Feminisme

Ik wil meer boeken over feminisme lezen, maar mijn bieb heeft nauwelijks boeken over feminisme en de boeken die ik wil lezen zijn, begrijpelijk, tot mei uitgeleend. Sowieso is de kast met informatieve boeken over de maatschappij erg klein. Aan de ene kant wil ik ze schrijven, maar ik vind dat ook een beetje krom aangezien ik met mijn broer zijn pas leen en dus niet eens zelf een pas heb.
Ik denk dat ik maar ga sparen om zelf een mini bieb te beginnen. Suggesties zijn altijd nog welkom, want Bol geeft mij ook soms geen relevantie opties waar ik door op kan klikken

Nee ik denk het niet. Ik kan wel reserveren, maar tegen de tijd dat ze weer terug zijn, ben ik op vakantie :pensive:

Hahah ja ik heb ook zo’n ervaring. Ik werd gefilmd voor een bezoek ergens en moest ook een zendertje om. Ik twijfelde een beetje toen die geluidsman me de band aangaf die om m’n taille heen moest in m’n strakke jurk, want ik moest m’n jurk helemaal opheisen en had een kanten hipster aan haha. Gelukkig ging ie toen naar buiten zodat ik het even zelf in m’n eigen privacy kon doen, maar kreeg wel erg het gevoel dat ik moeilijk deed en ‘echte’ actrices zich gewoon omkleden waar iedereen bij is.

1 like

Jezus wat is die Theo een onuitstaanbare, botte lul in dat stuk! Ik wilde wat quotes kopiëren maar het houdt niet op joh.

Vind het trouwens heel knap van Sunny dat ze door gaat. Ik zou allang niet meer weten wat ik moet zeggen tegen zo iemand. En ook tot drie keer toe over seks beginnen. Wat een banale vent bent je dan.

9 likes

Wauw, dit was frustrerend.

5 likes

Ik heb net letterlijk een gefrustreerde oerkreet geslaakt en het tabblad afgesloten. Ik kon het niet eens aflezen. Wat een botte, close-minded reacties van Theo de hele tijd, aaargh.

2 likes

Argh ik ben ook gestopt met lezen hoor. Hij noemt elk kutargument dat iedereen gebruikt die nooit echt iets over gender/sekse of ongelijkheid heeft gelezen of geleerd.

3 likes

Verschrikkelijk dat interview. Lijkt me echt vermoeiend om dat te moeten doen :tired_face:

Ben het helemaal van Sunny eens. Wel denk ik (mijn eigen ervaring): Hoe feller je er tegenin gaat, hoe meer verzet. Wat is nou een goede manier om hiermee om te gaan? Bestaat die? Feiten werken niet. Boos worden niet. HOE BRENG JE DIE BOODSCHAP OVER!? De opmerking van Theo over dat feministen zoals zij Baudet juist groot maken vind ik echt walgelijk (Sunny reageert daar goed op vind ik), maar de Jordan Petersons van deze wereld zijn wel een reactie (een hele enge) op onze maatschappij. Als ik dit artikel lees kan ik alleen maar aan Sunnys kant staan, maar ik vind het wel heftig om te merken (om me heen) dat het debat steeds meer gepolariseerd is.

Ik vind het goed dat Sunny open staat voor een gesprek (dat echt belachelijk verloopt), maar pfff. Waar ik persoonlijk mee worstel is dat ik graag naar iedereen luister en echt in gesprek ga, want ik wil geen mensen zomaar wegzetten als gekkie (daarvoor is de groep met wie ik het absoluut niet eens ben te groot) omdat dat niks oplost. Ik wil andere meningen niet negeren. Van de andere kant: WEET JE HOE VERMOEIEND DEZE SHIT IS. Al die non-argumenten, valse feiten enz. Ik heb daar geen zin in elke keer. Wat doe je ertegen? Iemand tips? Word langzaam echt wanhopig

7 likes

Omg wat frustrerend dit!

Ik vind wel dat Sunny ontzettend goed reageert op Theo. Ze weet precies waar ze het over heeft en is heel scherp en kritisch, maar weet het allemaal wel heel duidelijk en rustig te verwoorden!

Ik begrijp trouwens niet helemaal waarom Thierry Baudet een paar keer (ook door Theo) genoemd wordt als voorbeeld van hoe het niet moet, terwijl de dingen die Theo zegt daar niet heel ver vanaf staan? Heeft hij dan echt het idee dat hij het kan maken om zulke uitspraken te doen omdat hij nou eenmaal cabaretier is en wil provoceren door te overdrijven? Dat maakt de inhoud toch niet minder erg?

Edit: Ik ben heel benieuwd naar die docu!

7 likes

Ik denk dat een hele grote groep gaat zeggen “Goed zo Theo, you tell her”. Er is namelijk geen enkel moment van redemption waar Theo een indicatie geeft dat haar woorden doordringen, hij blijft zich verzetten.

10 likes

Heb juist het idee dat die mensen over wie jij het hebt bij dit soort interviews juist denken: “pfff vermoeiende radicale feminist, die Sunny. Ben het misschien niet helemaal met hem eens maar het is ten minste wel een grappige gozer” (of iets dergelijks)

8 likes

Ik bedacht me vandaag ineens dat we op mijn opleiding echt veel meer vrouwelijke dan mannelijke studenten hebben (in mijn jaar ongeveer 75% vrouwen tegenover 25% mannen). Maar dat van de acht docenten van wie we dit jaar college krijgen er maar Ă©Ă©n een vrouw is.

Hoe krom is dat? Overal in Nederland doen er jaar in, jaar uit veel meer vrouwen dan mannen deze opleiding, waar zijn al die vrouwen gebleven?!

3 likes

Die zitten thuis met babies want moederschap=ultiem geluk

4 likes

Oh man, wat een ellendig interview om door te komen! Ik roep de hele tijd vanalles naar Maassen, want zo veel van wat hij zegt klopt helemaal niet, allemaal drogreeneringen. “Waarom zijn bijna alle grote kunstenaars mannen?” :cry:
Pfff, ik had me niet zo rustig kunnen houden als Bergman. Maar dat zou ik misschien wel moeten leren.

2 likes

:raised_hands:

1 like

Damnhoneyhetboek heeft de column op insta stories geplaatst met direct commentaar erbij. Maakt het iets dragelijker om te lezen

4 likes

Kwam dit liedje van Sara Bareilles tegen bji het luisteren van haar nieuwe album en die wilde ik graag delen onder ons feministen haha

So tired of your empire
Blind men only set the world on fire
Sad you can’t see it
You brought the flame, here comes the phoenix

Powerliedje voor ons :muscle:

6 likes

Ik zat weer eens zo’n bodybuilding forum te lezen. Ik verlies dan echt mijn hoop in het mannelijke geslacht. Want ik ben niet meer zo extreem feministisch als ik vroeger was (vroeger kon ik best wel erg zijn) , maar dan lees ik dat en bedenk ik me weer waarom ik ooit zo radicaal was en snap ik het gewoon weer helemaal :joy: Dingen als dat vrouwen na hun 19e hun ’ glow’ verliezen, en dat je eigenlijk geen vrouwen boven de 30 moet daten, eigenlijk is 24 al te oud. En ook is iedereen een slet, en zeggen ze dat de enige waarde van een vrouw hun uiterlijk is, en hun vruchtbaarheid etc. etc. En vervolgens verwonderen ze zich dan over het feit dat vrouwen zo oppervlakkig kunnen zijn en alleen aan hun uiterlijk denken (goh hoe de fack zou dat nou komen?!?!). Hoe entitled ben je als jij even de waarde van een ander mens gaat bepalen? Je hoort ons toch ook niet op onze enge vrouwenforumpjes praten over hoe het doel van een man is om ons te dienen door dingen voor ons op te tillen, sperma te doneren en geld te geven? Of weet ik veel wat. Althans ik heb het nog nooit ergens op het internet kunnen lezen. Terwijl mannen dit overal wel even zo lijken te verkondigen. En als cherry on top reageerde er toen iemand, tussen al dit soort berichten :’ Women should be better people in general’, oh my facking god. En dat terwijl er vlak boven een reactie stond van een gast die graag vrouwen wil vernederen door op hun gezicht te komen en ze vervolgens achter te laten etc. Nee hoor mannen krijgen echt de hoofdprijs voor de beste mensen in de wereld :joy: Brrr krijg echt de rillingen van gasten die serieus zo in het leven staan. Nu weet ik wel dat niet elke man zo denkt hoor, maar toch.

Ok dit was even een hele vage rant vast maar damn hier kon ik echt even niet tegen,

10 likes

:nauseated_face::nauseated_face::nauseated_face:

Zit op een kantoor met alleen maar mannen vandaag. Collega 1 laat aan iemand die hier voor een vergadering komt zijn dochters zien en noemt ze ‘bloedjes’ (omdat ze zo mooi zijn, omg).

Een oudere vrouw kwam langs en ik was erg onder de indruk van haar omdat ze zo veel slimme dingen zei. Waar hebben zij het over als ze weg is? Haar goede figuur en knappe kop. Hou toch op man.

Ik heb niet het hele gesprek opgevangen, maar het ging dus ook nog even over dat er vrouwen ergens werken op een kantoor van een bepaald bedrijf die alleen maar zijn aangenomen om mooi te zijn.

Het zijn geen hele grote dingen, maar maakt het echt niet leuk hier?

2 likes
1 like