Natuurlijk is het probleem groter dan deze gevallen alleen. Maar ik vind niet dat hun gedrag te verzachten is door heersende man vrouw verhoudingen. Je bent gewoon geen goed persoon als je dingen doet met anderen die zij zelf niet willen. Wat gij niet wilt dat u geschiedt doet dat ook een ander niet.
Naast de aandacht voor deze personen moet er ook aandacht zijn voor de gender rollen in de maatschappij in het algemeen. Maar dat is naar mijn mening wel een andere. Nauw verbonden met deze mannen maar toch.

Waarom zou de man er meer recht op hebben? Maar ja aan de andere kant… waarom de vrouw?
maar lastig ja… ik wil sowieso mijn eigen achternaam houden uit principe, maar ik vind mijn eigen achternaam niet zo mooi. Die van mijn vriend ook niet, maar wel iets beter, dus mocht ik ook ooit een kind krijgen dan zou ik toch wel de naam van mijn vriend geven denk ik.
, vooral heel erg patriarchaal. Na de zwangerschap is het toch op het zicht ook niet duidelijk dat de moeder de moeder is? Of anders: waarom is erkenning door de vader zo belangrijk? (los van praktische zaken natuurlijk)