Feminisme

Hmmmmmmmmmmmmm :thinking:

1 like

Dat was volgens mij de context van een bepaalde stukje. Soortgelijk wat Emma Watson ook zegt in die HeForShe speech;

We don’t often talk about men being imprisoned by gender stereotypes, but I can see that they are, and that when they are free, things will change for women as a natural consequence. If men don’t have to be aggressive in order to be accepted, women won’t feel compelled to be submissive. If men don’t have to control, women won’t have to be controlled.

3 likes
26 likes

Ja heerlijk dit, genieten.

Hij kwam vandaag nog even naar me toe om te vragen wat er nou was. Ik vroeg hem weer waarom hij commentaar gaf op haar uiterlijk. Toen kwamen weer een aloude antwoorden als ’ je snapt er niks van’ en ‘het is toch een compliment’. En ik wist niet meer wat ik moest zeggen, hoe ga je in gesprek met een kerel die alleen maar blijft roepen dat je het toch niet snapt. Iig liepen de gemoederen hoog op en moet ik straks een gesprek met hem en m’n manager gaan hebben. Want meneer heeft meteen geklaagd natuurlijk. :pensive::pensive:

2 likes

Jaa mee eens, maar denk je niet dat Sanny daarin een punt maakt in die docu doordat veel mannen vastzitten in dat systeem/image wat opgedrongen wordt door de maatschappij, en in die zin (naast vrouwen) ook ‘slachtoffer’ zijn? En zich soms er niet bewust van zijn hoe ze handelen of weten hoe te veranderen. Zit natuurlijk wel een verschil in keihard seksime en meer subtielere vormen (zoals old-boys-network/vriendjespolitiek).

1 like

Wat raar dat jullie nu een gesprek moeten hebben bij de manage hierover. Het uiterlijk heeft toch ook helemaal niks te maken met de winkeldiefstal; een dief is een dief. Denk als je dat rustig uitlegt de manager daar wel begrip voor heeft (hopelijk)!

Nee ja het gesprek gaat over over communicatie waarschijnlijk. Ik ben niet van plan hem weer uit te leggen waarom ik een probleem heb met wat hij zei. Tokkies gonna tok

Zo ergerlijk dat nu zo benadrukt moet worden dat deze vrouw niet in haar eentje een belangrijke ontdekking heeft gedaan. Dat zie ik echt nooit bij mannelijke wetenschappers gebeuren.

20 likes

Wat een kut stuk

3 likes

Het is ook zoooooo doorzichtig. Aan alle wetenschappelijke ontdekkingen werkt natuurlijk meer dan een iemand, maar er wordt nou eenmaal vaak een naam of een persoon aan verbonden. Maar nu dat dus een jonge vrouw is moeten we ineens ho ho ho even nuanceren hoe dat zo gekomen is.

7 likes

:nauseated_face::nauseated_face::nauseated_face::nauseated_face::nauseated_face:

3 likes

Ik ben er gister achter gekomen dat als ik bij onze gemeente inlog met mijn digi-d ik 0 gegevens over mijn woning kan zien, terwijl mijn man ze wel allemaal ziet met zijn digi-d.
We zijn samen eigenaar.

Dit vind ik zo bizar, ik ben ouder dan hij is en ik vul altijd eerst mijn naam in omdat ik de administratie doe, toch wordt alles op zijn naam gezet en kan ik dus zonder zijn toestemming niet bij deze gegevens.

Ga een klacht indienen hierover, ben benieuwd of er wat aan gedaan wordt.

10 likes

Duurt nooit lang he voor de ware aard boven komt

1 like

Goede response van Andrew!

7 likes

Laatst had ik een klacht ingediend bij de gemeente over een gevaarlijke verkeerssituatie in de buurt, best goed onderbouwd met mijn naam en geslacht. Belde de man van de gemeente een paar dagen later mijn 06 op met de vraag of dit het juiste nummer is voor de klacht die is binnengekomen, zeg ik “ja”. Zegt die: is “MENEER” memoire in de buurt om zijn klacht te onderbouwen?

Ik was echt met stomheid geslagen.

4 likes

Tggggg wat the fuck. Wat heb je gezegd??

Ugh ja ik zag het bij de Volkskrant ook, die hun stuk ook openden met dat ze “Jong, slim, knap en grappig” was.

edit: Vind het trouwens ook mega-irritant dat eerst De Media gaat doen alsof zij het allemaal in haar eentje gefixt heeft en het meesterbrein is, terwijl iedereen in STEM (en ongetwijfeld de rest van de wetenschap) weet dat dit soort dingen altijd een team effort zijn en dat wetenschap in je eentje gewoon niet kan eigenlijk, en vervolgens gaat De Media klagen dat ze teveel in de spotlight stond!? Zo raaaar.

edit edit: ugh dit is gewoon hetzelfde als met de opkomst van rechtspopulisme, zoals gevat in deze tweet: 49

13 likes

Hoe heet dat ene Amerikaanse boek ook alweer over vrouwen versieren en dat je ze dan heel slecht moet behandelen? Ik wil het als voorbeeld voor iets gebruiken.

Ja! Hier heb ik me ook echt dood aan zitten ergeren idd! Vond het ook zo jammer dat het ook veel vrouwen waren in dat stuk die haar rol omlaag haalden.

En dit wordt idd echt nooooit gedaan als er een of andere kerel voor een uitvinding naar voren wordt geschoven dat eigenlijk een team effort was, waar vrouwen wellicht ook geploert hebben in het team.

1 like