Feminisme

Ik snap wat je bedoelt maar dan is de issue dat iemand meer op hun eigen genot is gefocust dan dat van jou. Dat staat dan eigenlijk los van of diegene wel of niet van orale seks houdt hoewel het één prima voort kan komen uit het ander.

Want als ik nu zou posten, ja mijn vriend bevredigt me graag oraal maar loopt te bitchen omdat ik niet van pijpen hou dan weet ik vrij zeker dat de reacties niet zouden zijn “Ja maar dat is wel egoïstisch van je dus doe het maar gewoon”

3 likes

Ik vind hou je bek en bef me qua tekst niet eens zo problematisch? Er zit geen expliciete consent in, maar het is niet zo daar er wordt aangegeven dat er misbruik wordt gemaakt of enige vorm dwang plaats vind. Het is enkel een vrouw die aangeeft wat ze wil en waar ze zin in heeft. Vind het nummer juist best wel empowering: ook als vrouw mag je zin hebben, ook als vrouw hoef je geen emotionele smalltalk te doen en ook als vrouw mag je aangeven dat je gewoon zin hebt om eens goed gebeft te worden. Stond van de zomer in een volle zaal met relatief jonge meiden die het nummer meezongen en ik vond dat echt heerlijk. Want toen ik 7/8 jaar geleden met seks begon was dit echt niet iets wat ik had durven zeggen.

11 likes

Mn moeder is zo enthousiast en heeft me gemarkeerde stukjes geappt :heart: :heart:

30 likes

Volgende week ga ik met een een groep vrienden en kennissen een weekend weg. Er gaan ook twee mensen mee wiens ideeën over vrouwen, racisme en de maatschappij zowat lijnrecht tegenover mijn opvattingen staan. Ze zijn bijvoorbeeld tegen abortus, homorechten en geloven in een traditionele rolverdeling.
Ik weet nu al dat ik me dood ga ergeren tijdens dat weekendje weg. Vooral omdat ze te pas en onpas hun mening ventileren. Ik ga hier vaak tegen in en beland dan in zinloze discussies waarin niet naar elkaar geluisterd wordt.
De rest van de groep is het ook niet altijd eens met hun mening maar die maken zich er verder niet druk om.
Ik vraag me af hoe ik hier het beste mee kan omgaan. ben namelijk bang dat ik me het hele werken groen en geel ga ergeren.

Pff ja dat snap ik dat je daar niet perse op zit te wachten. Meestal ga ik er dan ook tegen in als iemand een mening verkondigd waar ik niks mee kan. Alleen dat is voor jezelf niet altijd de juiste keuze. (Ervaring hoor, hehe)

Wat misschien helpt is alleen in het begin er iets over zeggen. mocht hetzelfde onderwerp nog eens langskomen aangeven dat jullie het daar al over hebben gehad en dat je niet zo’n zin hebt in nog zo’n gesprek. Mocht dat niet helpen, of als je denkt dat dat de sfeer niet ten goede komt, is negeren denk ik het beste. Bedenk dat je over een paar dagen van ze verlost bent, dat je blij bent dat je niet elke dag met ze daar over in discussie hoeft gaan en dat ze lekker mogen denken wat ze willen, doe jij tenslotte ook.

(Dit pas ik ook toe bij een vriendin die heel anders denkt. Soms heb ik zin om ff lekker eigenwijs te doen en de grenzen in het gesprek op te zoeken. De ene keer hebben we dan echt een goed en respectvol gesprek daarover. Een andere keer zorgt het alleen maar voor irritatie en onbegrip. Niet handig, volgende keer beter.)

:clap:

18 likes

Eindelijk! Ik vind dat argument over dat vrouwen meer zorg krijgen ook onzin. Mijn broer zit langer bij de kapper dan ik. Bij mij knippen ze een rechte lijn en dan ben ik weg en bij mannen knippen en scheren ze.
Laat klanten gewoon per product en behabdeling betalen.

1 like

Je zal vast al weg zijn maar in deze tijd kun je er heel gemakkelijk onderuit komen in het kader van social distancing. :wink: Hoef je ook niet te dealen met die mensen! Is het überhaupt wel doorgegaan?

Zooo ik kijk nu tv en ik ben echt een soort pissig?
Die vraag over Rihanna bij Deze Quiz is voor Jou kan echt niet?!?! Welke gek heeft dit goedgekeurd? Ik was als deelnemer weggelopen.
De vraag was: Welke zangeres werd door Chris Brown mishandeld?
Waarom geen vraag over haar muziek, films of kleding- of make-uplijnen?

9 likes

Ik kijk deze documentaire over the manosphere en alfamannen van VPRO Tegenlicht.

Bekijk VPRO Tegenlicht: Alfamannen op https://www.npostart.nl/VPWON_1310201

Het is echt mega interessant. Ik was een beetje vooringenomen over die mannen die samenkomen om ‘een betere man’ te worden maar bij die Nederlandse groep mannen snap ik wel waar ze mee worstelen.

Die coach Elliot though… hij denkt dat wat voor hem en zijn thuissituatie geldt, voor iedereen geldt…

In de basis snap ik dat sommige mannen worstelen met zichzelf. Maar dat ze hun heil vinden in die manosphere… daar liggen de antwoorden niet maar alleen vrouwenhaat. Dan wordt het red pilling, incels etc. Einde van de docu wordt ook wel steeds intenser

Hoe erg zouden de Watchowski sisters het trouwens wel niet vinden dat een concept uit hun film (matrix dus) voor zoiets wordt gebruikt. :weary:

1 like

Ik las net dit en ik werd echt woest van binnen, wat een achterlijke praktijken. Verlies je eerst je liefde van je leven, word je daarna ook nog mensonterend behandeld.

Wat vreselijk, ik heb er om gehuild, zo boos en verdrietig word ik er van.

Ik ben het eens met de boodschap, maar als je Zeikschrift die redacties tot excuses dwong, constant goed uitlegt waarom zaken problematisch zijn en daarmee een grote groep aantrekt én een column in Vogue kreeg waarin ze kan schrijven over die ideeën mbt inclusieve media, geen goed voorbeeld vindt, denk ik dat je nooit tevreden gaat zijn.

8 likes

Ik ben het er deels wel mee eens, denk inderdaad net als @Protagonist dat feminisme vaak wel wat verder mag gaan dan dingen roepen op instagram, alleen vind ik dingen roepen in een column als deze nou niet echt beter? Daarnaast vind ik zeikschrift als voorbeeld een beetje gek, ik ben het echt niet altijd met haar/haar “werkwijze” eens, maar aan de andere kant is zij denk ik een van de beter onderbouwde en kritische “instagramactivisten” van Nederland, en staat ze ook redelijk open voor kritiek.

En ik zie ook wel de meerwaarde van “instagramfeminisme”. Ik kom ook via instagram met mensen in contact waarvan ik de verhalen en ervaringen anders niet zou horen (als ik bijv denk aan een account als @hownottotravellikeabasicbitch) en laagdrempelig informatie geven over feminisme is voor jongeren denk ik heel belangrijk, en daar is insta gewoon erg geschikt voor.

6 likes

Misschien is het aanbod in Nederland op instagram dan schaars, want wie doen het dan wel beter? Ik kan vrijwel alleen maar mensen bedenken die nog minder de diepte in gaan en net zo min buiten online wat doen (naja iedereen komt wel braaf opdraven bij de women’s march maar daar had ik mn mening al over gegeven haha)
En vrees dat het inderdaad gewoon wel zo is dat de diepgravende analyses de media in het algemeen niet halen haha, maar dat geldt niet alleen voor feminisme.

Misschien moet dit in het biechttopic maar ik geniet op het moment best wel van het luisterboek van dat boek van Bregman, tenminste beetje positief nieuws in deze tijden :”)

Dat ze er niet zijn was wellicht te kort door de bocht, maar ze zijn wel in de minderheid. Ik heb door de isolatie toevallig veel talkshows gezien laatste weken en daar bijvoorbeeld echt maar heel weinig wat diepgaands gezien (wel een paar keer Rutger Bregman haha).

Andere vraag, ik zag dat in Engeland/Wales nu tijdelijk abortus met een pil thuis (in eerste tien weken van de zwangerschap geloof ik) toegestaan gaat worden. Weet iemand of in Nederland daar ook over nagedacht wordt? Omdat het wellicht lastiger is naar klinieken te reizen nu?

Precies dit. Op de een of andere manier moet men altijd lading verbinden aan het uiterlijk van een vrouw in de aandacht. Liefst negatieve lading. Terwijl het er nul toe doet. Het ondermijnt de boodschap van de vrouw in kwestie. Het bedreigt de positie van vrouwen in de media in het algemeen én het ontmoedigt vrouwen die waardevol zijn voor het publieke debat van een stap naar voren.

3 likes

Nou dit gevoel kreeg ik ook. Een artikel schrijven over hoe andere vrouwen het allemaal verkeerd doen komt niet erg feministisch over op mij.

6 likes

Als ik aan ‘instagramfeminisme’ denk, denk ik meer aan influencers die af en toe poseren met een shirt waar ‘feminism’ opstaat en op internationale vrouwendag iets posten over de loonkloof. Niet aan kanalen als Zeikschrift en Damn Honey die bijna hun hele online aanwezigheid wijden aan feminisme. Ze doen het misschien niet altijd perfect maar veel mensen leren er wel van en ik denk dat als het niet oprecht zou zijn, ze er niet zo veel tijd in zouden steken.

9 likes