Feminisme

Ik denk dat ook veel mannen van onze leeftijd daar stiekem mee zitten. En ik snap dat het lastig is als je ego gekrenkt wordt (vind ik ook moeilijk als dat gebeurt), maar je moet je daar als man écht overheen kunnen zetten. Je moet begrijpen waar die krenking vandaan komt en dat die gebaseerd is op jouw beeld van ongelijkheid. Als je dat niet kan vind je dus echt dat mannen meer moeten verdienen dan vrouwen, en dan ben je een lul. Dan denk je dus eigenlijk dat je vrouw minder slim of competent is dan jij, of zij de zorg voor jouw kinderen automatisch op zich moet nemen. Bye Felicia x 10000. Ik hoef daar niet mee voort te planten.

12 likes

Mijn vader is dus 70 en gelukkig niet zo. Ik weet van mijn moeder 100% zeker dat ze het echt niet waardeert als ik in de toekomst zou zeggen ik ga minder werken. Die zou dan direct zeggen en wat als jullie uit elkaar gaan. Je moet er zelf ook voor zorgen dat als je er alleen voor komt te staan je zelf ook alles kan doen. Mijn vader is er iets minder expliciet in, maar die doet al jaren zonder mokken het huishouden, zorgt voor ons en accepteert dat mijn moeder d’r eigen bedrijf heeft. Ze werken dus beiden fulltime. Toen mijn moeder een keer aangaf misschien wat meer uit handen te willen geven, heeft hij ook gezegd dat zolang ze het nog kan ze het gewoon moet blijven doen. Ik zou niet weten welke van de twee meer verdient, maar ik weet wel dat ze het allebei gewoon accepteren zoals het is.

4 likes

Dan heb je wel een moderne vader hoor imo! Mijn grootouders zijn ook in de 70 en heel traditioneel, maar mijn oma is daar ook ok mee en is echt heel trots op haar taak als huisvrouw.

Van mij hoeft iemand echt niet fulltime te blijven werken maar ik denk altijd bij vriendinnen bijv.: ‘mijn god zorg alsjeblieft dat je financieel onafhankelijk blijft.’

Aan de ene kant vind ik dat feminisme ook betekent dat je er voor moet kunnen kiezen om thuisblijfmoeder te zijn, aan de andere kant denk ik dat die onafhankelijkheid wel super belangrijk is. Natuurlijk moet je er vanuit gaan dat je bij elkaar blijft, maar als het niet zo is moet je imo eigenlijk morgen nog je spullen kunnen pakken en dan moet geld geen reden zijn om bij iemand te blijven.

4 likes

Echt goed dat je hier wat van zegt! In ieder geval tegen de notaris. (De rest heb ik niet echt verstand van.) Er is geen enkele reden om de post niet aan jou te richten behalve luiheid. Met 1 druk op de knop zetten ze jouw naam erbij. Het is ook niet echt gebruikelijk en zelfs onbeleefd om alles alleen naar de man te richten. *(is het sowieso natuurlijk maar ik bedoel: het is geen gebruik bij notarissen oid)

Alles naar de man richten is alleen logisch als hij alleen koopt en jij slechts toestemming geeft.

(Anders gewoon bellen en zeggen dat je een slechte review gaat achterlaten op ‘de goedkoopste notaris’ of google. Je kunt eventueel zelfs een klacht indienen bij de KNB.)

6 likes

Ik vind dit soort dingen altijd zo bizar dat ik het haast niet geloof? Terwijl me zelf ook zoiets is overkomen :’) volgens mij heb ik het wel eens verteld maar ik woonde al een tijdje in het huis waar ik nu woon en mijn naam stond naast de bel. Toen kwam na een tijdje mijn ex erbij in wonen en terwijl ik 1) er dus al langer woonde, 2) al het contact heb met de woningstichting EN 3) notabene de huur van MIJN PERSOONLIJKE bankrekening overgemaakt wordt, was na een tijdje mijn naam bij de bel weg en vervangen door die van mijn ex ??? Nou ja die is nu dus weer wegverhuisd dus ik ben benieuwd of mijn naam er binnenkort weer staat. Ik word hier zo woest van :’)

3 likes

Vandaag kreeg ik van een mannelijke collega de opmerking ‘Sorry dat ik het vraag, maar komen je maandelijkse perioden er misschien aan? Dan kan ik daar rekening mee houden, want ik vind je vrij moeilijk doen vandaag’.

Ik was echt een beetje verslagen, ik wist ook echt niet wat ik moest zeggen? Uiteindelijk zei ik maar ‘Eh… Pardon?’ en toen zei hij ‘Ja daarom zei ik al, sorry dat ik het vraag. Maar rustig, ik bedoel het goed, dan kunnen we gewoon uit je buurt blijven!’
Oh eh ja nu maak je het echt beter??

8 likes

FAKJOU

‘Mijn aversie jegens jou heeft niks met mijn hormoonbalans te maken maar ALLES MET JOUW ROTKOP. Blijf idd maar uit m’n buurt.’

6 likes

Ik was al bang dat ik wat overtrokken had gereageerd en me aanstelde, maar nee dus, haha.

Echt geen idee hoe ik hier volgende keer beter op zou moeten reageren ook?

Had iemand dit artikel al gespot?

Titel is een beetje misleidend maar heel interessant!

29 likes

CLICKBAIT

5 likes

Interessant inderdaad! En omg reversmicrofoons zijn inderdaad superkut

2 likes

Ja, dit boek wil ik echt graag lezen.

Door dit artikel denk ik er nu ook sterk aan om me hierop te richten bij mijn afstudeerproject. Ik ga volgend jaar pas afstuderen, maar doe een opleiding die ontwerpgericht is. Word er helemaal enthousiast van en wil er het liefst nu mee aan de slag haha!

@hanson Never forget: Die keer dat ik ergens moest spreken en een strakke jurk aan had. Kastje van de microfoon moest worden vastgemaakt aan mijn behabandje (moest me dus even uitkleden voor de geluidsman :sob: ) en toen zag het eruit alsof ik een bochel had

5 likes

Oh vreselijk :((( Ik had een keer een soort van openhangend kimonoblouseje aan waar die microfoon aan vast gemaakt moest worden maar dat fladderde heen en weer dus mijn stem werd steeds harder en zachter en toen moest ik met één hand de hele tijd dat blouseje voor me vasthouden. Echt een natuurlijke spreekhouding

1 like

Ja echt heftig. Dat van hartaanvallen bij vrouwen wist ik wel maar als je allll die dingen onder elkaar ziet staan word je wel even wakker geschud.

2 likes

https://www.vpro.nl/programmas/2doc/kijk/2doc-overzicht/2019/man-bevrijd-uzelf.html

Nieuwe film van Sunny Bergman over mannelijkheid. Ik ben benieuwd, klinkt heel interessant.

8 likes

Hahaha wat

Je hebt zelf twee zoons van 15 en 17. Hoe staat het met hun beeld van mannelijkheid?
‘Wij zijn natuurlijk een feministisch huishouden, de traditionele rolpatronen gelden bij ons niet. Aan de andere kant is David een behoorlijk masculiene man. Hij snijdt het bevroren brood bijvoorbeeld met een elektrische zaag.

15 likes

Ik vind dit artikel echt perfect omdat het op een hele praktische manier laat zien dat seksisme niet alleen ‘emotioneel/mentaal’ gevaarlijk is maar ook fysiek. Dat spreekt mensen die het niet begrijpen toch wel meer aan denk ik.

11 likes

Vond ik ook raar ja. Waarom zou dat ook per se mannelijk moeten zijn?? Mijn oma had ook een elektrisch broodmes!

2 likes

Ooh dus daarom heb ik last van een snor. * gooit electrisch broodmes weg *

3 likes

@Vaiana zo het kwartje valt nu pas. Waarom noemt ze het dan een zaag? Ik dacht hieraan:

11 likes