Eindelijk! Ik vind dat argument over dat vrouwen meer zorg krijgen ook onzin. Mijn broer zit langer bij de kapper dan ik. Bij mij knippen ze een rechte lijn en dan ben ik weg en bij mannen knippen en scheren ze.
Laat klanten gewoon per product en behabdeling betalen.
Je zal vast al weg zijn maar in deze tijd kun je er heel gemakkelijk onderuit komen in het kader van social distancing. Hoef je ook niet te dealen met die mensen! Is het überhaupt wel doorgegaan?
Zooo ik kijk nu tv en ik ben echt een soort pissig?
Die vraag over Rihanna bij Deze Quiz is voor Jou kan echt niet?!?! Welke gek heeft dit goedgekeurd? Ik was als deelnemer weggelopen.
De vraag was: Welke zangeres werd door Chris Brown mishandeld?
Waarom geen vraag over haar muziek, films of kleding- of make-uplijnen?
Ik kijk deze documentaire over the manosphere en alfamannen van VPRO Tegenlicht.
Bekijk VPRO Tegenlicht: Alfamannen op https://www.npostart.nl/VPWON_1310201
Het is echt mega interessant. Ik was een beetje vooringenomen over die mannen die samenkomen om ‘een betere man’ te worden maar bij die Nederlandse groep mannen snap ik wel waar ze mee worstelen.
Die coach Elliot though… hij denkt dat wat voor hem en zijn thuissituatie geldt, voor iedereen geldt…
In de basis snap ik dat sommige mannen worstelen met zichzelf. Maar dat ze hun heil vinden in die manosphere… daar liggen de antwoorden niet maar alleen vrouwenhaat. Dan wordt het red pilling, incels etc. Einde van de docu wordt ook wel steeds intenser
Hoe erg zouden de Watchowski sisters het trouwens wel niet vinden dat een concept uit hun film (matrix dus) voor zoiets wordt gebruikt.
Ik las net dit en ik werd echt woest van binnen, wat een achterlijke praktijken. Verlies je eerst je liefde van je leven, word je daarna ook nog mensonterend behandeld.
Wat vreselijk, ik heb er om gehuild, zo boos en verdrietig word ik er van.
Ik ben het eens met de boodschap, maar als je Zeikschrift die redacties tot excuses dwong, constant goed uitlegt waarom zaken problematisch zijn en daarmee een grote groep aantrekt én een column in Vogue kreeg waarin ze kan schrijven over die ideeën mbt inclusieve media, geen goed voorbeeld vindt, denk ik dat je nooit tevreden gaat zijn.
Ik ben het er deels wel mee eens, denk inderdaad net als @Protagonist dat feminisme vaak wel wat verder mag gaan dan dingen roepen op instagram, alleen vind ik dingen roepen in een column als deze nou niet echt beter? Daarnaast vind ik zeikschrift als voorbeeld een beetje gek, ik ben het echt niet altijd met haar/haar “werkwijze” eens, maar aan de andere kant is zij denk ik een van de beter onderbouwde en kritische “instagramactivisten” van Nederland, en staat ze ook redelijk open voor kritiek.
En ik zie ook wel de meerwaarde van “instagramfeminisme”. Ik kom ook via instagram met mensen in contact waarvan ik de verhalen en ervaringen anders niet zou horen (als ik bijv denk aan een account als @hownottotravellikeabasicbitch) en laagdrempelig informatie geven over feminisme is voor jongeren denk ik heel belangrijk, en daar is insta gewoon erg geschikt voor.
Misschien is het aanbod in Nederland op instagram dan schaars, want wie doen het dan wel beter? Ik kan vrijwel alleen maar mensen bedenken die nog minder de diepte in gaan en net zo min buiten online wat doen (naja iedereen komt wel braaf opdraven bij de women’s march maar daar had ik mn mening al over gegeven haha)
En vrees dat het inderdaad gewoon wel zo is dat de diepgravende analyses de media in het algemeen niet halen haha, maar dat geldt niet alleen voor feminisme.
Misschien moet dit in het biechttopic maar ik geniet op het moment best wel van het luisterboek van dat boek van Bregman, tenminste beetje positief nieuws in deze tijden :”)
Dat ze er niet zijn was wellicht te kort door de bocht, maar ze zijn wel in de minderheid. Ik heb door de isolatie toevallig veel talkshows gezien laatste weken en daar bijvoorbeeld echt maar heel weinig wat diepgaands gezien (wel een paar keer Rutger Bregman haha).
Andere vraag, ik zag dat in Engeland/Wales nu tijdelijk abortus met een pil thuis (in eerste tien weken van de zwangerschap geloof ik) toegestaan gaat worden. Weet iemand of in Nederland daar ook over nagedacht wordt? Omdat het wellicht lastiger is naar klinieken te reizen nu?
Precies dit. Op de een of andere manier moet men altijd lading verbinden aan het uiterlijk van een vrouw in de aandacht. Liefst negatieve lading. Terwijl het er nul toe doet. Het ondermijnt de boodschap van de vrouw in kwestie. Het bedreigt de positie van vrouwen in de media in het algemeen én het ontmoedigt vrouwen die waardevol zijn voor het publieke debat van een stap naar voren.
Nou dit gevoel kreeg ik ook. Een artikel schrijven over hoe andere vrouwen het allemaal verkeerd doen komt niet erg feministisch over op mij.
Als ik aan ‘instagramfeminisme’ denk, denk ik meer aan influencers die af en toe poseren met een shirt waar ‘feminism’ opstaat en op internationale vrouwendag iets posten over de loonkloof. Niet aan kanalen als Zeikschrift en Damn Honey die bijna hun hele online aanwezigheid wijden aan feminisme. Ze doen het misschien niet altijd perfect maar veel mensen leren er wel van en ik denk dat als het niet oprecht zou zijn, ze er niet zo veel tijd in zouden steken.
Nee helemaal niet maar dit stuk is totaal niet constructief. Het is alleen maar: nee nee nee. Ipv dat ze aanhaalt wat er wel goed gaat maar wat er in haar opzicht nog verbeterd kan worden. Ik ken haar niet, wellicht anderen wel dus kan aan mij liggen maar misschien had ze ter illustratie kunnen beschrijven hoe zij erin staat en wat zij doet.
Als ze zou zeggen wat ze dan wel zou willen zien, dan zou je er iets van kunnen leren. Ik krijg van haar stuk zo’n ‘als je niet genoeg weet/ingelezen bent mag je niet meedoen’ vibe maar mensen moeten toch ook ergens beginnen…
*misschien begint het wel met het zien van een feministische meme en gaat iemand zich mede daardoor verdiepen en daadwerkelijk inzetten.
Nee je hebt gelijk, vrouwen moeten zeker kritisch op elkaar blijven ( niet te verwarren met jaloezie) maar in mijn opzicht kan ze zo’n zeikschrift beter gebruiken om op voort te bouwen. En dan mag je alsnog heel hard zeggen: wat je doet is kut. Maar bied dan ook een alternatief of een verdieping.
Ik moet eerlijk zeggen dat ik me er zelf niet heel erg in verdiept heb hoe het precies gaat, maar hoorde het van een Britse vriendin die hier wel veel mee bezig is. Neem aan dat er wel iets van een nacontrole bij zit inderdaad, lijtk me ook wel noodzakelijk.
Maar jij gelooft dus niet dat mensen door instagram worden aangespoord daadwerkelijk dingen te doen? Misschien leer je via instagram wel Damn Honey kennen, leer je via hen de Bovengrondse kennen en geef je je vervolgens op als abortusbuddy.
Daarbij vind ik bewustwording ook gewoon vrij belangrijk want hoe meer bewuste mensen hoe meer mensen uit eindelijk actief kunnen zijn, maar goed als iemand alleen bewust is heb je er inderdaad niks aan.
Ik vind dat ze met zeikschrift gewoon de verkeerde pakt, omdat zij daadwerkelijk ‘unieke’ informatie geeft (voor instagrambegrippen dan) waar mensen wat van kunnen leren, in plaats van alle mensen die een commercieel slaatje proberen te slaan uit feminisme en vervolgens niet verder komen dan ‘vrouwen verdienen minder dan mannen en dat vind ik erg.’ (Zie Linda Meiden.)
Ik zou het jammer vinden als mensen vervolgens niet verder gaan dan haar volgen en beamen hoe erg het allemaal is, maar ik heb (vanuit mijn eigen omgeving) niet echt het idee dat het daar bij blijft.
Als dat wel zo is snap ik dat je er een grote hekel aan hebt maar dan vraag ik me nog steeds af: hoe krijg je mensen die nog niet echt bekend zijn met feminisme er dan wel bekend mee?
*daarbij (sorry was ik nog vergeten maar wel belangrijk vind ik) beïnvloed bewustzijn toch ook je keuzes in het dagelijks leven. Wat je stemt, van wie je producten juist wel of niet koopt, hoe je op mensen reageert die slachtoffer van iets zijn of als je bijv. in die positie zit: wie je aanneemt voor een bepaalde baan.