Ik heb hem gelezen en ik kan alleen maar zeggen: doen! Sommige stukken zijn wat gedateerd en niet alle onderdelen heb ik even grondig gelezen maar ik vond het echt een levensveranderende ervaring!
Ah, dat motiveert! Ik heb inderdaad wat commentaar gelezen dat ze niet inclusief was voor alle vrouwen maar het is altijd goed om je eigen conclusies te trekken. Ik ga vanavond een poging wagen!
Ik begrijp wat je bedoelt maar hier in de omgeving hoor ik juist heel vaak medewerkster etc. Misschien is het omgevingsgebonden maar voor mij is het niet heel storend (Ik kom trouwens uit Brabant).
Ik gebruik het liefst gewoon overal het ‘onzijdige’ woord voor (dus advocaat i.p.v. advocate, opvolger, assistent, docent, etc.) maar ik ben er ook wel eens op aangesproken dat mensen dat juist stom vinden omdat het ‘mannelijke’ woord dan de standaard is.
We moeten juist af van het idee dat het de mannelijke vorm is. Een directeur is gewoon een directeur, man of vrouw. Een advocaat een advocaat en een conducteur is gewoon een conducteur.
Ugh ik kan hier ook slecht tegen. Alsof er een heel ander woord moet worden bedacht, omdat je vrouw bent en dus zou afwijken van de standaard
Sowieso het benoemen van geslacht met betrekking tot werk eigenlijk (Edit: niet alleen mbt werk, maar daar gaat het nu even over) Op mijn werk worden mijn brieven automatisch aangemaakt met mw. voor mijn naam. Ik verwijder dat altijd, omdat het er niet toe doet. Ben er al meerdere malen door collega’s op aangesproken. Echt ga toch weg joh
Doet me aan deze tweet denken:
Sowieso een hilarisch account om te volgen. Sommige dingen die over vrouwen gezegd worden, zijn zo absurd als je ze omdraait.
Haha, inderdaad! Het is tegelijkertijd hilarisch en oprecht pijnlijk.
Het is inderdaad soms moeilijk te bepalen of iemand het zegt omdat het is aangeleerd of het bewust zo bedoelt. Al vind ik dat het in beide gevallen gewoon mogelijk is aan te geven waarom dit beter anders kan. In het tweede geval sowieso, omdat die persoon gewoon stom is. En in het eerste geval om diegene er bewust van te maken wat hij/zij eigenlijk zegt. Wie weet kan je iemand zo aan het denken zetten en de wereld een klein beetje veranderen.
Wat betreft die aanhef: dat sowieso. Het is een goede start voor een mooie discussie haha. Gek genoeg heb ik die discussies trouwens alleen met de vrouwelijke collega’s
Ik zou dit eerder als een aanmoediging zien. Als je zoekt op het woord ‘dagelijksch’ zie je dat het in 1898 in de Van Dale stond. Dan vind ik dat we toch wel ver zijn gekomen in 100 jaar. Niet ver genoeg, maar moet je je voorstellen wat we dan in de toekomst nog kunnen bereiken.
Ja, ik geef ook de voorkeur voor de onzijdige vorm. Directrice bijvoorbeeld, hoe ontzettend juffrouw Bullstronk klinkt dat!
Zie eigenlijk me me heen alleen het onzijdige woord gebruikt worden gelukkig. En ik heb het idee dat de wat ‘nieuwere’ beroepen sowieso allemaal onzijdig zijn; ontwikkelaar, consultant, analist.
De laatste tijd krijg ik allemaal van die ‘home makers’ in mijn aanbevelingen op youtube. Vrouwen die dus getrouwd zijn op jonge leeftijd (vaak direct na de universiteit of soms gaan ze niet studeren) en nu huisvrouw zijn. (Vaak zonder kinderen nog.) Zij geven anderen tips over ‘vrouwelijk’ zijn etc. Sommigen noemen zich ook ‘traditional feminist’.
Ik merk dat ik dat heel snel veroordeel en dat ik het ook een beetje treurig vind als je grootste doel in het leven is om getrouwd te zijn. Aan de andere kant is het misschien heel lelijk van mij om andere vrouwen op deze manier te veroordelen en hun dromen te kleineren. Wat vinden jullie hiervan? Ik stoor me eigenlijk vooral aan de manier waarop ze ‘vrouwelijkheid’ en ‘mannelijkheid’ zien, maar goed andere mensen mogen ook andere meningen hebben I guess?
Die vrouw is ook niet geknipt voor het vak van docent.
In het gesprek zijn de thema’s vitaliteit en gezondheid inderdaad ter sprake gekomen. “Als je aan deze opleiding begint, dan moet je zo gezond en vitaal mogelijk zijn omdat je als kapper veel moet staan. Op Melody kwam dit over alsof de docenten haar te dik vonden. Dat is nooit de bedoeling geweest.”
Wat is dit voor een slecht artikel?
“Ze vervolgde dat het verkeerd is om het concept ‘sekse’ overboord te gooien. “Daarmee vlak je de werkelijkheid van vrouwen wereldwijd uit.” Dat werd online al snel als transfoob gedrag bestempeld.” Alsof ze niet al veel langer allerhande transfobische dingen liked en tweet?
Heb de brief nog niet gelezen maar ik ben “cancellen” als buzzwoord zo zat…
En als die vrouw daar zo hard aan twijfelde had ze ook toch gewoon kunnen vragen “Wat leuk dat je de kappersopleiding gaat doen, wat zijn je hobby’s/ wat doe je in je vrije tijd?” Terwijl je lichaamsbouw/gewicht ook niet alles hoeft te zeggen.
Wat erg deze reactie! Alsof er geen kappers zouden zijn die roken of op een andere manier ongezond leven. ‘Vervelend dat het zo is overkomen’ is op zichzelf al een heel slap excuus
“Sorry dat jij je gekwetst voelt” is dat, classic