Feminisme

Ja ik heb de tip uit damnhoney de podcast (ook een mega aanrader!), daar hoorde ik het vaker en ik vind het zo’n rust geven. Ook dat ik nu het gevoel heb dat het niet mijn taak is om andere mensen bij te leren

3 likes

Deze mevrouw heeft het ook niet helemaal begrepen

3 likes

Ah no ik vond die column van Asha ten Broeke juist heel goed ik heb helemaal geen zin om dit te lezen nu :")

Hahah ze kletst echt uit haar nek dus lees maar niet!

1 like

Zo vet deze video, reclame is blijkbaar van vorig jaar! Ik hoop echt dat er een dag komt dat het niet meer raar of vies wordt gevonden (door veel mensen) als je je niet scheert.

Ik ga vanavond naar een feministenborrel in Rotterdam
https://m.facebook.com/events/370511697106148

1 like

Noouu ik zie net dit op Facebook en ik ben echt met stomheid geslagen.

Linkje naar wat die zei

Linkje naar petitie

3 likes

Ik vind dit nog steeds zo raar. Mannen en vrouwen hebben allebei wallen, puistjes, lippen en wimpers, en toch kan en mag je eisen dat vrouwen er iets overheen smeren en mannen juist niet. Ik vind het gewoon zo’n vreemde opvatting dat vrouwen er zonder make-up niet representatief uit zouden kunnen zien.

16 likes

Soms als ik op m’n werk iets zeg van wil je me dat even mailen, zegt er iemand: “ooooo, zo typisch vrouwen om dat te zeggen en te vragen om bevestiging!” Ook gaat m’n mannelijke collega elke keer om half 5 al weg, terwijl ik tot half 6 blijf zitten, en als ik eens eerder wegga, krijg ik gezeik over me heen. Ook met grapjes word ik niet “meegenomen” of ben ik een bitch als ik eens iemand diss.

Ik vind het soms echt niet leuk om een vrouw te zijn, tbh.

4 likes

Misschien kenden jullie dit al, maar ik kwam dit niet tegen:
https://www.athenasangels.nl/nl/angel-alerts

schokkend maar ook soort van eye-opening om dit soort uitingen te lezen.

1 like

Als ik een man zou zijn zou ik ook niet twijfelen over kinderen.

2 likes

Ik werk niet in de wetenschap maar een aantal dingen komen me toch bekend voor. Werk in een vakgebied wat nogal gedomineerd wordt mannen en mijn voornaam kan ook voor zowel mannen als vrouwen gebruikt worden. Alleen heb ik me dus echt nooit beledigd gevoeld als er mailtjes/brieven aan dhr. Swelgje gericht zijn. (Het zijn dan wel mailings of brieven van instanties die me niet kennen.) Vraag me echt af of ik dat nu wel moet zijn. Dat mensen me soms minder serieus nemen, dat irriteert me dan weer mateloos maar daarin merk ik dat vrouwen net zo erg zijn als mannen. Misschien betrek ik het nooit direct op mijn ‘vrouw-zijn’ maar vind ik de persoon dan gewoon een idioot. (Zit nu even met mijn manager in gedachten :innocent:)

Ik had weer even een opvlieger en heb drie boeken besteld: Feminist don’t wear pink, the guilty feminist en bad feminist.

Heeft iemand een van deze boeken gelezen?

3 likes

Nee maar ik wil graag de Nederlandse editie van feministen dragen geen roze lezen, die is vandaag uitgekomen! Heel m’n instafeed staat er vol mee haha

2 likes

Ja zag ook een reclame geloof ik. Maar heb de engelse besteld op de book depository, 13 euro :ok_woman:t2:

Ik wil eigk vooral graag een ebook want wil geen boeken kopen. Maarja als ik Engelse boeken koop lees ik ze niet want dat vind ik minder fijn lezen :’)

Ja wilde ik ook! Maar ik had, zoals gezegd, een opvlieger en dan moet het nu nu nu. Dus kon even niet wachten op een ebook (heb wel even gezocht trouwens maar kon niet vinden) dus nu maar een gewoon boek. Lijkt me ook wel handig om in m’n tas te laten zitten en op onbewaakte momenten op werk even open te slaan. Maak ik meteen alle mannen om me heen bang :muscle: Bad feminist heb ik als e-book want die hadden ze bij bol.

1 like

Ik ga er nu aan beginnen!

Haha soms heb ik idd van die boeken die ik ook vooral wil voor show/om aan iedereen uit te lenen. Had dat bij damn honey heel erg. Maar heb toch het ebook gekocht toen want wou hem direct lezen en goedkoper

Ik heb bad feminist gelezen en vond het een goed boek maar ben het wel met @Pantalones eens dat niet alles even interessant was. Maar dat komt misschien ook wel omdat ik vlak ervoor al een boek van dezelfde schrijfster had gelezen (hunger) en daar werden best veel dezelfde dingen in besproken. Sommige dingen waren dus nogal herhaling voor mij.

In het verlengde hiervan:

5 likes