Feminisme

Ik had laatst een lezing van Joris Luyendijk en hij zei hier iets interessants over. Volgens hem zijn het voornamelijk witte hetero mannen die ‘niks meer mogen zeggen tegenwoordig’. Dit komt omdat mensen uit minderheden (vrouw, gekleurd, homo) al vroeg hebben geleerd zich te conformeren naar de meerderheid en hun echte mening soms voor zich te houden. De ‘meerderheid’ heeft dit eerder nooit gemerkt of hoeven doen. En tegenwoordig worden ze hier dus op aangesproken maar dit zijn zij niet gewend. Klinkt eigenlijk best logisch!

24 likes

Klinkt inderdaad heel aannemelijk.

Dat hele “je mag tegenwoordig niks meer zeggen” irriteert me ook zo mateloos. Je mag alles zeggen, alleen kun je tegenwoordig een reactie verwachten als dat wat je zegt discriminerend/kwetsend/bekrompen is, omdat gemarginaliseerde groepen ook eindelijk alles (mogen) zeggen.

13 likes

:rage:

1 like

Go fuck yourself, MySweetV…

5 likes

‘You should always taste better than the next chick!’

‘As seen in Glamour magazine’
Dat het op instagram staat vind ik al heel erg, maar dat er ook nog reclame voor wordt gemaakt in een bekend tijdschrift!?

Maar weet je wat ik ook wel denk: je vangt meer vliegen met stroop dan met azijn en voor veel mannen is het nu eenmaal ook allemaal best moeilijk. (Stel je hebt je hele leven in een geprivilegieerde positie gezeten waar je zelf niet eens echt voor gekozen hebt of je zelfs bewust van was en je wordt daar nu op aangesproken. Best kut.)
Op een vriendelijke manier uitleggen hoe het zit werkt dan beter dan iets zeggen als ‘stel je niet aan jij witte cis het man’.

2 likes

Maar dat soort bladen staan uberhaupt vol met 101 dingen die je aan jezelf moet veranderen zodat je aantrekkelijker bent voor een ander…

3 likes

Is dit smaak voor aan je vagina??

Ja!!! :nauseated_face::nauseated_face:

Is dat potje niet gefotoshopt?

Uh kan, maar het bedrijf bestaat gewoon:

15 likes haha

Voor een film die super leuk lijkt voor tienermeisjes, maar zo ongeveer elke 5 minuten fout en seksistisch is: kissing booth op netflix.

2 likes

Ik heb dit bij best veel chick flicks, vooral als je de wat ouderre kijkt.

2 likes

Ik vond het vooral schokkend omdat het een vrij nieuwe film is. Meestal proberen die nieuwere netflix films juist te scoren met ‘wokeness’.

Is toch ook door een 15 jarige geschreven?

Of dat niet vaccineren vaak iets is van volwassenen voor hun kinderen beslissen? Heeft op meer mensen invloed dan op jezelf. Ook doe je niet meer mee aan herd immunity en kun je zo andere mensen besmetten.

Een kind moeten baren is niet gevaarlijk voor de volksgezondheid maar wel een risico voor jezelf. Ook beslissen hiervoor mensen niet voor elkaar maar alleen de zwangere vrouw.

4 likes

Ja ik dacht gewoon wat hardop met je mee. Ik snap heel goed je punten.

Ik denk dat lichamelijke integriteit super belangrijk is, maar dat het gewoon niet 100% van de tijd opgaat. In het geval van vaccineren zou je kunnen zeggen dat het lichamelijke ‘ongemak’ mee valt en de collectieve gezondheidswinst groot is ten opzichte van niet-vaccineren. Voor een zwangerschap geldt dat in mindere mate (indien je een foetus niet als kind ziet). Nu zet je jezelf voor een onmogelijke keuze terwijl er volgens mij best nuance te zien is in iets als lichamelijke integriteit. Alsnog denk ik zelf dat verplicht vaccineren misschien een averechts effect gaat hebben en dat er nog meer opties te proberen zijn dan deze.

Even los van de keuze voor vaccineren, ik vond het onderstaande een mooi stukje over het samengaan van abortus met het aangeven van een ongeboren kind/foetus. Het geeft goed aan dat deze dingen heel goed samen kunnen gaan. En geschreven door iemand zonder baarmoeder die dus wel zinnige dingen erover kan zeggen, om even op je laatste stukje terug te komen.

3 likes

De vieze ‘mannen die vrouwen als seks en baar-objecten zien’ cirkel is compleet:

6 likes