Feminisme

Ja heb het boek van Lois ook gelezen (nav een artikel waarin Eva Jinek een aantal van haar lievelingsboeken mbt carrière aanprees, dit stond op 1).
Bepaalde zaken zijn enorm verouderd. Met name mbt kleding/kapsel tips (knip je haar kort, euh nou bepalen we zelf wel). Volgens mij is het boek begin 2000 ook niet echt inhoudelijk ge-update maar enkel een recenter voorwoord toegevoegd en bep aanvullingen. Zelf ben ik ook meer op zoek naar (en geïnspireerd door) voorbeelden die feminiene eigenschappen uitstralen ipv vrouwen die heel erg kortaf en drammerig of onderling vervelend doen (mn naar jongere vrouwen in lagere functies). Laat helder zijn, als dat wel je natuurlijke stijl is, ook prima.
Toch vond ik bep hoofdstukken wel verfrissend. Al is het maar een kwartje dat je ergens hoort vallen (en dus herkenbaar is). Zo is mijn valkuil ivm mijn rapportages en projecten om volledig te willen zijn, dat is echter niet altijd even nodig/wenselijk.
Verder schrijft Lois over andere spelregels voor gekleurde/zwarte vrouwen (hoe spijtig ook). Ze was vast niet de enige/eerste maar het is goed ingedeeld op inhoud, presence, mondelinge vaardigheden etc, ik vond het wel aardig.

Ik moest even glimlachen over de bijnaam in combinatie met je forumnaan.

Wat betreft dit soort acties, ik denk dat het erg aan je leidinggevende ligt. Is dat iemand die sfeer, de boel bij elkaar houden, zicht hebben op hoe het met iedereen gaat en goede organisatie belangrijk vindt? Dan zullen dingen als koekjes bakken voor die lange vergadering en een luisterend oor bieden voor een collega juist gewaardeerd worden.

Is je baas van het soort: wie leiding geeft, moet hard zijn, dan kan het zijn dat ze jou als te soft voor een hogere functie zien.

Dat is geen reden om je gedrag aan te passen, wel om van baas te wisselen.

Ughhh ik heb thuis vaak 3fm aanstaan en de Megahit is nu iets van Machine Gun Kelly en Yungblud. Het refrein bestaat voornamelijk uit de zin “you’re way too hot to be acting like that” en ughh elke keer dat ik het hoor raak ik er zo geïrriteerd door. Zit elke keer te overwegen om erover te appen maar dan zul je zien dat ze me bellen ofzo en ik vind het zo overduidelijk niet oke dat ik niet eens weet of ik het wel goed uit zou kunnen leggen? Merk wel weer dat ik op dit gebied blij ben met m’n vriend trouwens, die riep het ook gelijk de eerste keer dat hij het hoorde.

9 likes

Update: net toch even geappt, DJ las het voor en stemde er mee in, en liet me in een berichtje terug weten dat ze het aan gaat kaarten!

59 likes

Angelique!

6 likes

Wow las ze het voor op de radio, toch fijn dat je hebt geappt :clap:t2::+1:t3:

Ja! Ben zelf ook blij dat ik het gedaan heb, vond het ook echt tof dat ze er daarna naar mij apart nog even op terugkwam en dat ze het gaat bespreken daar

3 likes

The Satanic Temple zegt een religieuze uitzonderingspositie te hebben rond abortus in de Amerikaanse staten waar ze nog moeilijk doen over abortus. Je hoeft alleen maar het “ritueel” te doen om hieronder te vallen.
Echt heerlijk, had die witte evangelische rimpelkoppen wel willen zien toen dit ze onder ogen kwam.
Hail Satan!

8 likes

Die organisatie doet sowieso veel goede dingen.

1 like

Zeker!

Enige religieuze beweging ooit waarvan ik overwogen heb lid te worden.

Ja eens, vind haar heel tof!

Dit is zo bizar! Verbaast me eerlijk gezegd niks dat het een man is die de klacht heeft ingediend :roll_eyes:

3 likes

Ik zag dit gisteren en ik ben het er dus mee eens, met de tuchtraad. Ik vind psycholoog in die zin zo’n beroep dat daar een bepaalde terughoudendheid of in ieder geval bewustheid bij hoort. Ik zou het als cliënt niet fijn vinden, maar daarnaast kan ik me voorstellen dat er (veel) cliënten zijn met problemen met seksualiteit. En dat een psycholoog daarin neutraal gebied zou moeten zijn. :grimacing:

1 like

Ik kan me ook voorstellen dat er juist cliënten zijn die zich juist prettig voelen bij een psycholoog die hier heel open over is. Als cliënt staat het je vrij om een psycholoog te kiezen die je aanspreekt, toch?

23 likes

@Puzzelmeiske @Mexi dat is waar, als ze een vrijgevestigde psycholoog is/was dan kun je natuurlijk ook voor een andere kiezen en krijgt zij de cliënten die dat wel fijn vinden. Over dat stuk had ik niet nagedacht. Toch vind ik het wel echt een 2021 vraagstuk :joy: en juist goed hoor dat we na gaan denken over dingen die vroeger vanzelfsprekend waren, maar soms een beetje wennen!

Ik vind het eerder een jaren ‘50 vraagstuk :’) Ben wel benieuwd als je dat wil zeggen, waarom zou je het als cliënt niet fijn vinden als je psycholoog zich in haar vrije tijd bezig zou houden met seksualiteit/zich soms “sexy” (whatever that might mean) presenteert in de media? Ik zou me daar zelf juist heel fijn bij voelen, dus ik ben benieuwd naar de andere kant :blush:

23 likes

Ja dat hier überhaupt nog heftig op gereageerd wordt??? Het is maar seks? En dat is haar vakgebied, dus logisch dat ze zich daar veel mee bezighoudt?

Als iemand openlijk pedojager is of complotgekkie dan begrijp ik het nog dat je als client dat niet zo fijn vindt, maar dit?

17 likes

Ik denk dat het punt vooral is dat het een vrouw is die haar seksualiteit omarmt en positief benadert en dat blijkt keer op keer toch nog te heftig te zijn voor deze maatschappij :roll_eyes: Ik geloof echt niet dat als zij een man was geweest, dat er zo’n ophef over was

15 likes

Eerlijk, ik kan me eigenlijk voorstellen dat ik me misschien juist wél wat minder prettig bij zou voelen bij een mannelijke (cis, hetero) psycholoog had die erg uitgesproken was over zijn eigen seksualiteit. Omdat die dan juist heel veel privilege heeft, en ik me juist prettig zou voelen bij iemand die uit eigen ervaring de struggle begrijpt van vrouw-zijn en seksualiteit. Hier had ik nog over nagedacht en misschien is dit hypocriet, maar so be it :sweat_smile:

Edit: volgens mij verwoord ik dit totaal onduidelijk, maar ik bedoel dus: ik zou bij een psycholoog hulp zoeken vanwege ervaringen met mannen die hun seksuele macht en privileges ge-/misbruiken. Een cis hetero man die zelf heel uitgesproken is over seksualiteit sluit daar voor mij persoonlijk minder goed op aan dan een vrouw (en/of andere seksuele/gender minority) die dat doet. Maar nogmaals, dan zou ik dus gewoon lekker een andere psycholoog kiezen, niet pleiten dat zo’n man uit zijn beroep gezet moet worden.

6 likes

Vanuit cliënten kan ik me dat zeker wel voorstellen inderdaad, maar ik bedoelde meer dat ik denk dat de tuchtcommissie er misschien minder hard op gereageerd had. En misschien eerst gewaarschuwd oid (ik weet niet precies hoe dat systeem werkt)

1 like