Feminisme

Dat doe ik ook. En op onze intercom/de deurbel staat ook mijn naam eerst :grin:

3 likes

Haha dat doe ik ook, ook op de deurbel, en de buurvrouw had daarna ook eerst haar naam gedaan

2 likes

Ik zie net deze tweet, vind het echt goed nieuws! Gelijk geboorteverlof dan voor partners en moeders (moeders hebben natuurlijk ook nog 4 weken zwangerschapsverlof).
Kan er verder geen nieuws over vinden dus het zal allemaal nog wel even duren, maar toch.

30 likes

En nou moeten die partners (meestal mannen) ook zelf eens dat verlof gaan opnemen en er ook voor op hun strepen gaan staan tegenover de baas.

19 likes

Schrijf maar een paar essays hoor! Kan niet vaak genoeg gezegd worden. Ik heb het ook bij mezelf meegemaakt en het is inderdaad heel belangrijk en ook heel fijn.

Vind overigens wel dat de partner ook gedwongen moet worden om een bepaald gedeelte achter elkaar op te nemen. Ik ken nu iemand die die 6 weken verdeeld over een half jaar (dat mag) en ja, dan ben je dus nog steeds niet de eerste weken bij de baby.

1 like

& moet de baas zich iets minder hufterig opstellen :roll_eyes:

Mijn man is op z’n strepen gaan staan, heeft het gekregen, kreeg op z’n functioneringsgesprek te horen dat hij dit jaar geen loonsverhoging kreeg omdat “het nemen van de volle 6wkn (1+5) verlof gezien wordt als minder loyaal. Ten slotte had zijn collega aangeven er maar 2 nodig te hebben.” :fu:t4:

14 likes

Ja ook helemaal mee eens natuurlijk! Wat een eikel jezus

1 like

@Lemongrab schrale troost dat ze het ook zeggen als je door een acute blindedarmontsteking met complicaties er uit komt te liggen :upside_down_face::ok_hand:t2:

Maar goed m’n man gaat, als hij een nieuwe baan heeft, melding maken van Loondiscriminatie

& hij moest een goal formulier invullen voor dit jaar.
En had opgeschreven:

• groeien naar X bedrag

En dan “hoe ga je dit bereiken?”

• Stoppen met wekelijks donderdag ouderschapsverlof op te nemen en zo zogenaamde loyaliteit ri bedrijf te tonen

Ik heb echt de lippen uit m’n string gelachen :joy:

24 likes

Woew, dit is vet goed nieuws!

1 like

Haha wtf, die lui zijn niet lekker joh

1 like

Sinds ik erachter kwam dat je in Nederland op dit moment maar 16 (?) weken verlof krijgt snap ik nog minder dat zwangerschapsdiscriminatie zo’n structureel probleem is. Zoveel gedoe om
 die paar weken?

(niet dat het wel legitiem zou zijn bij meer verlof uiteraard)

5 likes

Ja dit besef had ik ook laatst! Echt waar gĂĄĂĄt het over? Bij mijn beste vriendin in Duitsland snap ik het nog. Die had net een nieuwe baan en kwam er op de ochtend dat ze haar contract ging tekenen achter dat ze zwanger was. Een week later heeft ze het verteld. Maar ja, dat bedrijf heeft dus net iemand aangenomen die over 4 maanden ruim een jaar weg is. DĂĄt is kut (en dan nog mag het gewoon en hoor je er niks over). Drie maanden is echt niks.

4 likes

Ik heb hier dus laatst mee gezeten toen ik een kaart voor iemand van mijn familie schreef, want dan is het toch vet raar om zijn naam eerst te doen. Ze kennen mij het best. Nu doe ik het maar altijd zo: als het voor zijn vrienden/familie etc. is zijn naam eerst en anders de mijne.

Als ik contracten op mijn werk opstel voor stellen en er is niet 1 iemand die duidelijk het voortouw neemt (meestal is er bij een stel altijd 1 van de 2 die met ons communiceert maar soms ook beiden) dan doe ik gewoon alfabetische volgorde.

Kwam dit tegen op twitter. Snap niet dat er niemand dacht: ‘Goh, misschien zijn er ook vaders die de was doen.’

3 likes

Ja, dit hele merk richt zich specifiek alleen op meisjes. Onnodig. Maak gewoon mooie kleding en stop met verkondigen dat dit alleen bedoeld is voor meisjes.

1 like

Update van werkfront man.
Collega wordt vader medio dit jaar. Zou eerst 3wkn opnemen, beetje huiverig ook door verhaal van m’n man.

Maar vandaag: “tja daarna neem ik ouderschapsverlof 1 dag per week. En waarschijnlijk komt dr baby te vroeg (zijn aanwijzingen voor), dus ik krijg toch in december wel weer te horen dat ik te veel afwezig was dus niet loyaal. Dus ach. Fack it. Ik neem de volle 6.” :joy::ok_hand:t2:

Wij deden samen een applausje voor deze man. Hij stond op speaker :stuck_out_tongue_winking_eye:.
De baas was not amused (“dan hadden we je nieuwe functie misschien beter aan Pietje kunnen geven
” - Joe!)

19 likes

Ja als je toch afgestraft wordt.
Beetje zoals spijbelen. Als je 1u gemist hebt kan er nog wel uurtje of 5 bij. Straf krijg je toch :crazy_face::joy:

2 likes

KNAW doet niet aan diversiteit en wordt (terecht) kapot gemaakt op twitter. Dacht ‘zal wel de enige zijn die me hier aan stoort’ maar nee hoor.

2 likes

Pfff zo typisch weer. Is dat debat nog het terugkijken waard trouwens?

Zeker als je bedenkt dat PvdA, GroenLinks en PvdD allemaal ook een vrouwelijke HO-woordvoerder hebben
 waar zijn die dan

6 likes