Feminisme

Ik wil wel mee! Ik ga je een pb sturen

1 like

Wat goed van je vriend en helemaal terecht dat je trots op hem bent!

Ik had ook zo’n momentje toen mijn vriend woensdag uit zichzelf benoemde dat hij op een vrouw wilde stemmen. En bijvoorbeeld toen hij de Top2000 had ingevuld kwam hij erachter dat hij in zijn lijst geen enkele vrouw had staan, vond ie dat echt erg en zei dat ie het de volgende keer bewuster in wilde vullen. Het meest trots ben ik nu hij vaker met (tokkie) mensen in gesprek gaat over waarom zwarte Piet niet meer van deze tijd is. Dan denk ik echt yaaaaasssss, zeker omdat hij eerst het probleem niet zo zag, maar ik vind het zo tof dat hij zich nu uitspreekt hierover.

4 likes

Hoe oud ben je? Want als je tussen de 18-26 bent is de Girls Rights Watch van Plan Nederland misschien ook nog leuk! https://www.planinternational.nl/over-plan/girls-rights-watch

Ik wil trouwens ook wel mee naar een meeting van de Bovengrondse! Nog nooit geweest maar lijkt me heel leuk.

2 likes

Dit was mijn reactie op iemand die nav mijn Instagramstories over stemmen op een vrouw zei dat dat dan toch ook seksistisch was. (Ik was ready to fight maar uiteindelijk bleek die persoon zelf ook vaak bewust op een vrouw te stemmen en was hij gewoon benieuwd naar mijn mening hierover dus eind goed al goed)

Edit: met dank aan @tukker trouwens!

5 likes

https://l.facebook.com/l.php?u=https%3A%2F%2Fwww.oneworld.nl%2Fharlot%2Fde-stille-revolutie-tegen-abortus%2F%3Futm_content%3Dbuffer4f932%26utm_medium%3Dsocial%26utm_source%3Dfacebook%26utm_campaign%3Dbuffer&h=AT2sED9ARZQzDDzAsWbHE8PlhsM2ttTIjb7HuLjbcGyQ5gvcGNhKAokbuqgLFze-TnHdG0I1zA4Dqyg1gvTS9X1pyryjCXlXk98NNoYRRcdWaM1MYSFpxV9dv8j5E6podxow_TY
Mega link maar ik heb dit artikel een tijdje terug ook gelezen erover en ik was ook woedend.
Je denkt toch dat dit al verboden is maar niet dus

2 likes

Ik wil ook echt graag meer actief worden, echt iets doen in plaats van alleen maar feministische werken te lezen maar ik weet niet precies waar te beginnen.
In Nederland had ik al een beter idee maar hier in Zweden vind ik het om een of andere redenecht lastig (ik woon ook nog eens in de hoofdstad dus zou zeker niet lastig moeten zijn). Ik ken hier helaas ook niet echt iemand die politiek actief is en me dus een beetje de weg kan wijzen.

Ik ga volgende week wel naar een tentoonstelling over vrouwengeschiedenis in Stockholm.

2 likes

http://kulturhusetstadsteatern.se/English/Events/2019/Art-exhibits-and-galleries/

1 like

Ik wil wel een keer mee naar een femibo van de bovengrondse als je dat leuk lijkt!

2 likes

En @crazyplantlady en misschien ook @Banananana en nog anderen als ze willen:

Laten we dan misschien even een groepje starten om samen te gaan? Ik weet niet of dit via dm kan of via whatsapp ofzo?

Iedereen is welkom!

4 likes

Lijkt mij ook leuk!

1 like

Ik wil ook graag mee!

1 like

Ik haat dus eigenlijk whatsappgroepen en ben afgelopen jaar echt uit een hoop gestapt, maar omdat er zo veel enthousiasme is voor de goede zaak:

Stuur me svp een dm en dan kijk ik of we een groepsgesprek kunnen maken hier, anders vraag ik jullie nummer voor een groepsapp.

4 likes

Ik kan je denk ik geen DM sturen omdat je profiel hidden is, of kijk ik ergens overheen?

2 likes

Jaaa doen ik ben laatst in Rotterdam geweest en is heel leuk!!

1 like

Ik zat Dexter’s laboratory te kijken en omg die serie is eigenlijk zo seksistisch? Zo slaapt die moeder met schoonmaak handschoenen aan en ook is er een aflevering waar ze superkrachten had, en ze ging serieus alleen maar naar de supermarkt en eten klaarmaken. Ook is Dee Dee eigenlijk het domme vrouwmens dat telkens haar geniale broertje komt storen. Ik kon er wel om lachen, daar niet van, maar ik was toch ook een beetje shook hoe erg het eigenlijk was :joy:

Neem dit clipje nou :joy: Ik vind het fucking grappig maar seksistisch is het wel

En deze is al helemaal erg haha

2 likes

Ik heb net de Netflix special Growing van Amy Schumer gekeken en die is echt geweldig. Zo scherp, zo waar en zo grappig.
Bijvoorbeeld, dat het niet zo raar is dat sommige vrouwen op foute mannen vallen aangezien we als kleuter al “meisjes plagen kusjes vragen” te horen krijgen. Of dat er altijd zo stiekem wordt gedaan over menstrueren, alsof we ons moeten schamen.

Naja ik vertel het nu super slecht, zij doet het ongeveer 6473x beter. Zeker het kijken waard!

5 likes

Ik moest zo hard lachen om die grap over dat maandverband :joy:.

Samenvatting

Dat ze het maandverband helemaal ging uitleggen en zei: ‘It sounds like there’s a killer behind you’. Echt ik ging helemaal stuk

1 like

Soms vraag ik me echt af hoe ik een normale vrouw ben geworden met dit soort voorbeelden

2 likes

Sowieso vraag ik me dat weleens af met alle tekenfilms die vroeger op tv waren haha. Dragonball z, Ren and stimpy, Dexter’s lab, Cow and chicken, Johnny bravo. Beste tijd van mijn leven hoor maar wtf :joy:

4 likes