Maar jij gelooft dus niet dat mensen door instagram worden aangespoord daadwerkelijk dingen te doen? Misschien leer je via instagram wel Damn Honey kennen, leer je via hen de Bovengrondse kennen en geef je je vervolgens op als abortusbuddy.
Daarbij vind ik bewustwording ook gewoon vrij belangrijk want hoe meer bewuste mensen hoe meer mensen uit eindelijk actief kunnen zijn, maar goed als iemand alleen bewust is heb je er inderdaad niks aan.
Ik vind dat ze met zeikschrift gewoon de verkeerde pakt, omdat zij daadwerkelijk âuniekeâ informatie geeft (voor instagrambegrippen dan) waar mensen wat van kunnen leren, in plaats van alle mensen die een commercieel slaatje proberen te slaan uit feminisme en vervolgens niet verder komen dan âvrouwen verdienen minder dan mannen en dat vind ik erg.â (Zie Linda Meiden.)
Ik zou het jammer vinden als mensen vervolgens niet verder gaan dan haar volgen en beamen hoe erg het allemaal is, maar ik heb (vanuit mijn eigen omgeving) niet echt het idee dat het daar bij blijft.
Als dat wel zo is snap ik dat je er een grote hekel aan hebt maar dan vraag ik me nog steeds af: hoe krijg je mensen die nog niet echt bekend zijn met feminisme er dan wel bekend mee?
*daarbij (sorry was ik nog vergeten maar wel belangrijk vind ik) beĂŻnvloed bewustzijn toch ook je keuzes in het dagelijks leven. Wat je stemt, van wie je producten juist wel of niet koopt, hoe je op mensen reageert die slachtoffer van iets zijn of als je bijv. in die positie zit: wie je aanneemt voor een bepaalde baan.
De gedachte dat vaders zorg moeten dragen voor hun kinderen zal veel ruimer moeten leven in de maatschappij.