Oh man, wat een ellendig interview om door te komen! Ik roep de hele tijd vanalles naar Maassen, want zo veel van wat hij zegt klopt helemaal niet, allemaal drogreeneringen. “Waarom zijn bijna alle grote kunstenaars mannen?”
Pfff, ik had me niet zo rustig kunnen houden als Bergman. Maar dat zou ik misschien wel moeten leren.
Damnhoneyhetboek heeft de column op insta stories geplaatst met direct commentaar erbij. Maakt het iets dragelijker om te lezen
Kwam dit liedje van Sara Bareilles tegen bji het luisteren van haar nieuwe album en die wilde ik graag delen onder ons feministen haha
So tired of your empire
Blind men only set the world on fire
Sad you can’t see it
You brought the flame, here comes the phoenix
Powerliedje voor ons
Ik zat weer eens zo’n bodybuilding forum te lezen. Ik verlies dan echt mijn hoop in het mannelijke geslacht. Want ik ben niet meer zo extreem feministisch als ik vroeger was (vroeger kon ik best wel erg zijn) , maar dan lees ik dat en bedenk ik me weer waarom ik ooit zo radicaal was en snap ik het gewoon weer helemaal Dingen als dat vrouwen na hun 19e hun ’ glow’ verliezen, en dat je eigenlijk geen vrouwen boven de 30 moet daten, eigenlijk is 24 al te oud. En ook is iedereen een slet, en zeggen ze dat de enige waarde van een vrouw hun uiterlijk is, en hun vruchtbaarheid etc. etc. En vervolgens verwonderen ze zich dan over het feit dat vrouwen zo oppervlakkig kunnen zijn en alleen aan hun uiterlijk denken (goh hoe de fack zou dat nou komen?!?!). Hoe entitled ben je als jij even de waarde van een ander mens gaat bepalen? Je hoort ons toch ook niet op onze enge vrouwenforumpjes praten over hoe het doel van een man is om ons te dienen door dingen voor ons op te tillen, sperma te doneren en geld te geven? Of weet ik veel wat. Althans ik heb het nog nooit ergens op het internet kunnen lezen. Terwijl mannen dit overal wel even zo lijken te verkondigen. En als cherry on top reageerde er toen iemand, tussen al dit soort berichten :’ Women should be better people in general’, oh my facking god. En dat terwijl er vlak boven een reactie stond van een gast die graag vrouwen wil vernederen door op hun gezicht te komen en ze vervolgens achter te laten etc. Nee hoor mannen krijgen echt de hoofdprijs voor de beste mensen in de wereld
Brrr krijg echt de rillingen van gasten die serieus zo in het leven staan. Nu weet ik wel dat niet elke man zo denkt hoor, maar toch.
Ok dit was even een hele vage rant vast maar damn hier kon ik echt even niet tegen,
Is hierboven al uitgebreid besproken (:
oh lol dacht dat t pas vandaag in de krant was verschenen
Het was gisteren al online verschenen
Kan iemand die responsbrieven fotograferen?
Brieven in de volkskrant? Ik kan ze niet vinden… maar ik kan nooit iets vinden in die dekselse krant.
Gevonden
Wat die ene ent zegt over dat Sunny inconsequent is vind ik ook wéér zo’n zwaktebod. Theo Maassen maakt tot drie keer toe een ronduit banale, seksistische opmerking maar als Sunny dat één keer terug doet wordt ze er meteen op afgerekend. Dan is meteen niks wat ze zegt meer waar. Dat gaat toch nergens over.
Ook heel typisch dat die schrijvers allemaal even moeten neerzetten hoe amusant ze het allemaal vonden. En inderdaad dat even proberen haar geloofwaardigheid proberen te ondermijnen door haar op iets te pakken terwijl Theo de hele tijd seksistische rommel uitspreekt.
Doet me heel erg denken aan een docent op mijn opleiding die beweerde dat we meer vrouwen aan het gamen konden krijgen door games roze en schattig te maken. Toen ik daar met hem in de klas over in discussie ging met goede argumentatie en gedreven door onderzoek brak hij me af met een " Dus jij beweert dat vrouwen niet iets kopen omdat het roze is? Wat heb je dan zelf nu aan?". Ik droeg op moment dus een zwarte trui met roze print. Nou, bijna de klas ( 90% man) lag natuurlijk helemaal dubbel dus ruimte voor discussie ho maar. (Gelukkig dat mn toekomstige vriend niet aan t lachen was want ik had et em nooit vergeven)
Tijdje later hadden we het er in een project weer over en toen zei men weer hoe grappig het was dat ik “op mijn plek was gezet” dus toen is er een zeer zeer lange discussie geweest waar ik iedereen eindelijk heb kunnen inwrijven hoe idioot ze waren. T zal mn reputatie vast geen goed hebben gedaan maar soit.
ff comic relief
Hahaha mee eens.
Wordt net een foto van een mogelijke winkeldief doorgestuurd in de app. Zegt een collega: oh ze is best knap. Dus ik zeg: wat heeft dat ermee te maken?? (NOT TODAY SATAN). Zegt ie: sorry hoor dat ga ik echt niet uitleggen…als je dat niet snapt kun je beter niet reageren.
I can’t.
Een documentaire over de voormalige Zuid-Afrikaanse ombudsman en haar strijd tegen corruptie in haar land. Je kan het tot 12 apil via deze link bekijken:
Ik vind het echt onbegrijpelijk hoe ouderwets deze Henk Verhoeven (evolutie psychologie is gewoon een bullshit term) is. Hij is notabene 10 jaar jonger dan mijn vader die veel geëmancipeerder is.
Gedragsbiologie is ook nauwelijks toepasbaar op mensen en daarnaast een zeer verouderde wetenschap die erg gebaseerd is op subjectieve interpretatie.
Daarnaast vindt deze Robin Hurkens seksisme van mannen heel normaal maar als vrouw mag dat niet.
Ik vraag me bij dit soort mannen (het zijn toch voornamelijk mannen die dit stellen) af waarom het zo belangrijk voor ze is dat mannen en vrouwen anders zijn.
Misschien omdat ze houden van hun wereld zoals die is en ze zich daarom omringen met verklaringen en “bewijzen” die dat beeld in stand houden. Kan iemand even goede brief naar die krant sturen om een goed verwoord tegengeluid te laten horen?
Al het seksisme even daargelaten, Theo beweert ook gewoon met een stalen smoel in dit interview dat witte mensen beter geschikt zijn om te leiden…
S: ‘Dus een beschaving die gebaseerd is op uitmoorden, plunderen en het verpesten van de aarde, daarop moeten we trots zijn.’
T: ‘Wat ik zeg over slavernij is óók waar. Witte mensen hebben het niet uitgevonden, alleen wat effectiever aangepakt. Het is gevaarlijk om te doen alsof slechtheid in witte mensen zit en niet in zwarte mensen.’
S: ‘Je begrijpt het verschil niet tussen discriminatie en racisme. Discriminatie gaat over vooroordelen jegens anderen, en die heeft inderdaad iedereen. Maar racisme draait om een wereldwijd systeem waarin de witte mens bovenaan staat, om wit superioriteitsdenken.’
T: ‘Ik ervaar dat niet zo.’
S: ‘Dat kán jij ook niet ervaren. We leven in een wereld die structureel racistisch is.’
T: ‘In landen waar zwarte mensen de leiding hebben, is het echt niet beter dan hier. Zijn er Afrikaanse landen waar het lekker gaat? Nee toch? Of is dat alleen maar omdat wij die landen hebben leeggeroofd?’
S: ‘Jij vindt dus werkelijk de boreale cultuur superieur?’
T: ‘Nee, maar ik denk dat wij meer talent hebben om welvaart te creëren.’
Ik ga ook even een story maken. Laat je horrreeeehhhhh
Mag ik je volgen?