Feminisme

Bij ons stond er zelfs dat mijn vriend gevolgmachigd was wanneer ik de voorlopige koopakte zou tekenen omdat ik medekoper was. Dat hebben we dus wel even laten aanpassen. Ik heb ook gevraagd of ze mij als koper wilde aanduiden aangezien we evenveel inleggen en ik de contactpersoon was.

3 likes

Goed dat je dat hebt gedaan? En lukte dat ook, beide als ‘koper’?

Ja, gelukkig wel!

1 like

Pff gebruikelijk op zijn/haar kantoor dan hoor, want er is echt geen regel dat het per se zo moet. Goed dat je er wat van hebt gezegd.

4 likes

Ohhhhh dat zijn echt van die dingen waar ik boos om kan worden hè, dat ze dat dan omdraaien. Wtf echt. En waar bemoei je je ook mee.

1 like

Toen wij een huis gingen huren had ik ALLES geregeld, op basis van mijn inkomensverklaring mochten we het huren en ALSNOG was ik medehuurder en hij hoofdhuurder. Die vent had geen cent te makken. Maar ja, hij was wel ouder dus dat had het ook kunnen zijn.

3 likes

Zulke acties hebben ze ook bij de belastingdienst, ging ik huurtoeslag aanvragen voor mij en mijn partner stortte ze het zonder overleg op zijn rekening…ik gebeld maar aanpassen kon niet, zo ouderwets

Zou dit zijn waarom ik de KOT krijg haha?

Als ik huurcontracten opstel zet ik als stil protest daarom vaak de vrouw als eerste op het huurcontract, je moet ergens beginnen haha

51 likes

Huh, hoort dat? Ik zet altijd diegene die ik het beste ken eerst, dus als Sanne een vriendin van mij is addresseer ik een kaartje aan Sanne en Henk!

2 likes

Dat doe ik ook. En op onze intercom/de deurbel staat ook mijn naam eerst :grin:

3 likes

Haha dat doe ik ook, ook op de deurbel, en de buurvrouw had daarna ook eerst haar naam gedaan

2 likes

Ik zie net deze tweet, vind het echt goed nieuws! Gelijk geboorteverlof dan voor partners en moeders (moeders hebben natuurlijk ook nog 4 weken zwangerschapsverlof).
Kan er verder geen nieuws over vinden dus het zal allemaal nog wel even duren, maar toch.

30 likes

En nou moeten die partners (meestal mannen) ook zelf eens dat verlof gaan opnemen en er ook voor op hun strepen gaan staan tegenover de baas.

19 likes

Schrijf maar een paar essays hoor! Kan niet vaak genoeg gezegd worden. Ik heb het ook bij mezelf meegemaakt en het is inderdaad heel belangrijk en ook heel fijn.

Vind overigens wel dat de partner ook gedwongen moet worden om een bepaald gedeelte achter elkaar op te nemen. Ik ken nu iemand die die 6 weken verdeeld over een half jaar (dat mag) en ja, dan ben je dus nog steeds niet de eerste weken bij de baby.

1 like

& moet de baas zich iets minder hufterig opstellen :roll_eyes:

Mijn man is op z’n strepen gaan staan, heeft het gekregen, kreeg op z’n functioneringsgesprek te horen dat hij dit jaar geen loonsverhoging kreeg omdat “het nemen van de volle 6wkn (1+5) verlof gezien wordt als minder loyaal. Ten slotte had zijn collega aangeven er maar 2 nodig te hebben.” :fu:t4:

14 likes

Ja ook helemaal mee eens natuurlijk! Wat een eikel jezus

1 like

@Lemongrab schrale troost dat ze het ook zeggen als je door een acute blindedarmontsteking met complicaties er uit komt te liggen :upside_down_face::ok_hand:t2:

Maar goed m’n man gaat, als hij een nieuwe baan heeft, melding maken van Loondiscriminatie…
& hij moest een goal formulier invullen voor dit jaar.
En had opgeschreven:

• groeien naar X bedrag

En dan “hoe ga je dit bereiken?”

• Stoppen met wekelijks donderdag ouderschapsverlof op te nemen en zo zogenaamde loyaliteit ri bedrijf te tonen

Ik heb echt de lippen uit m’n string gelachen :joy:

24 likes

Woew, dit is vet goed nieuws!

1 like

Haha wtf, die lui zijn niet lekker joh

1 like