Feminisme

Nou ja, het ging er met name om dat ze dit raadsel in Zweden voorlegden aan mensen, en in Nederland. In Zweden had iedereen het direct goed. In Nederland haast niemand.

5 likes

Stom he! En dan denken we dat we zo goed bezig zijn, maar met zo’n simpel raadseltje vallen we dan toch door de mand

2 likes

Ik wist het antwoord niet meteen, maar volgens mij heb ik het wel goed. Ben nooit zo geduldig met dat soort dingen maar ik ben wel blij dat ik het nog niet had gegoogeld voordat ik erop kwam. :slight_smile:

Edit: omg ik realiseer me nu in welk topic ik zit en dat ik het niet goed had. Was zo trots op mezelf omdat ik eerst een standaard beeld had gevormd en daarna anders moest denken en dat was ook niet goed :open_mouth:

3 likes

Nou ja er is natuurlijk een gewenst antwoord

antwoord

Vrouw

maar je zou ook een andere oplossing kunnen bedenken bijvoorbeeld

alternatief antwoord

Het betreft geen traditioneel gezin maar bijvoorbeeld twee mannen die een kind hebben geadopteerd

Ik denk dus dat er meerdere antwoorden goed zijn omdat het doel van het raadsel volgens mij eerder vastgeroeste ideeën blootleggen is dan je echt dwingen om 1 specifiek antwoord te geven.

10 likes

Hebben jullie gelezen over die Nashville verklaring, ondertekend door een heleboel mannen waaronder vd Staaij?
Wat een engnek is dat toch.
Maar echt ziekelijk ook hoe geobsedeerd en gefrustreerd die mensen zijn met betrekking tot andermans geslachtsorganen. In die 3 blaadjes komt het woord ‘geslacht’ 9 keer voor en seks 24 keer (ook als onderdeel van een woord). Waarom zijn ze zo gefocust op seks en wie het met wie doet? Wat een sneue mensen, kan me hier echt kwaad om maken.

Aan de andere kant: het is natuurlijk niet verrassend, en hopelijk wordt vd Staaij de kamer uit getrapt, want hij handelt dus niet in overeenstemming met artikel 1 van de grondwet.

Ik weet niet of ik het zo kan linken: https://nashvilleverklaring.nl/wp-content/uploads/2019/01/Nashvilleverklaring-Nederlands-definitieve-versie-met-naschrift.pdf

4 likes

Met de term volk vind ik dat je nogal generaliseert terwijl veel christenen zich juist distantiëren van de verklaring.

Ik durf het bijna niet te posten maar vind het stukje van hartvannederland :flushed: erover wel goed

https://www.hartvannederland.nl/nieuws/2019/geradicaliseerde-nederlandse-christenen-scharen-zich-massaal-achter-discriminatie-en-homohaat/

2 likes

Dat het artikel dmv de tweets ook laat lezen dat christenen zich ervan distantiëren.
(ik bedenk me trouwens nu dat ik er geen andere artikelen over gelezen heb, alleen een gesprek van een christelijke vriendin van me, dus misschien *waarschijnlijk * zijn gelijke artikelen van andere sites beter)

1 like

Het is toch duidelijk dat @Willem met “volk” de personen die deze verklaring hebben ondertekend bedoelt? Ik zie met de beste bedoelingen niet in hoe je in die post leest dat Willem alle christenen sneu vindt eigenlijk

2 likes

Ik haalde het er oprecht niet uit dat ze dat bedoelde. Al verwachtte ik natuurlijk wel dat ze dat bedoelde omdat ik er vanuit ga dat mensen met een dergelijke mening niet hier actief zijn

1 like

Haha oké die ga ik ook ff lezen!

Ik heb het aangepast, maar ik bedoelde inderdaad uiteraard de ondertekenaars van het stuk en niet alle christenen.

3 likes

Had een tijd geleden een redelijk succesvol gesprekje met een catcaller en ik heb dat toen in WJEKW gedeeld. Vandaag ging het wat minder soepel maar ik dacht: dit deel ik ook maar, maar dan in een topic waar het misschien beter past.

Gesprek

Jongen: ‘Knapperd’
Ik: ‘Hoezo?’
[geen reactie]
‘Waarom zeg je dat?’
[geen reactie, loopt gewoon door]
‘Hallo?’
[…]
‘Negeer je me nou?’
[…]
‘Als je niet met me wil praten, zeg dan niks.’
‘Ik wilde net zeggen…’ (of zoiets, ik verstond het niet goed)
‘Sukkel!’
En toen ben ik weggerend (was aan het hardlopen).

Ging dus niet heel goed, vind het jammer dat ik alsnog ging schelden terwijl hij misschien wel iets zinnigs wilde zeggen. :’) Maar ik denk wel dat hij zich schaamde of in ieder geval schrok dus ik hoop dat het misschien iets verandert bij hem.

Ik sprak met een vriend van me over catcalling en mijn vorige ‘confrontatie’, en hij zei dat hij dacht dat schaamte soms dé manier kan zijn om gedrag te veranderen, en dat hij het idee had dat die vorige man die ik aansprak echt wel een gevoel van schaamte moet hebben gehad. Hij gelooft dus wel in mijn ‘methode’, al was mijn doel niet direct om iemand zich te laten schamen maar meer om diegene aan het denken te zetten en ervoor te zorgen dat ik eens iets anders kan doen dan negeren of schelden.

Iemand anders die ik sprak zei juist: ‘Je bent echt naïef als je denkt dat dit ook maar iets van invloed op die mannen heeft.’

Wat denken jullie?

3 likes

Die gast die wegrende haha, wtf?!

En ik denk dat je wel gelijk hebt. Stel je voor dat elk meisje en elke vrouw zo zou reageren… Dan kapt ie er wel mee.

Ik zeg: go catcallerconfrontaties! #teamcc

3 likes

:frowning_face::frowning_face::frowning_face:

3 likes

Wtf is dit. Misschien tippen aan zeikschrift?

@Briseis ik ga me voornemen dit te doen! Ik wil altijd graag gaan schreeuwen, maar dat werkt niet natuurlijk. Ik denk dat jouw aanpak wel een goede is!

2 likes

Jaa doen! En dan als je wil ook delen hoe het ging. :slight_smile:

En wauw wat jij post @LizzyBennet o.O

1 like

Ja had ik gelijk gedaan! Ze zei dat ze het ook al had gezien en was nu aan een opiniestuk bezig als reactie!

6 likes

Ah goed zo!! Ben benieuwd

Celinecharlotte deelde dit filmpje op instagram (en dat ze meteen veel mesjes had besteld haha) en ik vind het zo tof dat zo’n groot merk dat alleen mannen als doelgroep heeft dit deelt!! Love it.

11 likes

Ze hebben niet alleen mannen als doelgroep, ook vrouwen kopen massaal Gillette. Of het nou de mannenscheermesjes zijn (die goedkoper zijn: vrouwentax!) of de Venus Gillette.

1 like