Festivaltopic

Ik ben wel vaker op festivals geweest waar zogenaamd geen drinkwater was, maar dat drink ik wel altijd gewoon. Je kan in Nederland zelfs het water dat uit de wc komt drinken haha.

Ik ben wel eens ergens geweest waar op een gegeven moment gewoon geen water meer uit de kranen bij de wc kwam, dus je kon geen handen wassen of flesje vullen. Bij de bar kon je alleen flesjes water van 250 ml kopen à €3,50. :confused: Iedereen ging daar ‘s avonds naar huis met knallende koppijn, I wonder why.

3 likes

Die bui was 100% voorspeld, echt een paar dagen al. Vond de oplossing om dan maar een latje hout neer te leggen waar iedereen over moest best wel karig. Ook de situatie rond de wc’s was enorm slecht, zelfs de dag daarna nog. Al kunnen ze dan ook niet alles meer natuurlijk.

Was toen niet echt onder de indruk. Waren toen best veel dingen die voor ons allemaal tegenvielen en al bij al hielp dat niet. Maar zoals ik zei, winter is altijd top geregeld!

Ahh dit had ik ook! Niet aan het bos, wel aan het water, ahh het was zo fijn. Had ook helemaal kriebels ervan, was gewoon zenuwachtig? En eerlijk gezegd vond ik 750 man wel fijn, lekker overzichtelijk

1 like

Ja ik ook! Lekker 1 podium dus geen gedoe met timetables en minder vaak iedereen kwijt :sweat_smile:

Wow, als ik dat van dat water lees regelt Pinkpop dat wel echt goed. Die hebben altijd 3 waterpunten. 1 bij elke stage (tenten uitgezonderd) en dan bij de ingang ook nog. Ook als het bijvoorbeeld maar 18 graden is. En het is gratis op de camping.

Haha ik vind dat soms zo’n grote grap dat het geen drinkwater zou zijn.
Had een keer een indoor festival in De Doelen in Rotterdam. Zeg maar één van de grootste theaters/schouwburgen van het land. Je maakte daar gebruik van de gewone toiletten en daar hingen ineens briefjes bij de kranen “geen drinkwater” :rofl: zo treurig

5 likes

Waar komt het dan vandaan? Uit de sloot?! :exploding_head:

1 like

Haha Omg hier heb ik nooit bij stilgestaan joh, bij dat (geen) drinkkraanwater gesprek

Heeft iemand hier een antwoord op? Is het in de meeste gevallen dus gwn fake newzzz dat het niet te drinken zou zijn :joy:

Oh ja ik drink dat ook altijd, is sowieso drinkbaar
Kan me ook goed een editie van Ohm festival herinneren waarbij het ruim 30 graden was. Om 16 uur waren al die “niet drinkbaar” kranen bij de wcs compleet leeg haha
Volgens mij was dat ook een behoorlijke rel rond AOA paar jaar terug, die verboden je echt hardhandig je flesje bij te vullen bij die kranen terwijl het 30 graden was. Volgens mij mag dat niet eens, met zulke temperaturen alleen water aanbieden tegen betaling.

2 likes

Is het ook niet verboden vanwege het feit dat het bij sommige festivals gewoon via diverse slangen en tanks die kant op gaat? En dat ze dus niet kunnen garanderen dat het 100% veilig is? Zelfde dat je bijv beter geen water uit een watertank van je caravan kunt drinken, ook al vul je dat ook met kraanwater. Je gaat er echt niet direct dood aan maar er wel maagklachten van krijgen.

1 like

Ja volgens mij heeft het idd te maken met dat het water uit die tanks komt. Meestal is t ook op festivals dat er bij staat dat het geen drinkwater is. Niet bij binnenlocaties. Behalve dan blijkbaar die ene die hierboven genoemd wordt, dat lijkt me sowieso onzin die je wordt wijsgemaakt door een locatie/organisatie

Ik drink zelf al 15 jaar het water uit de kraan op festivals en nog nooit iets geks gehad

Spoelen we in Nederland niet zelfs de wc met schoon water? Waar zou dat niet drinkbare water op festivals dan vandaan moeten komen, direct uit de grond ofzo :joy: (of is dat juist schoon?!)

Het slechtste wat ik ooit heb meegemaakt was op In Retraite, waar je geen eigen flesjes water mee naar binnen mocht nemen (de camping en het festival waren 1 terrein). Iemand had toen voor de lol de hoofdkraan dichtgedraaid waardoor je de hele zaterdag op de camping geen drinkwater meer kon halen of kon douchen, en het enige wat je kon doen was een bekertje water halen bij de bar voor 2 euro. En heel het terrein zat vol eikenprocessierups, maar je kon het dus niet “gratis” van je afspoelen omdat er nergens water was. Dat was echt super kut.

1 like

Ik kijk de livestream van qdance, beetje slikken hoor. muziek, zoveel mensen bij een zien :pleading_face:

Gaat deze demonstratie iets opleveren?

• Ja
  • Ik weet het niet
  • Nee

0 stemmers

1 like

Ik was bij die in Amsterdam en het was fantastisch. Echt zo genoten. En ook nog eens op het NOS op beeld geweest.

4 likes

Ik zag veel Amsterdam en ook jaloers ja!

1 like

Welk feest was dit?

Ik kon helaas niet naar unmute us want moest werken en heb gewoon hartzeer bij het zien van die filmpjes dat ik er niet bij was :sweat_smile: Dit gaat echt de geschiedenisboeken in.

Ik wil eigenlijk naar Reverze. Maar niemand wil mee. En het is wel 70 eu. Maar heb het zooo nodig.

1 like

Ik ben wel eens in mijn eentje naar een festival geweest en dat was heel leuk. Je maakt zo snel nieuwe vrienden daar. Als niemand uit je omgeving mee kan maar je wil wel graag, zou ik overwegen om gewoon lekker alleen te gaan!

4 likes

Ja eens @CTFxC! De laatste keer dat ik alleen naar een festival ging had ik het ook heel erg nodig en was echt een perfecte dag.

1 like

Heeeel erg happy kid hier want tickets voor Draaimolen weten te bemachtigen. Niet op de weekenddag die ik in eerste instantie wou maar don’t care ik ga weer dansen over 3 weken :smiling_face_with_three_hearts::smiling_face_with_three_hearts:

2 likes