Feminisme

Typ het wel altijd door mijn rage-tears heen hoor :disappointed_relieved:

1 like

Leuk! Ik wilde ook naar die demonstratie van de Bovengrondse gaan, maar kan toch niet met werk. Vind het super belangrijk dat zoiets bij dr huisarts komt en niet in een ontoegankelijke kliniek.

2 likes

Ik denk dat de definitie van zwangerschap altijd wel inconsistent blijft omdat het toch voor verschillende situaties andere gevolgen gaat hebben. Als men bij de ene zaak zegt “dit is het” dan wordt het weer bij een andere zaak als argument gebruikt waar het wellicht helemaal niet gepast is. Dus het zal in hun voordeel zijn om dit zo wisselvallig te houden.

Het gevoelsmatige is natuurlijk altijd een dingetje. Ik heb genoeg zwangere vriendinnen die hun embryo als hun kind zien terwijl ik zonder attachment een abortus heb laten plegen op een vrucht van dezelfde leeftijd of ouder.

1 like

Hier reageert ze op de kritiek die kwam op de oproep voor meer vrouwen in de top2000.

2 likes

Misschien niet helemaal het juiste topic maar ik werd heel blij van dit artikel haha. En de muziek is ook mooi :slight_smile:

3 likes

[https://www.nu.nl/geldzaken/5637167/rapport-genderkloof-in-west-europa-pas-61-jaar-gedicht.html]
Pff, mijn eventuele toekomstige dochter zou dus niet eens economische gelijkheid meemaken.

Zo smakeloos.

4 likes

Maar hoe uit zich dit precies? Ik had het hier over met een vriend en die zei dat je gewoon moet onderhandelen en dat zowel mannen als vrouwen dat kunnen doen.

Inderdaad wat @quantum zegt. Alleen dat gegeven al is erg.

Daarnaast is ook naar voren gekomen dat zowel mannen als vrouwen een negatiever beeld hebben bij vrouwen die actief onderhandelen dan mannen.

6 likes

Bedankt voor het reageren allemaal! Ik probeer altijd met goede argumenten te komen, maar die worden altijd snel onder tafel geschoven door bijvoorbeeld te zeggen dan je maar moet onderhandelen en dat ze zich niet kunnen voorstellen dat er een verschil is. Ik vind het jammer dat daar niet normaal over gesproken kan worden omdat het vaak niet als een probleem wordt gezien. Daar heb je dan natuurlijk weer de kern van het probleem.

2 likes

Maar over de top 2000, daar wordt toch gewoon op gestemd? Zowel mannen als vrouwen kunnen gewoon stemmen toch? Dan vraag ik me wel af hoe dat dan precies zich uit in seksisme enzo, want vrouwen stemmen dan ook niet echt op vrouwelijke artiesten toch? Of werkt de top 2000 anders? Haha. Kan dat ik het verkeerd begrijp hoor haha.

Edit: zit het artikel te lezen en begrijp wel wat beter wat ze bedoelt.

maar het onderliggende probleem daarvan is dat vrouwen minder worden gedraaid op de radio en minder media-aandacht krijgen, dus minder bekendheid.

5 likes

@Biscotti @quantum ja ik zie nu idd wat beter wat er bedoeld wordt. En dat is ook zeker waar, dat er minder vrouwen naar voren komen in die lijst. Maar persoonlijk weet ik zelf nooit zo’n goede oplossing voor dit soort dingen. Want haar oproep bijvoorbeeld, voelt dan weer een beetje geforceerd. Als er dan volgend jaar heel krampachtig allemaal vrouwen in staan. Voelt dat ook weer zo ‘afgedwongen’ ofzo, heb er geen ander woord voor. Maar ja zou dan ook niet weten wat je er wel aan kan doen, want die mentaliteit blijft idd heersen onder de meeste mensen en al helemaal als er nooit wat over gezegd wordt. Maar is het echt zo dat moderne vrouwelijke artiesten ook weinig radiotijd krijgen? Want ik zie zeker dat dat gebeurt met de oudere artiesten, maar volgens mij is het met de nieuwe artiesten wel redelijk gelijk verdeeld, tenminste dat lijkt zo wanneer ik naar de radio luister. Lijkt me wel interessant om meer over te lezen trouwens!

1 like

Ik had hier een discussie over met vriendinnen en was wel benieuwd hoe jullie hier tegenover staan:
Vinden jullie dat je bij beroepen enkel het mannelijke/onzijdige woord moet gebruiken of juist ook het vrouwelijke? Dus bijvoorbeeld schrijver/schrijfster, advocaat/advocate, etc.
Of maakt het je niets uit?

Vrouwen kunnen ook prima seksistisch zijn tegen vrouwen he. Kijk maar hoeveel vrouwen claimen dat ze ‘feminisme niet nodig hebben’ :’) Het is natuurlijk meer het systeem waarin we leven dat seksistisch is dat zover gaat dat wij mannen vaak meer op waarde schatten dan vrouwen. Vroeger mochten vrouwen niet studeren, niet stemmen, niet de politiek in
 omdat ze daarin te slecht/slechter zouden zijn dan mannen. Dus ook in muziek geldt dat nog steeds wel denk ik, waardoor het wel belangrijk is dat er meer vrouwen in de top 2000 staan.

6 likes

Nou eigenlijk vind ik ook dat je eenzijdige woorden moet gebruiken (of dat nu de mannelijke of de vrouwelijke zijn, maar de mannelijke zijn vaak korter dus ik prefereer die.)
Alleen voor dat je dat kunt doen moet er denk ik maatschappelijk iets veranderen. Mensen gaan er bij een piloot, advocaat, directeur, etc. sowieso vaak vanuit dat het een man is en bij een verpleegkundige, kapper, etc. dat het een vrouw is. Ik weet alleen niet wat dan eerst moet. De benaming of de mindset.

2 likes

Verdammte sheize. Du bist krank, schwanz. Es ist fast 2019, nicht 1950.

12 likes

Ik had 10 van 14, hoe doen jullie het ?

2 likes

Heuj 11/14

1 like