Feminisme

???
Zoveel vragen

1 like

Hm ja op zich leuk dat hij zo supportive is I guess maar ik zou er niet echt gelukkig van worden als ik Caroline was

1 like

Nee. In Brussel gaat haar man ook altijd mee naar alle belangrijke vergaderingen. Daar houdt hij haar handje vast en praat hij namens haar.

6 likes

Caroline heeft wel echt een VVD hoofd zeg

12 likes

Vind het wel mooi dat zij in haar reactie #hijbedoelthetwelhelemaalgoedhoor gebruikt. Door die reactie hoop ik ook dat ze hem wel even heeft uitgelegd dat het niet zo handig was. Alhoewel ik daarin vermoedelijk te naïef ben en dit gewoon een goed uitgedachte strategie is…

2 likes

Hillegersberg, krijg je dat.

6 likes

CRINGGGGE deze voorstelling klinkt echt als een boze anonieme twitter-account

8 likes

Gossie, deze arme man heeft het wel te verduren hè? Eerst al dat interview in de Volkskrant (ook over deze show) waarin Sunny hem met de grond gelijkmaakte en nu dit …

5 likes

Oh dit artikel is wel echt genieten. Het is helemaal dit stripje

image

16 likes

Sunny Bergman was naar deze voorstelling. Ze hebben ook een duwo interview gedaan. (Kan het even niet zoeken sorry.)

Weet niet zeker of dit al gepost is, maar als je iets wil doen voor vrouwen die worden lastiggevallen of anderszins steun nodig hebben als ze een abortus nodig hebben:

9 likes

Is het de bedoeling dat deze lijst op een openbare plek staat? Zou kut zijn als ze worden overspoeld met nepdingen

Ja, die wordt openbaar verspreid (edit: door de Bovengrondse dus). Denk dat ze nepdingen en andere ellende inmiddels wel gewend zijn.

@Pantalones
Ik zou adviseren om te doen wat jij wilt want het is jouw verhaal, maar dat is makkelijk gezegd van iemand die uit een hele open-minded familie komt. Waarom mag je het niet delen van hen? Of kun je dat niet zeggen?

1 like

Zij vinden dat dat iets is wat je niet naar buiten brengt. Willen niet dat mensen over me praten. En ze (en ik) kennen veel mensen (waaronder mijn opa en oma) die het nooit zouden kunnen accepteren

1 like

Ik vind respect hier niet zoveel mee te maken hebben. Het is jouw lijf, jouw keuze, jouw activisme. Daarmee wil ik niet zeggen dat je het moet delen hoor, maar wel dat jouw ouders je hiermee iets vragen waar ze geen recht op hebben. Heb er alsnog zeker begrip voor als je besluit om het daarom niet te delen want het is echt lastig om je ouders teleur te stellen, hoe dat er bij jou ook uitziet. Maar het is wel jouw eigen beslissing!

17 likes

En hij heeft het naar een paar vrienden doorgestuurd en 2 jongens daarvan hebben zich ook opgegeven! Haha blijkbaar vinden deze mannen het dus ook wel ‘koel’ om een soort beschermer te spelen in dit soort dingen want normaal krijg ik nooit mannen enthousiast voor m’n feministische dingen :’)

Edit: m’n vriend zei dat hij en z’n vrienden zich hebben opgegeven omdat ze iets concreets willen doen tegen de anti abortus beweging. Wel echt goed dat dat ook bij hun leeft!

19 likes

@Pantalones ik vind ook dat respect voor je ouders er niets mee te maken zou moeten hebben. Zij zouden eerder respect voor jouw keuze en jouw verhaal moeten hebben! Lijkt me in ieder geval heel zwaar nu het zo veel in het nieuws is :pensive: sterkte en wat je ook doet, het is helemaal jouw keus!

2 likes

Ik banjer nu vermoedelijk door een gesprek over abortus heen, waarvoor excuses, maar ik wilde graag even kwijt dat ik naar een liveshow van The Guilty Feminist was vanavond en dat het echt een van de leukste dingen was die ik in tijden gedaan heb. Heb me echt krom gelachen en voel me ook helemaal empowered.

13 likes

Dat laatste is ook iets dat me vooral bang maakt nu steeds meer plekken het (proberen te) verbieden. Het gebeurt toch wel, dus als je het verbied dan werkt het alleen maar vrouwen die het zelf gaan proberen, illegale abortussen en enge artsen die daar heel rijk van worden in de hand. De meeste mensen hebben vast Dirty Dancing wel gezien en dat was dan nog een vrij milde afloop.

Blijkbaar is die wet in Alabama zelfs zo streng dat als je inwoner bent van die staat dat abortus voor jou altijd illegaal is, zelfs als je naar een andere staat/een ander land gaat.
Het is bizar dat zo’n wet überhaupt mogelijk is. Als een Europees land dit zou doen dan zou het Europees Hof daar denk ik wel een stokje voor steken.

1 like