Pff ja dat snap ik dat je daar niet perse op zit te wachten. Meestal ga ik er dan ook tegen in als iemand een mening verkondigd waar ik niks mee kan. Alleen dat is voor jezelf niet altijd de juiste keuze. (Ervaring hoor, hehe)
Wat misschien helpt is alleen in het begin er iets over zeggen. mocht hetzelfde onderwerp nog eens langskomen aangeven dat jullie het daar al over hebben gehad en dat je niet zo’n zin hebt in nog zo’n gesprek. Mocht dat niet helpen, of als je denkt dat dat de sfeer niet ten goede komt, is negeren denk ik het beste. Bedenk dat je over een paar dagen van ze verlost bent, dat je blij bent dat je niet elke dag met ze daar over in discussie hoeft gaan en dat ze lekker mogen denken wat ze willen, doe jij tenslotte ook.
(Dit pas ik ook toe bij een vriendin die heel anders denkt. Soms heb ik zin om ff lekker eigenwijs te doen en de grenzen in het gesprek op te zoeken. De ene keer hebben we dan echt een goed en respectvol gesprek daarover. Een andere keer zorgt het alleen maar voor irritatie en onbegrip. Niet handig, volgende keer beter.)