Precies, en hem verrot schelden of slaan maakt zijn daad niet ongedaan! Als je je verweert blijf je zelf alsnog met allerlei nare gevoelens en herinneringen zitten.
Precies! En ook zet je jezelf in een kwetsbare positie want veel van die mannen hebben ook gewoon een kort lontje
Ja inderdaad. Met jouw fysieke of verbale uitbarsting is het niet opeens zomaar klaar, al denken mensen die dat soort opmerkingen maken van wel
Blond heeft toch wel meer van die hele domme misplaatste afbeeldingen getekend. Met mijn puberbrein vond ik dat servies nog leuk vroegerâŠ
Dat was waarschijnlijk alleen vanwege de leuke kleurtjes
Ja ik moest er bijna van huilen (maar zat in de trein dus kon niet haha).
Anja Meulenbelt zegt weer eens rake dingen in deze aflevering van Met zân allen achter de kinderwagen
Sowieso geweldig dat wij als nieuwe generatie nog zoân goede toegang hebben tot haar verreikende (en verrijkende) kennis als door de wol geverfde feministe en dat ze zo actief in podcasts te gast is en boeken uitbrengt na haar debuut uit 1976 dat nog staat als een huis.
Disclaimer: ik wil dus niet verbaasd doen dat zij ânogâ meedraait zoals ze zelf terecht fel weerlegde in de podcastaflevering (als ik het goed heb) Spotify
Maar ik vind het gewoon heel fijn om wat wijze woorden te horen tussen het soms kapitalistisch-gedreven non-inclusive feminisme dat op social media te horen is
Thanks voor de podcasttip. We staan inderdaad op de schouders van reuzinnen
UGH er waren wat websites eruit gegaan op werk, toen vroeg ik de man die daarvoor verantwoordelijk was naar een evaluatie van hoe en wat er mis was gegaan.
Hij: ik heb toch gezegd dat we onderhoud zouden doen? Waarom de f** denk je dat ik dat zo vroeg doe? Als er geen kans op downtime was had ik het niet gedaan, denk je ook niet?
Dan, een mannelijke collega vraagt in een ander Teams kanaal: âWat is er vanochtend mis gegaan? Wil je even een samenvatting sturen zodat klanten geinformeerd kunnen worden?â
Hij: Ja natuurlijk, dat was ik ook al van plan als ik klaar was met wat ik nu aan het doen ben.
Mijn kin lag echt op de grond. Nu sprak ik hem aan op hoe erg zijn reacties verschillen, en zegt hij: Ja van jou voelde het echt als de les lezen, daar mag je wel sorry voor zeggen.
Schandalig, zou ik mee naar een leidinggevende stappen
Ja dat voelde voor hem waarschijnlijk inderdaad zo omdat hij het niet kan hebben als een vrouw hem ergens op wijst. Wat een eikel joh en om te huilen dat we blijkbaar nog zo n lange weg te gaan hebben
Ja, de eigenaar van het bedrijf waarvoor ik werk reageerde op zijn bericht met: dit is ongepast en ik wil je vanmiddag op kantoor hierover face to face spreken.
Ja, echt precies hoe ik het schreef met die *** erin, hij had het daarna aangepast maar had al screenshots natuurlijk dus die vlieger gaat niet op.
Ohh wat goed love it
Wat een klootzak zeg
Echt hoor. Wtf.
Ik werk nu in een wat andere omgeving dan grootstedelijk, vind het hier echt erger. Ben nu ook leidinggevende, veel mannen. Nou dat accepteren sommigen echt niet. Twee vertrekken er nu met een duwtje, lekker ergens anders werken vriend!
Hij heeft een officiële waarschuwing gekregen, kennelijk was hij tijdens dat gesprek super hard gaan huilen en trillen. Hij mag zich er van mij wel een paar dagen slecht over voelen.
Zân leidinggevende had ook gezegd: Cookie geeft zelf bij je aan wanneer en of zij dit wil uitpraten met je. Als ze dat nooit wil moet je dat ook accepteren, het is niet haar verantwoordelijkheid om jou je minder slecht te laten voelen.
Vond wel heel fijn dat die man dat tegen hem had gezegd
Heel herkenbaar! Ik lees daarom ook geen boeken meer die geschreven zijn door witte boomer mannen.
Mijn laatste was Zwarte Schuur van Oek de Jong en die smeet ik echt aan de kant na een alinea over dat âeen lelijke vrouw neuken ook wel wat hadâ. Op bladzijde 17 ook al, doeiiii. Vrouwelijke schrijvers sindsdien it is!