Ben een beetje beduusd van alle vragen die ik op me afgevuurd krijg hierover, maar ik zal een poging wagen om het uit te leggen. Ik vind het niet oke dat hij dit zo ervaart, ik vind ook niet dat het normaal is dat er zo tegen aan gekeken word. Ik denk alleen wel dat het te kort door de bocht is om te zeggen dat de relatie dan maar zou moeten stoppen of dat hij haar niet waard is of wat dan ook.
Ook bedoel ik niet dat je dan in de relatie een wedstrijd moet gaan houden wie beter is. Die opmerking was meer bedoeld in de richting als hier een knelpunt zit, kijk naar wat je wel toevoegd. Dat is niet alleen maar je job of een banksaldo. Een relatie is meer dan dat (dit was niet duidelijk uitgedrukt van mij, dat zie ik nu ook)
https://www.voxweb.nl/nieuws/als-de-vrouw-meer-verdient-dan-de-man-wordt-de-relatie-slechter onder anderen dit onderzoek/artikel laat wel en beetje zien dat het geen gekke gedachte is dat hij dat denkt. (en dit bedoelde ik als term van zo raar is het toch niet dat hij dat denkt gezien de maatschappelijke verwachtingen? En als zijn vrienden er ook zo tegen aan kijken. Je staat wel stevig in je schoenen en hebt echt ballen als je als vent gewoon toegeeft en zegt dat je vrouw meer verdiend en je dat echt oke vind.)
Wat ik een beetje voor idee kreeg was dat als hij dat denkt dat echt niet kan en niet strookt met feministische ideeën. Volgens mij is het juist heel tof dat hij erkent dat hij er onzeker van wordt, is het heel normaal dat je er onzeker van kan worden en is het nu het beste om te kijken waarom word je onzeker en hoe kunnen we dat veranderen. Want tja, je hoeft er niet onzeker van te worden want je bent leuk zoals je bent.