Feminisme

Heb je nou een column geschreven?

13 likes

Top! Ik heb de post opgeslagen :blush:

Ah zo kut is dat he. Dit is ook echt zo’n onderwerp dat ik voor mezelf in mijn hoofd gewoon heel helder heb. Maar als iemand er dan onverwachts over begint kom ik ineens niet meer uit mijn woorden :sob:

Wat mij trouwens wel heel erg helpt (heb ik van Sylvana Simons, die zei dat een keer in een podcast) is altijd alleen maar vragen stellen. Dus gewoon doorvragen op wat iemand zegt. (Oke wat bedoel je dan precies met capabel? Wie is dan dé meest capabele kandidaat? En ga zo maar door.) Dan hoef je niet zelf al het werk te doen, en ik merk vaak ook dat de ander dan veel minder defensief reageert.

11 likes

Nou maar echt! Ik dacht dat ik me intussen wel genoeg had ingelezen hier om een mooi antwoord te formuleren, zeker op zo’n standaard reactie. Maar helaas.
Jouw tip neem ik ook zeker mee! Goeie

1 like

Deze kop lokte me tegen beter weten in dit interview toch te lezen, maar het was echt zoo teleurstellend weer :face_vomiting:

(Gaat over Ruud de Wild die blijkbaar een of ander radioprogramma heeft waarin hij met lijsttrekkers in gesprek gaat. Sylvana Simons werd bij voorbaat al te polariserend geacht, maar Thierry en Geert mochten wel gezellig komen kletsen :confused:)

16 likes

Ik luister zelf graag damn honey en die hebben nu ook verschillende lijsttrekkers geïnterviewd, misschien wel een leuke tip zo voor de verkiezingen

5 likes

naaaaaaaaaah wat kut is dit nou weer! ik snap dit echt niet, hoe kom je hiermee weg. misschien enorm polariserend maar ik kan alleen maar denken: weer zo’n kut witte man met een clubje kut witte mannen echt fuck OFF K U T ( sorry beetje veel kut)

8 likes

Love deze energie emma

6 likes

Over welk ‘gebeuren met die collega’ heeft ze het, weet jij dat? Of bedoeld ze Ruud?

1 like

Mijn vriend heeft een bericht van de gemeente over de gemeentelijke belastingen en woz waarde van ons huis en ik heb geen bericht in mijn overheid en kan ook nergens de gegevens inzien…kan hier zo boos om worden, echt belachelijk zonder enige logica berichten alleen maar naar het mannelijke geslacht sturen

5 likes

Staat hij niet langer ingeschreven op het adres toevallig? Want voor zover ik weet sturen ze het altijd alleen naar diegene. Anders wel heel raar ja!

We staan beide ingeschreven op dit adres en zijn beide eigenaar van het huis. Heb al geprobeerd te achterhalen waar het aan ligt maar kan er geen logica in vinden.

2 likes

Is hij ouder? Mijn gemeente stuurt de gemeentelijke belastingen naar de oudste bewoner en de waterschapsdingen naar de langst ingeschreven bewoner.

1 like

@LilyAldrin ik kan geen andere reden bedenken bij ons in de gemeente dan omdat het een man is… we zijn beiden eigenaar en wonen er precies even lang. Mijn man is inderdaad ouder, maar mijn meisjesnaam komt eerder in het alfabet. Bij onze buren is de vrouw ouder, haar meisjesnaam ook eerder en daar krijgt ook alleen de man het.

Heel veel dingen kunnen we wel allebei inzien (bv de kinderopvangtoeslag, die post is wel geadresseerd aan mij maar heb ik toen ook aangevraagd dus denk daarom), alleen de woz en obs enzo inderdaad niet zo stom.

Je kan het veranderen. Ik heb dat ook laten doen omdat ik dat soort dingen graag bij houdt. Kreeg toen ook een heel wazig antwoord waarom het op naam van mijn man stond maar ze hebben het wel weten om te zetten.

Oh goed om te weten! Zal ik van het najaar eens regelen dan (gaan einde zomer verhuizen en voor dit jaar alles al binnen).

ik ga het bij mijn gemeente ook maar is vragen, vind het wel fijn om overal en altijd inzicht te hebben.

Bij ons is het ook zo dat hij ouder is maar dat mijn naam eerder komt in het alfabet.

1 like

@LilyAldrin bij mijn vorige huisgenoot was ik ouder en woonde ik er langer en toch kreeg zij de brieven. Dat vonden wij zo maf! Ook omdat mijn achternaam voorin het alfabet is en die van haar achteraan. Haar voorletter was wel eerder in het alfabet. We konden er geen logica in vinden dus we besloten dat het dan maar willekeurig was. Ik ben benieuwd wat jouw gemeente zegt.

Bij mijn huidige huurcontract met vriend was ik de contactpersoon van begin tot eind met regelen en toen kwam mijn naam als eerste op het huurcontract. Helaas was de vreugde maar van korte duur toen de vrouw met wie ik dus al weken in contact was zonder mijn vriend erbij, ineens haar aanhef begon met “beste heer x en mevrouw x”…

Omg yes de moties om de vijf dagen bedenktijd voor abortus af te schaffen én om anticonceptie in het basispakket op te nemen zijn allebei aangenomen én de VU verstrekt vanaf nu gratis menstruatieproducten. Hopelijk volgen er snel meer onderwijsinstellingen (en wordt het snel gratis voor iedereen).

46 likes

Ja lijkt me echt een goede zaak. Een spiraaltje is beschermt gewoon beter tegen ongewenste zwangerschappen, maar kost in een klap ~125 euro.

1 like