Ik weet niet of het voor mij als cisvrouw, handig is om hier voor uit te spreken, maar na het bespreken met vrienden die wel in de trans community zitten, ga ik het toch maar doen. Daarnee wil ik niets over jouw identiteit zeggen, want daar weet ik niets van, en mensen mogen hun menig hebben.
Het feit dat we niet weten of JK rowling een racidical feminist is, mag niet afleiden van het feit dat zij wel een TERF is. Door de jaren heen is de betekenis van het woord gewoon wat breder geworden, en kan het ook gewoon slaan op haar transfobe acties in het geheel.
Als trans personen iemand een TERF noemen, zoals gedaan is de afgelopen dagen, dan kan ik persoonlijk als cisvrouw, niets anders doen dan het accepteren en mij erover uitspreken.
Er is mij altijd verteld dat dat door andere termen te noemen en verzinnen, je daarbij wel afleidt van de transfobe acties en woorden die een persoon gedaan of gezegd heeft, en dat een term die redelijk wat mensen kennen ook wat meer toegankelijk is.

Het overgrote merendeel van alle seksueel geweld gebeurt in de familiesetting. Ik durf er mijn hand voor in het vuur te steken dat het aantal misbruikcasussen ooit gepleegd door personen die zich valselijk voordoen als transgender zodat ze willekeurige mensen kunnen misbruiken in een openbare wc (je weet wel, zoân plek die altijd net iets te gehorig is en waar constant mensen in en uit lopen) op één hand te tellen is. En dat is dan nog naar boven afgerond.