Van de week was ik dus bij de show van Theo. Ik zei hier al dat ik eigenlijk geen zin meer had nav dat artikel met Sunny, maar ben gewoon gegaan.
Heb zeker kunnen lachen om sommige stukjes in de show, hard zelfs om sommige, gevatte fragmenten. Het gekke is dat ik alleen de fragmenten heb onthouden die ik wat dubbel vond. Vandaar dat ik die ook ff benoem haha. Het terugkerende thema over de witte man was ik wel snel zat, het voelde een beetje gemaakt aan. Ik vond dat er veel makkelijke, flauwe grapjes gemaakt werden. Makkelijk scoren. Bijvoorbeeld toen ie zei dat er zoveel hormonen zitten in Tilapia vis, die er vroeger helemaal niet inzaten en dat mannen dat dus niet moeten eten. Hij maakte de vergelijking met dat er daardoor niet gek was dat er nu âineensâ allemaal transgenders zijn, door die hormonen dus. Later in de show begon hij over de Netflix serie Queer Eye, dat hij uitlegde als homoâs die heteroseksuele mannen helpen bij van alles, dus kleding interieur etc. Maar, legde hij uit, hoe zou dit andersom zijn? Als heteroseksuele mannen homoâs zouden helpen om gewoon NORMAAL TE DOEN. Dus niet met zoân handje wapperen dat bedoelde hij, heel stigmatiserend.
Verder⊠stukjes over donkere mensen, dat ze daar in Amerika âthe N-wordâ voor hebben maar dat dat in Nederland niet zou kunnen. Dan zou iedereen bij het horen van het N woord direct aan neuken denken. Dat het om de intentie gaat waarmee iets wordt gezegd, dat het woord dus maar een woord is. Dat hij dan zelf ook wel een woord zou willen verbannen, bleekscheet bijvoorbeeld. Zulke vergelijkingen maakte ie wel vaker. Dat het wel ok is als een vrouw uit Tanzania op de Nederlandse tv zegt dat âde tijd van een wit Nederland voorbij isâ, maar als hij in Tanzania zou zeggen dat de tijd van een zwart Tanzania voorbij is, dan zou de wereld op zân kop staan!!!
Wat ook al in het artikel wordt benoemd, zegt ie dat vrouwen wel veel macht hebben. Want ze kunnen bepalen met welke mannen ze seks hebben. Dus, als vrouwen ervoor zouden kiezen om vanaf nu niet meer met racisten naar bed te gaan, heb je over 1 generatie geen racisten meer. We hebben dus wel macht maar doen er niks mee! Vrouwen zijn de machtigste wezens want ze beslissen of ze wel of geen seks willen met een man.
Oh en het eindigde met een hele waslijst over uitvindingen gedaan door de witte man. Want we mochten de witte man ook wel eens dankbaar zijn, anders leefden we in een heel andere wereld!
Hij begon overigens met een disclaimer dat hij vindt dat iedereen gelijk is enzo. Buiten deze voorbeelden waren er ook leuke momenten. Ik vind het ook wel lastig want ik vind dat je overal grappen om zou mogen maken, maar de keuze van deze âgrappenâ vind ik gewoon niet geslaagd. Zelfs over zoân polariserend thema zijn echt wel leukere dingen te bedenken, als je kijkt naar DaniĂ«l Arends ofzo, die spaart ook niemand, maar idk, kreeg er bij Theo een beetje een nare bijsmaak van.
Heeeeeeel verhaal volgens mij haha maar moest het even kwijt