Feminisme

Ik vind weinig tot niets feministisch aan Linda Meiden (vind tof sausje van Damn, Honey hier inderdaad wel van toepassing. Famke Louise met okselhaar nou nou, stevig statement wel. Ik vind het inderdaad allemaal vrij oppervlakkig.

Ik vind sowieso bij Yara wel heel duidelijk dat ze duurzaamheid of feminisme nastreeft in de mate dat het goed binnen haar imago/marketingstrategie past + ze er niet te veel voor moet laten/afwijzen. Ik wil haar hier verder totaal niet afvallen, want tegelijkertijd denk ik ook wel weer: alle kleine beetjes helpen. Maar met zo’n groot bereik zou je zoveel meer kunnen doen.

5 likes

Oohh mag ik vragen waar?

Hm ik vind wel dat ze bv bij viva er echt wel hard tegenin gegaan zijn, terwijl ze wel op de viva boot stonden.
Denk dat het ook een kwestie is van ze erover vertellen, zodat ze er wat mee kunnen doen.
Ik bedoel ik zie het zelf bij linda meiden ook niet snel terwijl nu ik dit lees denk ik wel ohja klopt idd

1 like

Jup be bold be you, daarom mogen alle meelopers iets uit de collectie aan en draagt Fabienne zelf gewoon iets anders. Het is uiteindelijk toch wel steun, maar ik vind dit wel de lelijkste manier van steunen.

1 like

Lust cinema! Ze hadden een aanbieding met eerste 7 dagen gratis en is elk moment op te zeggen

3 likes

Thanks! Ik wil ook graag betalen voor iets maar ben er nog niet helemaal uit wat, dus ik ga hier ook even naar kijken!

Ik volg op insta @lecoeuramareebasse en zij heeft me al zoveel bijgeleerd. Gaat geregeld over feminisme maar dan bv. ook dat het westerse feminisme niet volledig toereikend is. Als de vrouwen hier het glazen plafond doorbreken dat de de scherven worden opgeraapt door migranten vrouwen die hun poetsvrouw zijn, hun gezin verzorgen,

Allemaal dingen waar ik eigenlijk nog niet bij had stil gestaan.
Zeer interessant om te volgen. Ze is wel Belgisch dus bv. als het over de politiek gaat is het belgische politiek.

10 likes

Ja, denk ik ook. Ik vind eerlijk gezegd dat Damn, Honey (hoe leuk ik ze ook vind) sowieso vaak niet zo heel kritisch en goed geĂŻnformeerd is, en vaak een beetje meepraten met hun gasten (die gelukkig vaak wel heel goed weten waar ze het over hebben! Die aflevering laatst over de Ribius Pelletierpenning, bijvoorbeeld). Best jammer.

En nu mijn waarschijnlijk impopulaire mening: Ik vind Merol geen feministisch icoon en ik vind ‘Hou je bek en bef me’ eerlijk gezegd echt problematisch. Een lied van een man met als strekking “Ik ben niet gĂ«interesseerd in jou als persoon, hou op met praten en suck my dick” zou door feministen ook niet juichend worden ontvangen, dus ik vind het net zo min tof om mannen te vertellen dat ze saai zijn en daarom maar seksuele handelingen moeten verrichten. :thumbsup:

(En oke dit is weer een heel ander verhaal maar nu ik toch bezig ben: ik vind sowieso dat hele “mannen die geen orale seks verrichten zijn sukkels en moet je meteen je bed uit trappen!!!”-verhaal stom. Er zijn zat goede redenen waarom mensen bepaalde seksuele handelingen niet willen verrichten).

14 likes

Aah, leuk. Mocht je nog meer Belgische feministen/activisten kennen, ben ik daar wel benieuwd naar! Ik volg al veel Nederlanders (en Engelstalige accounts) en als je er een aantal kent, leer je al snel andere kennen die gelinkt zijn (via Zeikschrift en Damn Honey etc.), maar ik vind het moeilijker om Belgische (en Franse) te vinden. Ik heb een dag als gisteren nu wel gebruikt om wat nieuwe accounts te leren kennen, want ik heb het gevoel dat ik op dat vlak beter weet wat er in Nederland speelt/hoe het in Nederland gaat dan in België en Frankrijk :joy:.

1 like

Maareh
 als mannen geen zin hebben om orale seks te geven om wat voor reden dan ook dan is dat gewoon een legitieme reden. Net zoals vrouwen dat ook niet hoeven als ze daar geen zin in hebben.
Dat jij vindt dat pijpen ‘erbij hoort’’ zegt meer over maatschappelijke druk dan iets anders. Ik heb liever dat vrouwen ook gewoon geen orale seks geven als ze daar geen zin in hebben en dat duidelijk communiceren dan dat iedereen maar gewoon zichzelf moet dwingen een standaard riedeltje af te lopen omdat hen is ingeprent dat je seks op een bepaalde manier hoort te doen

Edit : En zoals met alles rondom seksualiteit, het is geen voor wat hoort wat.

25 likes

celia.ledoux heb ik gisteren ook ontdekt. Is een politica (bij groen). En van wat ik gelezen heb vind ik haar account zeer interessant.
Daarnaast volg ik ook bigcitylifeblog zij heeft ook zeer interessante stories. Ik zag dat ook dalillahermans werd aangeraden, bij haar vnl. ook over racisme.
De bovenstaande volg ik zelf.
En deze werden door anderen aangeraden: thepencilsofeline, jozefien_daelemans, chrostin, biekepurnelle.

2 likes

Ik heb dat ook nog nooit ervaren, bij mijn bedpartners is het naar mijn idee altijd wel ‘gelijk’ geweest of zelfs dat de jongen ‘meer’ deed dan andersom.

1 like

Mijn scharrel vraagt echt elke keer of ik hem pijp maar hij wil me niet beffen want ‘dat kan hij niet’
Ik pijp hem ook niet meer, wat Monstertruck ook zegt, ik vind het niet leuk en het geeft me geen enkel genot, waarom zou ik dat dan doen?

3 likes

Ja dat is ook zo, maar het feit dat hij het blijft vragen vind ik wel vervelend. Ik vraag het nooit meer, want ik weet dat hij dat niet wil.

Super!! Dank je wel! Ik ga ze allemaal eens bekijken/volgen.

1 like

Nee, ik weet nu al wat hij gaat zeggen en hij gaat er waarschijnlijk een grapje van maken a la ‘je wil me niet eens meer pijpen’

Lijkt mij juist de mooie gelegenheid hierop in te haken en uit te leggen waarom niet.

1 like

Ik begrijp jouw kant ook wel! Ik denk eigenlijk zelfs dat we in de kern hetzelfde standpunt hebben (iedereen moet de vrijheid hebben om dingen die ze niet willen, gewoon niet te doen) - alleen kijken we er anders tegenaan.

Ik bedoelde inderdaad wat @anon76889665 zegt: ‘Geen zin’ is ook gewoon een legitieme reden. Ik heb er een beetje moeite mee dat door sommige feministen, mannen die geen orale seks willen geven worden weggezet als ‘het kwaad’. Ik zag bijvoorbeeld een foto van iemand die op de Women’s March (niet in NL) liep met een bord met iets van ‘Girls, if he doesn’t eat pussy, don’t let him fuck you’. Ik vond dat naar, omdat er genoeg mannen zijn die bijvoorbeeld seksueel misbruikt zijn door een vrouw en het daarom liever niet willen (ik heb zelf het bed gedeeld met twee mannen bij wie dit het geval was, en mijn hart brak een klein beetje voor hen toen ik dat zag). Maar los van seksueel misbruik van mannen - wat wat mij betreft sowieso wel meer aandacht mag krijgen - zijn er nog honderden andere goede redenen waarom mensen bepaalde dingen niet willen doen in bed. En ik denk dat het contra-productief is om, bij zo’n gevoelig onderwerp, dat allemaal over één kam te scheren en te shamen onder het mom van feminisme.

Neemt natuurlijk niet weg dat er echt fucking veel mannen zijn die egoĂŻstisch zijn in bed en dat dat een structureel probleem is. Ik vind het overigens echt supertof dat jij je zo bewust bent van wat je wel en niet fijn vindt en de niet-fijne dingen ook gewoon niet doet, ondanks druk/verwachtingen die er misschien zijn. Ik ben bang dat dit misschien sarcastisch overkomt, maar ik meen het oprecht :blush:

17 likes

Haha ja dit ook! Zo veel mannen die zeggen dat ze het zó graag doen maar als ze dan bezig zijn lig ik daar met zo’n gezicht: :neutral_face:

(Maar ik mag niet klagen, want ik vind het ook vaak lastig om uit te leggen hoe ik het wél wil, en ik weet ook niet zeker of ik er nou zelf wel zo goed in ben. Misschien dat mijn vrouwelijke sekspartners tot op heden ook maar gewoon niks zeiden, uit medelijden :sweat_smile:)

5 likes

Ja, dit. Ik vind echt niet dat beffen/pijpen 1 op 1 moet staan, en ik vind het prima om een paar keer te pijpen zonder iets ervoor ‘terug te krijgen’. Maar als het echt nooit is, stop ik op een gegeven moment er ook mee hoor. Mijn vader zei altijd: je moet geven zonder iets ervoor terug te verwachten, maar als het niet meer leuk is om te geven moet je ermee stoppen. (overigens niet in deze context, dat zou echt superpervy zijn). En als een man nooit beft, dan vind ik het op een gegeven moment niet meer leuk om te geven. Ben sinterklaas niet.

16 likes