Thanks! Ik wil ook graag betalen voor iets maar ben er nog niet helemaal uit wat, dus ik ga hier ook even naar kijken!
Ik volg op insta @lecoeuramareebasse en zij heeft me al zoveel bijgeleerd. Gaat geregeld over feminisme maar dan bv. ook dat het westerse feminisme niet volledig toereikend is. Als de vrouwen hier het glazen plafond doorbreken dat de de scherven worden opgeraapt door migranten vrouwen die hun poetsvrouw zijn, hun gezin verzorgen,âŠ
Allemaal dingen waar ik eigenlijk nog niet bij had stil gestaan.
Zeer interessant om te volgen. Ze is wel Belgisch dus bv. als het over de politiek gaat is het belgische politiek.
Ja, denk ik ook. Ik vind eerlijk gezegd dat Damn, Honey (hoe leuk ik ze ook vind) sowieso vaak niet zo heel kritisch en goed geĂŻnformeerd is, en vaak een beetje meepraten met hun gasten (die gelukkig vaak wel heel goed weten waar ze het over hebben! Die aflevering laatst over de Ribius Pelletierpenning, bijvoorbeeld). Best jammer.
En nu mijn waarschijnlijk impopulaire mening: Ik vind Merol geen feministisch icoon en ik vind âHou je bek en bef meâ eerlijk gezegd echt problematisch. Een lied van een man met als strekking âIk ben niet gĂ«interesseerd in jou als persoon, hou op met praten en suck my dickâ zou door feministen ook niet juichend worden ontvangen, dus ik vind het net zo min tof om mannen te vertellen dat ze saai zijn en daarom maar seksuele handelingen moeten verrichten.
(En oke dit is weer een heel ander verhaal maar nu ik toch bezig ben: ik vind sowieso dat hele âmannen die geen orale seks verrichten zijn sukkels en moet je meteen je bed uit trappen!!!â-verhaal stom. Er zijn zat goede redenen waarom mensen bepaalde seksuele handelingen niet willen verrichten).
Aah, leuk. Mocht je nog meer Belgische feministen/activisten kennen, ben ik daar wel benieuwd naar! Ik volg al veel Nederlanders (en Engelstalige accounts) en als je er een aantal kent, leer je al snel andere kennen die gelinkt zijn (via Zeikschrift en Damn Honey etc.), maar ik vind het moeilijker om Belgische (en Franse) te vinden. Ik heb een dag als gisteren nu wel gebruikt om wat nieuwe accounts te leren kennen, want ik heb het gevoel dat ik op dat vlak beter weet wat er in Nederland speelt/hoe het in Nederland gaat dan in België en Frankrijk .
Maareh⊠als mannen geen zin hebben om orale seks te geven om wat voor reden dan ook dan is dat gewoon een legitieme reden. Net zoals vrouwen dat ook niet hoeven als ze daar geen zin in hebben.
Dat jij vindt dat pijpen âerbij hoortââ zegt meer over maatschappelijke druk dan iets anders. Ik heb liever dat vrouwen ook gewoon geen orale seks geven als ze daar geen zin in hebben en dat duidelijk communiceren dan dat iedereen maar gewoon zichzelf moet dwingen een standaard riedeltje af te lopen omdat hen is ingeprent dat je seks op een bepaalde manier hoort te doenâŠ
Edit : En zoals met alles rondom seksualiteit, het is geen voor wat hoort wat.
celia.ledoux heb ik gisteren ook ontdekt. Is een politica (bij groen). En van wat ik gelezen heb vind ik haar account zeer interessant.
Daarnaast volg ik ook bigcitylifeblog zij heeft ook zeer interessante stories. Ik zag dat ook dalillahermans werd aangeraden, bij haar vnl. ook over racisme.
De bovenstaande volg ik zelf.
En deze werden door anderen aangeraden: thepencilsofeline, jozefien_daelemans, chrostin, biekepurnelle.
Ik heb dat ook nog nooit ervaren, bij mijn bedpartners is het naar mijn idee altijd wel âgelijkâ geweest of zelfs dat de jongen âmeerâ deed dan andersom.
Mijn scharrel vraagt echt elke keer of ik hem pijp maar hij wil me niet beffen want âdat kan hij nietâ
Ik pijp hem ook niet meer, wat Monstertruck ook zegt, ik vind het niet leuk en het geeft me geen enkel genot, waarom zou ik dat dan doen?
Ja dat is ook zo, maar het feit dat hij het blijft vragen vind ik wel vervelend. Ik vraag het nooit meer, want ik weet dat hij dat niet wil.
Super!! Dank je wel! Ik ga ze allemaal eens bekijken/volgen.
Nee, ik weet nu al wat hij gaat zeggen en hij gaat er waarschijnlijk een grapje van maken a la âje wil me niet eens meer pijpenâ
Lijkt mij juist de mooie gelegenheid hierop in te haken en uit te leggen waarom niet.
Ik begrijp jouw kant ook wel! Ik denk eigenlijk zelfs dat we in de kern hetzelfde standpunt hebben (iedereen moet de vrijheid hebben om dingen die ze niet willen, gewoon niet te doen) - alleen kijken we er anders tegenaan.
Ik bedoelde inderdaad wat @anon76889665 zegt: âGeen zinâ is ook gewoon een legitieme reden. Ik heb er een beetje moeite mee dat door sommige feministen, mannen die geen orale seks willen geven worden weggezet als âhet kwaadâ. Ik zag bijvoorbeeld een foto van iemand die op de Womenâs March (niet in NL) liep met een bord met iets van âGirls, if he doesnât eat pussy, donât let him fuck youâ. Ik vond dat naar, omdat er genoeg mannen zijn die bijvoorbeeld seksueel misbruikt zijn door een vrouw en het daarom liever niet willen (ik heb zelf het bed gedeeld met twee mannen bij wie dit het geval was, en mijn hart brak een klein beetje voor hen toen ik dat zag). Maar los van seksueel misbruik van mannen - wat wat mij betreft sowieso wel meer aandacht mag krijgen - zijn er nog honderden andere goede redenen waarom mensen bepaalde dingen niet willen doen in bed. En ik denk dat het contra-productief is om, bij zoân gevoelig onderwerp, dat allemaal over één kam te scheren en te shamen onder het mom van feminisme.
Neemt natuurlijk niet weg dat er echt fucking veel mannen zijn die egoĂŻstisch zijn in bed en dat dat een structureel probleem is. Ik vind het overigens echt supertof dat jij je zo bewust bent van wat je wel en niet fijn vindt en de niet-fijne dingen ook gewoon niet doet, ondanks druk/verwachtingen die er misschien zijn. Ik ben bang dat dit misschien sarcastisch overkomt, maar ik meen het oprecht
Haha ja dit ook! Zo veel mannen die zeggen dat ze het zĂł graag doen maar als ze dan bezig zijn lig ik daar met zoân gezicht:
(Maar ik mag niet klagen, want ik vind het ook vaak lastig om uit te leggen hoe ik het wél wil, en ik weet ook niet zeker of ik er nou zelf wel zo goed in ben. Misschien dat mijn vrouwelijke sekspartners tot op heden ook maar gewoon niks zeiden, uit medelijden )
Ja, dit. Ik vind echt niet dat beffen/pijpen 1 op 1 moet staan, en ik vind het prima om een paar keer te pijpen zonder iets ervoor âterug te krijgenâ. Maar als het echt nooit is, stop ik op een gegeven moment er ook mee hoor. Mijn vader zei altijd: je moet geven zonder iets ervoor terug te verwachten, maar als het niet meer leuk is om te geven moet je ermee stoppen. (overigens niet in deze context, dat zou echt superpervy zijn). En als een man nooit beft, dan vind ik het op een gegeven moment niet meer leuk om te geven. Ben sinterklaas niet.
Ik snap wat je bedoelt maar dan is de issue dat iemand meer op hun eigen genot is gefocust dan dat van jou. Dat staat dan eigenlijk los van of diegene wel of niet van orale seks houdt hoewel het één prima voort kan komen uit het ander.
Want als ik nu zou posten, ja mijn vriend bevredigt me graag oraal maar loopt te bitchen omdat ik niet van pijpen hou dan weet ik vrij zeker dat de reacties niet zouden zijn âJa maar dat is wel egoĂŻstisch van je dus doe het maar gewoonâ
Ik vind hou je bek en bef me qua tekst niet eens zo problematisch? Er zit geen expliciete consent in, maar het is niet zo daar er wordt aangegeven dat er misbruik wordt gemaakt of enige vorm dwang plaats vind. Het is enkel een vrouw die aangeeft wat ze wil en waar ze zin in heeft. Vind het nummer juist best wel empowering: ook als vrouw mag je zin hebben, ook als vrouw hoef je geen emotionele smalltalk te doen en ook als vrouw mag je aangeven dat je gewoon zin hebt om eens goed gebeft te worden. Stond van de zomer in een volle zaal met relatief jonge meiden die het nummer meezongen en ik vond dat echt heerlijk. Want toen ik 7/8 jaar geleden met seks begon was dit echt niet iets wat ik had durven zeggen.
Mn moeder is zo enthousiast en heeft me gemarkeerde stukjes geappt
Volgende week ga ik met een een groep vrienden en kennissen een weekend weg. Er gaan ook twee mensen mee wiens ideeën over vrouwen, racisme en de maatschappij zowat lijnrecht tegenover mijn opvattingen staan. Ze zijn bijvoorbeeld tegen abortus, homorechten en geloven in een traditionele rolverdeling.
Ik weet nu al dat ik me dood ga ergeren tijdens dat weekendje weg. Vooral omdat ze te pas en onpas hun mening ventileren. Ik ga hier vaak tegen in en beland dan in zinloze discussies waarin niet naar elkaar geluisterd wordt.
De rest van de groep is het ook niet altijd eens met hun mening maar die maken zich er verder niet druk om.
Ik vraag me af hoe ik hier het beste mee kan omgaan. ben namelijk bang dat ik me het hele werken groen en geel ga ergeren.
Pff ja dat snap ik dat je daar niet perse op zit te wachten. Meestal ga ik er dan ook tegen in als iemand een mening verkondigd waar ik niks mee kan. Alleen dat is voor jezelf niet altijd de juiste keuze. (Ervaring hoor, hehe)
Wat misschien helpt is alleen in het begin er iets over zeggen. mocht hetzelfde onderwerp nog eens langskomen aangeven dat jullie het daar al over hebben gehad en dat je niet zoân zin hebt in nog zoân gesprek. Mocht dat niet helpen, of als je denkt dat dat de sfeer niet ten goede komt, is negeren denk ik het beste. Bedenk dat je over een paar dagen van ze verlost bent, dat je blij bent dat je niet elke dag met ze daar over in discussie hoeft gaan en dat ze lekker mogen denken wat ze willen, doe jij tenslotte ook.
(Dit pas ik ook toe bij een vriendin die heel anders denkt. Soms heb ik zin om ff lekker eigenwijs te doen en de grenzen in het gesprek op te zoeken. De ene keer hebben we dan echt een goed en respectvol gesprek daarover. Een andere keer zorgt het alleen maar voor irritatie en onbegrip. Niet handig, volgende keer beter.)