Feminisme

Ik zou met dat laatste wel uitkijken. Je weet niet wat hij haar aandoet als ze hem gaat confronteren.

Supergoed dat de linda meiden dit aankaart maar een groot deel vd comments zijn om te huilen :frowning:

Waarom werkt de link niet?

Weird, bij mij idd ook niet. Gaat om die menstruatiepijn post neem ik aan? Inderdaad echt veel trieste comments.

2 likes

Sowieso: elk medium dat claimt vooruitstrevend te zijn, maar een podium geeft aan Dave ondanks zijn veroordeling, is af.

En zeg niet dat hij ervan geleerd heeft. Nog geen jaar later stond ie weer voor de rechter.

15 likes

Ik had vannacht een escapade met een kerel maar ongesteld. En op een gegeven moment zei hij: ik heb gewoon een werkend geslachtsdeel en dat wil ik gebruiken. Waarop ik antwoordde: ja ik ook, daarom ben ik ongesteld! Toen zei hij: ohja zo had ik er nog niet over nagedacht.

Moest hieraan denken omdat ik dit op insta zag:

18 likes

Jaaa :heart:
Alleen jammer dat blaasontsteking is vertaald als chlamydia??

1 like

Jaaa!
22 likes

Hahah dit heb ik van mn zus, op alles wat er op straat geroepen wordt naar je antwoorden met: zeg dat maar tegen je moeder!

2 likes

Vind je? Ik lees graag de Linda en de Linda Meiden, maar de redactie daar mag echt wat meer leren.
Even een iets ander voorbeeld: Zo had de Meiden vorig jaar een stuk over huidkanker en een maand later had de normale Linda een stuk over zonnebank verslaafden (zonder waarschuwing over de gevaren van zonnebanken). Het lijkt net alsof er niemand is die ze terugroept en ze wijst op hun eerder gemaakte stukken. Alsof de redactie elke maand verandert.

4 likes

Ja ook eens een stuk over vegan of dieren redden oid, werd in vegan nl helemaal enthousiast op gereageerd en kort daarop een stuk over jagers met hun buit.

2 likes

Zij zien het waarschijnlijk als verschillende perspectieven laten zien, terwijl ik vind dat je moet oppassen dat ‘laten zien’ niet ‘promoten’ wordt.

1 like

Ik heb vandaag twee pareltjes.

Ik heb een nieuwe fiets gekocht en was er een ringslot op aan het monteren. Komt er een ouder mannetje (denk: de Cock met c-o-c-k) bij mij staan die zegt: ‘zozo, een dame die een fiets aan het repareren is. Goed hoOoOor’. Ik wilde zo graag ad rem reageren dat hij z’n ouderwetse meningen voor zich moest houden, maar dan neemt toch de interne beleefdheid het in me over dus ik lachte alleen maar schaapachtig.

En later stuurde een jongen van Bumble een wetenschappelijke meme naar me wetende dat ik in de wetenschap werk. Ik zei dat ik hem maar matig vond, zegt hij: ‘snap je hem wel, moet ik hem anders even uitleggen?’ Unmatch

9 likes

Die reclame van Merci is zoooo kut. Dan krijgt een jongen die gore chocolade, omdat hij een huishoudelijk klusje uit zichzelf heeft gedaan. Ja hallo, dan verdien ik de hele Jamin zo

8 likes

Dit vind ik heel slim!

Dit soort situaties blijven lastig, want er iets van zeggen levert vaak weinig op, of juist dat je ‘niks meer mag zeggen’-reacties, maar jij zit ermee. Edit: en ik vind het zelf vaak ook moeilijk om op m’n strepen te blijven staan. Vind dat je het zo goed oplost!

1 like

Mijn tolerantie voor dit soort mannen is zo intens aan het afnemen. Mijn ex collega was ook zo. Klein voorbeeld van een van zijn acties: we hadden 50 vrijwilligers bij een van project dat we samen leidde en hij had de kleding besteld. Niet vooraf gevraagd “wat is je maat?” maar nog voordat we wisten wie er gingen helpen, kleding besteld. Veel meer kleine maatjes voor meisjes dan voor jongens (als in 5s voor jongens 15 voor meisjes). Gelukkig kon het uit en hadden we achteraf ook relatief veel slanke meiden, maar als er dus één meisje met een grotere maat bij had gezeten hadden we moeten zeggen dat we daar helaas geen kleren voor hadden.

Edit: hij hield ook vast aan een racistische meme van een Aziatische vrouw, want ik was te woke om naar te luisteren (hij luistert niet naar vrouwen), tot hij een keer voor een klas met twee Aziatische meisjes stond.

3 likes

Ik heb vorige week een nare situatie meegemaakt met een nieuwe collega die me naar huis volgde na een borrel op het werk. Tijdens de borrel begon hij al over m’n rug te wrijven en meermaals te vragen of ik een vriend had, maar bij het naar huis fietsen is ‘ie me helemaal gevolgd. Ik fietste gelukkig met een andere (vrouwelijke) collega en die had ook door dat er iets was (hij vroeg wel twintig keer waar ik woonde terwijl ik hem bleef negeren), en zij stelde meteen voor om met me mee te fietsen en zĂ©ker niet richting mijn huis te gaan. Zijn uiteindelijk omgefietst en hebben hem afgeschud.

Na een week nadenken en met aanmoediging van de vrouwelijke collega toch maar een melding gemaakt op het werk. Vond het heel moeilijk of ik het nu wel of niet moest doen, of ik me aanstelde, of het achteraf wel meeviel, etcetera. Vind het oprecht heel ingewikkeld waar de grens ligt, ik heb niet verbaal tegen hem ‘nee’ gezegd, maar omdat ik me zo ongemakkelijk voelde klapte ik dicht. Morgen gaan ze hem erover bellen (uiteraard zonder naam te noemen) en ik ben er gewoon een beetje zenuwachtig voor, al wordt er in principe niet aan mij teruggekoppeld.

25 likes

Ze reageerden gelukkig heel fijn en gaan er zeker iets mee doen, dus daar maak ik me verder geen zorgen over. Vind het vooral toch best confronterend dat ik het voor mezelf best lastig vind om te bepalen wanneer iets grensoverschrijdend is of niet, terwijl ik bij een ander altijd snel m’n mening klaar heb.:sweat_smile:

2 likes

Op mijn werk is een vaatwasser maar iedereen vind het nodig om z’n kopjes/borden etc. gewoon op het aanrecht te zetten. Dus de secretaresse had zo’n mailtje rondgestuurd van: zet jullie servies in de vaatwasser svp.
En dan hoor ik toch weer de traditionele ‘grapjes’ over vrouwen en het aanrecht etc.
Als je gepikeerd reageert ben je uiteraard weer humorloos. Wat is jullie comeback hierop?

De enige mannen die vinden dat vrouwen in de keuken horen weten niet wat ze er mee aan moeten in de slaapkamer.

5 likes

Hoe walgelijk is dit?