Dit is ook schaamtelijk, echt geen woorden voor. En dit is niet nonkel jef op een familiefeest, maar de voormalige minister van justitie.

2 likes

Lol hoe krijg je het serieus je strot uit. Vrouwen zijn leuk om naar te kijken, en leuk omdat ze goed kunnen zorgen en schoonmaken terwijl wij daar te belabberd voor zijn.

Waarschijnlijk zijn die giechelende vrouwen zo gelukkig omdat ze even niet lastiggevallen worden door domme en incompetente mannen.

8 likes

De onmisbare hoedsters van onze kinderen :face_vomiting:

1 like

Ik vond keuvelen het ergst. Ik keuvel niet hè, ik converseer.

3 likes

Heb je zelf al twee keer nagedacht over waarom dit geen leuk geintje is?

4 likes

Maar, inhoudelijk? Ben je het eens met de bezwaren of vind je die overdreven?

2 likes

Twijfel, hier of in politiek. Toch maar hier.
Weet iemand waar je kunt teruglezen over dat achterlijke blond servies met dat grapje over stemmen? (i.e. “kleuren”)?

Om hier nog het laatste woord over te willen hebben :grin: die velg, dat is een soort pars pro toto.

2 likes

Serieus wat is het punt van dit fucking domme artikel? Ook dat hele:’ Je moet hem gewoon een mep geven!’, waarom moet dat nodig zijn? Hou je handen gewoon thuis. En ook zijn
sommige mensen gewoon niet zo gebekt, en hebben zij misschien een verleden met misbruik waardoor een hand op je kont super zwaar valt? Leuk dat zij het een compliment vindt maar anderen vinden dat niet. Ik kan hier echt slecht tegen.

2 likes

Ugh ja, en hoe vaak hoor je ook niet van vrouwen dat ze op het moment zelf bevriezen en later pas een goede reactie bedenken…

5 likes

Precies! Ik heb daar zelf ook last van gehad toen ik lastig gevallen werd op mijn werk, en toen zei ook iedereen dat ik hem:’ maar verrot moest schelden’, alsof dat zo simpel is allemaal :expressionless:

6 likes