Feminisme

Het is een beetje vergelijkbaar behalve dan dat in een IKC de school en de opvang twee verschillende dingen blijven. Eerst school, daarna opvang. Op deze school vlechten ze opvang en school door elkaar heen gedurende de dag. Dus de pedagogisch medewerker neemt de kinderen op gezette tijden bijvoorbeeld mee naar buiten. De docent heeft dan tijd om wat voor te bereiden, en op een gegeven moment wisselt dat weer om. Alle kinderen zijn dus de hele dag op school, net zoals in heel veel andere Europese landen het geval is.

2 likes
6 likes

Wtf did I just watch? De implicaties van wat er uit de mond van deze cynische engerd komen… jaaaa tis gewone redpillpraat, weet ik ook wel, maar was toch verbaasd. Ben benieuwd wat jullie hierbij denken, laat het achter in de comments.

https://www.youtube.com/shorts/aqyq-i97pDo

2 likes

Wat denken zij dat “value” is en waarom valt romantiek en liefde daar niet onder? Denken zij dat alleen status en geld belangrijk is?

Pff er staat een artikel op Nu over dat Wiegman genoemd is als mogelijk volgende bondscoach van het oranje mannenteam, en de reacties daaronder :sob:

Alsof ze door de knvb op zo’n lijstje wordt gezet wanneer experts haar dat niet zien doen.

Ik kan het niet linken want het is zo’n update feed, maar het staat onder sport

1 like

Iemand de podcast “De eeuw van de vrouw” al geluisterd? Ik vind het echt een aanrader. Ook als je al veel weet over de positie van de vrouw.

3 likes

Thanks, ben bij afl 4 inmiddels. Hele goede podcast.

2 likes

Dank voor deze tip! Had echt de (naïeve) verwachting dat dit niet zo’n eye opener zou zijn, maar vond het echt heel interessant. Ook veel dingen die ik niet wist of onbewust niet zo bij stilstond.

1 like

Kleine overwinning, maar ik heb geregeld dat op werk voor collega’s en cliënten gratis menstruatieproducten worden aangeboden :partying_face:

80 likes

Collega (m, 50+), met wie ik altijd discussies heb over de gebrekkige representatie van vrouwen, tipt me om Buitenhof van vandaag terug te kijken. Dit zijn de gasten

Credits voor de compilatie van dit manel voor Buitenhof zelf. Zelfs Pieter Jan Hagens als interviewer kan dit niet goedmaken. Overweeg alleen dit terug te sturen, maar denk niet dat-ie het snapt.

image

9 likes

:rofl:

1 like

Ja eens

Er gebeurde met een van deze mannen wel iets opvallends in de uitzending

De poolonderzoeker moest huilen vanwege klimaatverandering :mending_heart:

8 likes

Gaan jullie nog iets met werk doen voor international womensday 8 maart? Zo ja weet je al wat?

Ik wil het boek ei foetus baby van Trudy Dehue even tippen. Ik ben ongeveer op de helft nu maar het is een heel interessant boek. Ze is bij de podcast Groene Amsterdammer te gast geweest om over haar boek te praten, ook een leuk gesprek.

3 likes

Damn Honey post dit vrijdag: Spotify

Maar wat is er gebeurd? Ik kan niks vinden op hun socials en lees ook geen extreem nieuws in het actualiteitentopic?

Weet iemand waar ze het over hebben?

2 likes

Het klinkt als iets persoonlijks en ik denk dat als ze het zouden willen delen (nu of überhaupt) dat ze het wel specifiek hadden gemaakt.

11 likes

Ik denk dat je gelijk hebt maar dan vind ik het wel een gekke upload, plaats dan niks i.p.v. 3,5 minuut nietszeggend ergens omheen lullen dat er iets heel ergs is gebeurd en dat er daarom geen nieuwe aflevering is? :sweat_smile:

Hoezo? Ze krijgen waarschijnlijk ook heel veel vragen als er een keer geen aflevering is dus hebben daar misschien liever eigen regie in. Ze hebben nu wel weer een nieuwe aflevering waarin ze aangeven dat een goede vriend ernstig ziek is.

Uiteraard #zelfweten maar ik kreeg alleen maar meer vragen ervan. Ik dacht oprecht dat er iets algemeens heftigs was in de wereld waar ik vanaf moest weten dus vandaar dat ik het een gekke post vond. Als ze zeiden dat er in hun privé sfeer iets was waar ze niet op in wilden gaan dan was het al veel duidelijker. Als er helemaal geen post was dan had ik me persoonlijk niet eens gerealiseerd dat er een keer geen nieuwe aflevering was.

Ik vond het echt mega duidelijk dat het iets privé’s was uit die 3 minuten.

13 likes