Ik snap je mening wel, maar vind in het geval van JK Rowling wel dat zij zeker wel de tiid en het geld heeft om zich erover in te lezen en dingen te leren.
Dit is iemand die miljoenen op de bank heeft, niet iemand die nog 5 dagen in de week moet werken om de huur te kunnen betalen, en er daarna eigenlijk geen tijd voor heeft.
Ook is dit daarbij niet de eerste keer dat ze transfobisch commentaar heeft geleverd op Twitter, en ook de vorige keren werd ze erop gewezen, met duidelijke en goed te begrijpen comments waarom dit commentaar niet kan. Als iemand met zoveel tijd en geld zich daarna niet gaat inlezen, ligt het probleem echt bij haar.
Ook is het zo dat na de vorige keer, begin dit jaar verschillende lgbtq organisaties zich bij haar en haar management gemeld hebben om te kijken of ze interesse heeft om er voorlichting over te krijgen, of gesprekken met trans personen te hebben, om bekender te worden met de problemen waar trans personen mee te maken hebben. Het aanbod van die organisaties heeft ze afgewezen.
Dit duidt eerder op niet willen leren, dan niet kunnen leren. Ik ga zelf geen HP merch of andere boeken van haar kopen. Als het moment ooit komt dat ze zich wel heeft ingelezen en een goede excuses geeft wil ik daar best over nadenken, maar ik verwacht niet dat het snel komt.