Feminisme

Mijn moeder had vroeger al een sticker op de auto met “de heer in het verkeer is vaak een vrouw”

En wat is ufffdcht blij?

Écht, alleen de é geeft een fout ode bij die vacature :yum:

Oh gelukkig, ik was al bang dat ik weer de nieuwste hippe slang had gemist ofzo.

Misschien reageert Coolblue hier wel goed op als je dit meldt, ze staan toch zo bekend om hun ‘vlotte’ imago?

Ja ze proberen heel vlot over te komen idd. Zat er ook al aan te denken, misschien stuur ik wel een berichtje.

Ik had ze eens een email gestuurd over een barbecue die geadverteerd werd met iets in de trant van “nu kan je grillen als een échte man”. Hadden ze binnen 2 dagen aangepast! Lijkt mij gewoon een beetje PR damage control maar ach, ze hadden me in ieder geval niet afgewimpeld.

Eindelijk! Vind het ook zo achterhaald inderdaad.

Zag dat Kendall Jenner op Instagram een foto had gepost met "I’ve had so much pasta since this photo’. Dus een dun model dat al in shape is voor haar andere werk, moet trainen om nog meer in shape te komen voor 1 dag? Ze promoten een manier van leven die voor niemand haalbaar is, zelfs niet voor supermodellen blijkbaar.

Up voor deze tenenkrommende column van Thomas van Luyn. Ik zag het gister al voorbijkomen op het account van zeikschrift maar ik word gewoon niet minder boos sindsdien:

Waaaarrrrrrr slaat dit op? Ziet deze man uberhaupt wel vrouwen in zijn leven? Wanneer houdt deze stigmatiserende onzin nou een keer op :sob:
Edit: op instagram kun je het dus helemaal lezen, maar hier alvast de opening van dit stuk:
thomas

Als ik het goed begrijp is het toch gewon ironisch bedoelt?

Nou ik vind het niet per se “gewoon” en ironie zou betekenen dat het grappig moet zijn. Maar ik zie hier de grap gewoon echt niet van in?

Ik las het alsof hij juist die ander die stelt dat er een mannen en een vrouwen manier van muziek luisteren is belachelijk maakt. Maar ik kan het ook verkeerd hebben.

Ja dat lees ik ook, alleen gebruikt hij een anekdote als deze om een column over te schrijven en concludeert hij ten slotte dat hij niet zozeer een wijf is alsof dat iets is om heel erg blij mee te zijn.

Maar is het juist niet goed om te laten zien dat dit soort onzinnige vooroordelen nog steeds spelen in de maatschappij? En de bewoording kan anders maar ik ben ook heel blij dat ik een wijf ben :sunglasses:

Hmm, als ik een zichzelf veel te serieus nemende ~muziekliefhebber~ met een temperatuurgereguleerde platenkast denk, dan zie ik wel direct een man voor me inderdaad.

Tja, mannen zijn nou eenmaal veel aanstelleriger mbt hobby’s.

Ik had je bericht niet meer gelezen maar:
met dit stuk? Geschreven door een man die geen wijveninstallatie wil hebben? En zegt dat er meer verschillen bestaan tussen mannen en vrouwen maar dat eentje is dat vrouwen geen muziekliefhebber kunnen zijn?
Volgens mij lezen we echt iets anders.
Ik weet niet of de reacties hierop nou aangeven dat ik me aanstel maar ik ben er echt oprecht nog steeds verontwaardigd over en vind het ook heel raar dat dit normaal en grappig gevonden wordt?

Ik heb geen goede koptelefoon en geen goede geluidsinstallatie.
Maar ik heb wel een router waar mannen altijd erg van onder de indruk zijn. Als in: erg.
(Ik snap überhaupt niet hoe je een router interessant kan vinden, ik heb m van mn ex overgenomen want ik had een router nodig)

Ja ik snap je wat bedoelt. Dat staat er natuurlijk letterlijk, maar ik meen dat de auteur het juist zo overdreven opschrijft om aan te tonen hoe belachelijk deze denkwijze is. Want het slaat natuurlijk nergens op, dat sommige mensen menen dat vrouwen geen echte muziekluisteraars zijn. Maar ik denk en hoop dat de schrijver dit ironisch bedoelt. Juist omdat hijzelf volgens deze theorie ook een wijf zou zijn. Hij steek eigenlijk de draak met deze zienswijze; ironie.

En ik vind niet dat je je aanstelt, als je het interpreteert zoals jij het interpreteert ik denk alleen niet dat de schrijver het op deze wijze bedoelt. Ik denk dat hij juist zwaar overdrijft om juist degene die dit denken belachelijk te maken.

Maar ook dan vind ik het slaan als een tang op een varken. Dat is wat ik probeer te zeggen. Het zou kunnen dat het ironisch bedoeld is maar ik moet ernaar gissen, plus ironie zou betekenen dat het heel grappig kan zijn, maar het stuk is mi niet echt grappig. Tenzij hij die vriend (op?) een hak had gezet maar de conclusie is dat hij ernaar luistert.

Ik kreeg de opmerking “maar het is toch ironisch bedoeld” ook over de kordaat reclame van de lidl, maar zelfs al zou dat zo zijn (in dat geval geloof ik dat niet, hierbij zou het kunnen): mij ontgaat de grap.

Edit: als het ironisch bedoeld is dan snap ik overigens wel waar jij vandaan komt en is mijn felheid niet per se terecht en meer te wijten aan een slecht geschreven stuk. Maar het jammere hieraan is dat de ironie waarschijnlijk meerdere lezers zal ontgaan en ik het gehoon van muziekliefhebbende mannen die denken dat vrouwen alleen naar Abba luisteren voor me zie als een rode lap voor een stier.