Feminisme

Late to the party maar holy shit. Gevalletje :sparkles: disappointed but not surprised :sparkles: Heeft iemand wel toegang tot het volledige artikel toevallig?

Het erge is ook nog dat er 2 slides verder stond dat je alleen met veiligheidsschoenen het magazijn mocht betreden :sweat_smile:

1 like

Oh shit! Is maar goed dat ik geen chauffeur wil worden

1 like

Ik word soms zo moe van impliciete heteronormativiteit. Ik ben heel lang single geweest, wel langere tijd gedate maar niet serieus. Ik was toen prima gelukkig want ik woonde veel in het buitenland en deed allerlei dingen naast mijn studie en werk. Nu heb ik een relatie en krijg ik zoveel opmerkingen als: “ik ben zo blij voor je, dit is iets wat je al een tijdje wilde he?” Ehm nee? Ik was toen een rijk leven en nu ook. Het voelt een beetje alsof alles wat ik heb gedaan in mijn single tijd er niet toe deed, en mijn echte leven nu pas zou beginnen nu mijn “doel” bereikt is. Ik word daar echt giftig van.

15 likes

In mijn geval voegt een partner ook zeker iets toe. Ik weet mijn leven altijd wel te vullen denk ik, als het niet met een partner is dan wel met iets anders.
Ik heb voordat ik hem leerde kennen altijd gezegd dat ik mijn leven prima vond, en nu voelt het als mensen denken dat dat onmogelijk was en ik erover loog. Maar inderdaad niks tegen mensen die wel graag een relatie willen, kan ik heel goed begrijpen.

2 likes

Maar dat is precies het probleem, dat doen mensen wel. Dat mijn oma tegen me zegt dat ze blij is dat ik een partner heb gevonden en niet “alleen achterblijf” is tot daar aan toe, mijn oma is 94 en in een heel andere tijd opgegroeid. Maar dat mensen van mijn eigen leeftijd doen alsof een relatie zaligmakend is en je leven niet compleet is zonder is toch van de gekken?

9 likes

Ja ik krijg dit soort reacties toch ook wel vaak hoor. ‘jouw tijd komt nog wel, ik gun het je zo’. Je hoeft mij geen snurkende stinkende kerel in mn bed voor de rest van mn leven te gunnen hoor, no thank you.

7 likes

De mensen die dit zeggen hebben zelf sowieso al vanaf hun 14 aan een stuk door relaties en kunnen nog geen week zelfstandig leven. Ik erger me daar ook altijd godsgruwelijk aan.

11 likes

Ik snap niet echt waarom het delen van een probleem gelijk gepaard moet gaan met een aanval op de ander. Het interesseert me geen reet hoe vaak en hoe lang anderen relaties hebben, het probleem is dat een relatie als de norm wordt gezien terwijl niet iedereen zich daarin kan vinden.

7 likes

Pff maar echt! In mijn familie is het de normaalste zaak van de wereld om vanaf je 14e altijd in een relatie te zitten en nooit single te zijn. Ik ben 22 en heb nu voor het eerst iets serieus met iemand (nog niet officieel een relatie maar wel lang aan het daten al) en dat vertelde ik dus perongeluk tegen m’n oma. Die heeft het gelijk maar verteld aan de rest van de familie en nu krijg ik continu opmerkingen en appjes met ‘fijn dat je ook eindelijk iemand gevonden heb’ en hiervoor kreeg ik de hele tijd ‘jouw tijd komt nog wel’ terwijl ik echt nooit in hun bijzijn heb gezegd dat ik graag een relatie wilde ofso. Daar gaan ze dan maar gelijk vanuit.

Ik ben echt heel blij met m’n date, maar ik ben ook oprecht heel dankbaar dat ik niet op m’n 16e al in een relatie zat. Klinkt zweverig, maar voor m’n eigen ontwikkeling is het een stuk beter geweest dat ik zo ‘lang’ niks heb gehad. Ik denk ook dat ik bepaalde dingen nooit had gedaan (in m’n eentje op vakantie gaan bijvoorbeeld) als ik wel eerder een relatie had gehad.

Ik zat laatst m’n irritatie over m’n familie te uitten tegenover m’n moeder en toen zei ze ook echt serieus ‘ja maar ze maakte zich gewoon een beetje zorgen omdat je nicht en neef al heel lang iets hebben en jij helemaal niet met jongens bezig was’. Echt wtf? Alsof ze alles weten ook.

7 likes

Ja klopt ik had dit beter kunnen verwoorden.

Wat ik vaak zie is dat mensen die zeggen ‘jouw tijd komt nog wel, ik gun het je zo’ zelf vaak van jongs af aan van relatie van relatie gaan en daarbij zelf nooit actief alleen zijn geweest. het schort 'm niet alleen aan eigen ervaring in hoe het kan zijn wanneer je alleen bent, maar ook aan inzicht en voorstellingsvermogen hierin.

5 likes

Dit artikel suggereert dat gratis kinderopvang een slecht idee is, maar gaat daarin geheel voorbij aan het argument van meer gelijkheid tussen mannen en vrouwen.

Ben te moe om op te zoeken of alle argumentatie in dit artikel klopt, maar in ieder geval: “als iets gratis is, gaan mensen het minder waarderen?!” Oh ja, daarom zijn basisscholen ook zo duur. :face_with_monocle:

8 likes

De nos blijft me verbazen met shitty uitzoekwerk. Tuurlijk is gratis kinderopvang duur, je wilt dat dan ook niet zodat het systeem goedkoper wordt, maar omdat het simpeler is dat de draak die we nu hebben. Alsof het is duur een argument is om het niet te doen.

Moet ook wel lachen om het los noemen van 5 miljard. Hoe moeilijk is het om dat in verhouding te zetten tot wat andere dingen kosten.

13 likes

Avondklok gedachte: ik zou misschien best €95 boete willen riskeren voor de kans om 's avonds laat buiten te zijn zonder bang te hoeven zijn.
(Ik ga het natuurlijk niet doen, maar toch)

6 likes

Ik denk dat de mensen die nog op straat zijn juist mensen zijn die je niet tegen wilt komen. In de eerste lockdown liep ik vaak s avonds nog op straat alleen en ik voelde me echt 10x onveiliger dan normaal. Alleen maar creeps en dus weinig sociale controle.

Zou wel zo een zak geld neerleggen om nooit meer bang te hoeven zijn!

13 likes

Ooh ja goed punt :disappointed:

Ik zag al ieamnd op twitter zeggen dat we de avondklok voor vrouwen gewoon één dagje eerder op moeten heffen dan voor mannen, lijkt me top

6 likes

Ik ben daar iets te achterdochtig voor. Als we het over engnekken hebben riskeren ze sowieso gevangenisstraf, dan gaat 95 euro boete ze niet tegenhouden :slightly_frowning_face:

Heb je dat vaak dat je je 's avonds bang voelt op straat? Dat lijkt me echt heel naar. Waar woon je? Ik herken dit zelf niet echt namelijk, maar ligt er misschien ook aan waar je woont.

Ik heb het net even opgezocht maar 45% van de vrouwen heeft te maken gehad met fysiek, seksueel of psychisch geweld en minstens 80% van de vrouwen straatintimidatie (is vorig jaar in de tweede kamer besproken). Zelf voel ik me eigenlijk ook niet vaak bang als ik op straat loop, maar als ik naar deze cijfers kijk zou ik dat misschien wel moeten zijn.

2 likes