Feminisme

Hahaha :clap:t2:

Ik vind het hier ook heel goed uitgelegd staan:

Ik ben er het ermee eens. Alleen denk ik uiteindelijk dat de backlash te groot om zoiets echt probleemloos in te voeren. Zie onderstaande link (heb ik al vaker gepost hier).

https://www.nature.com/articles/d41586-019-00504-3

6 likes

Typische reactie ook van Dannie, eronder

2 likes

Ik en twee vrouwelijke collegaā€™s hebben laatst van mijn mannelijke - heel feministische - baas serieus op ons flikker gehad omdat we een nieuwe mannelijke collega een lekker ding noemden. ZO terecht en zo goed! (En ik had hetzelfde as in jouw plaatje :stuck_out_tongue: )

12 likes

Haha dit doet me eraan denken dat ik een keer in een vacature las dat het bedrijf diversiteit heel belangrijk vond en dat ze daar ook op selecteerden. Super goed, maar mijn eerste reactie was toen wel ā€œoh shit dan maak ik misschien minder kans want ik ben 100% Nederlands.ā€ Wat natuurlijk compleet belachelijk is haha en dat zag ik uiteraard ook gelijk in. Je bent als Nederlander zooooo vaak automatisch in het voordeel alleen maar omdat je Nederlands bent, dat je daar soms niet meer bij stil staat en eraan went. Net als mannen eigenlijk bij dit soort dingen. Jammer dat deze Dannie elke vorm van inzicht lijkt te missen :ā€™)

3 likes

OkƩ ik heb er wat meer over gelezen en vind het nu toch wel een goed idee. Maak me vooral zorgen om de reacties die het oproept maar ben wel heel benieuwd naar het effect van dit plan over 1.5 jaar :slight_smile:

2 likes

Haha ja dit had ik ook toen ik solliciteerde: shit ik heb een oerhollandse naam en blond haar, ik kom er nooit tussen. Maar vind in zoā€™n geval dat je het hogere doel (Ć©chte diversiteit op de werkvloer) even voor moet laten gaan. Wij hebben al genoeg voordelen gehad ons hele leven :woman_shrugging:

2 likes

Ja vind ik ook!

Ik zag in een regionale krant ook een docent van de TU zei dat ze nu al die goede mannen mislopenā€¦
Ten eerste lopen ze al tientallen jaren alle goede vrouwen mis. En ten tweede lijkt dat te suggereren dat vrouwen nooit zo goed kunnen zijn als mannen. Krijg altijd zulke kromme tenen als er gesproken wordt over dat er gewoon de beste persoon voor de baan moet worden gekozen, want dat is zo vaak helemaal geen objectieve beslissing.

11 likes

Ik zit nos sport te kijken want had voetbal gekeken en heb het aan laten staan.
Nou allemaal echt best positief en top hoor.
Ook wel frappant, voetbal international had een speelster geĆÆnterviewd. En die vroeg heb je ook een liefde, zo ja is dat dan een bad boy of de ideale schoonzoon. Dus die vrouw vragen van sorry wat zeg je nou. Hij zā€™n vraag herhalen en toen zei ze nou niet de ideale schoonzoon maar wel de ideale schoondochter.
Dacht echt zo boemyaa lekker voor je met je kut hokjes. Daarna hadden ze 't er dus op nos over. Dit is dus geen vraag die ze altijd aan mannen stellen maar de vraag heb je een relatie komt bij mannen in papieren interviews wel terug.

Maarrr nu komt mā€™n frustratie.
Het eindigde met de top 5 van mooiste vrouwen bij het wk!!
Waarin jackie groenen ook nog eens aandachtsgeil werd genoemd want ze was nu wel erg veel in het nieuws.
Uiteraard werden deze mooie vrouwen door een man omschreven (wel degene die ook al die feitjes over dat interview van hierboven had)
Maar ik vond het zoo raar!! En ik wil nu vragen of dit bij mannenvoetbal ook is maar dat zal wel niet :expressionless:

16 likes

@Kusjessoldaat nee dat vragen ze niet aan mannenā€¦ maar een relatie is het hoogst haalbare voor een vrouw dus ja wel logisch :roll_eyes:

http://www.msn.com/nl-nl/sport/voetbal/twee-keer-winst-maar-waarom-juicht-niet-iedereen-mee-met-de-vrouwen/ar-AAD9jHe?ocid=ientp

Eigenlijk echt sneu voor de vrouwen die reactiesā€¦ Word er boos van.

2 likes

Bij ons op werk mogen mannen geen korte broek aan. Vrouwen mogen wel een rok aan (korte broek is onduidelijk).
Het ging er net over in een algemeen overleg dus ik vroeg waarom dat niet mag. ā€œJa, dat is de afspraakā€. Maar waarom dan? ā€œSja, een vrouwenbeen is betamelijker, vrouwen verzorgen hun benen beterā€. Ik vond dat geen argumenten, want wat is er nu anders aan een mannen- dan aan een vrouwenbeen? Bovendien mogen vrouwen hele korte rokjes dragen, dus wat is er dan mis met een nette bermuda?
Maar er werd echt heel lacherig gedaan en uiteindelijk werd gezegd dat ik er best een punt van kan maken, maar dat het dan best zo uit kan pakken dat vrouwen ook geen blote benen meer mogenā€¦

Vorig jaar was er die hittegolf waarbij het hier wekenlang boven de 30 graden was. Bovendien is op kantoor geen airco, dus het was binnen ook tegen de 30 graden. De enige maatregel die er toen genomen werd, was dat we al om 6 uur mochten beginnen. Ik snap gewoon niet dat je in zulke gevallen of bij Ć¼berhaupt echt hoge temperaturen niet flexibel kunt zijn. En al helemaal niet op basis van geen enkele argumentatie.

11 likes

Aaaaaah laat je beenhaar staan en doe een rok aan, please

5 likes

En dan mijn birckenstocks erbij. :joy: Want die mogen de mannen ook niet dragen.

1 like

Ik hoorde gisteren toevallig dat korte broeken bij ons ook niet mogen. Wist ik helemaal niet, en korte rokken mogen idd wel. Argumenten hadden ze eigenlijk niet, dat is nou eenmaal zo. Overigens niet alleen mannen, korte broeken mogen gewoon niet, rokken wel. Nu wil Ć©Ć©n van mijn mannelijke collegaā€™s volgende week in een rok komen :grin:

34 likes

Oh ik ben het helemaal met je eens, wat een achterlijk item. Ik vind het zo stom van de NOS, zat gister nog helemaal tegen mijn vriend dat ik blij ben dat ze het constant over WK Voetbal hebben zonder vrouwen te benoemen. En dan komen ze met dit seksistische verhaal! Lulloā€™s.

1 like

https://m.hln.be/nieuws/binnenland/onderwijs/in-rokje-naar-de-klas-om-korte-broek-te-eisen~aa497828/

:muscle:t2:

7 likes

Sorry, ben aan het bijlezen!
Maar ik heb geen Facebook en zou ook wel graag een keer naar zoā€™n borrel gaan of in ieder geval naar een (leer)avond met gelijkgestemde vrouwen.
Misschien beetje veel gevraagd haha, maar volgende keer dat er zoā€™n evenement is, zou je dat dan weer hier kunnen plaatsen! (Ik kom ook uit Rotterdam)

1 like

Je kunt je aanmelden voor de nieuwsbrief van de bovengrondse.

1 like

Ga ik doen, dankje!