Dat leek voor mijn gevoel ook mee te vallen, er liepen rond de bar altijd nog wel een paar andere medewerkers rond. Ik denk dat het ook slomer ging omdat de drankjes pas werden gemaakt nadat er was besteld. Heb op andere festivals (ook op kleinere) meegemaakt dat een deel stond te tappen of in te schenken en dat degene aan de bar de drankjes dan pakte en aan de klant gaf. Hierdoor ging het een stuk sneller. Mogelijk kon dat niet vanwege toch te weinig personeel? Maar er waren ook best veel mogelijkheden zoals verschillende soorten tapbiertjes. Op zich leuk dat je die keuze hebt, maar ik sta liever minder lang in de rij
edit: haha oke dan, ik dacht ook per wijnsoort meerdere opties maar ik heb blijkbaar niet goed opgelet
🫢 Er stond per wijn een heel verhaal eronder met komma’s ertussen, was duidelijk te ongeduldig om het goed te lezen en heb ergens aangenomen dat het opties waren maar mijn man zegt net dat het uitleg van de druif was. Misschien wordt het tijd voor een bril?
(of gewoon een les in geduld)
Haha ohja wow dat is echt luxe haha idd daar kijkt toch niemand meer naar in de loop vd dag.
Bij ons werden al die bestellingen op zo’n handheld ingevoerd ipv munten pakken, drinken pakken en weg. Dat kost ook wel meer tijd natuurlijk. Zeker omdat ze daar nog niet echt aan gewend leken
Ah leuk, zag toevallig dat er eind augustus weer een editie komt en dat bezoekers van gisteren hiervoor een mail krijgen om early bird tickets te kopen. Mocht je geen interesse hebben, mag ik dan misschien via jouw link kopen?
Ah spijt dat ik hier niet was! Wij gingen naar Happy feelings en dat was echt een jong publiek zeg… En 3,80 (!!!) voor een muntje, maar dat is de realiteit nu vrees ik
Ik was je niet vergeten, maar na het festival kreeg ik corona en heb ik eigenlijk alleen maar in bed gelegen, maar hier alsnog mijn lijstje met essentials. Ik zal de dingen als tent en slaapzak eraf laten, maar die zet ik wel altijd op mijn eigen lijstje, anders vergeet ik die namelijk en 1x vergeten vind ik genoeg, haha.
Lijstje:
- Vochtige washandjes, van die wegwerpdingen. Haal ik altijd op de babyafdeling bij kruidvat (https://www.kruidvat.nl/kruidvat-baby-vochtige-washandjes/p/3611623)
- Knoei-doei doekjes (https://www.kruidvat.nl/kruidvat-fruitige-knoei-doei-doekjes/p/2806098)
- Dettol doekjes (of andere antibacteriele doekjes)
- Desinfect handgel
- Wegwerp poncho’s
- Doppen voor op flesjes. Ze verkopen universele, maar ik heb altijd een verzameling in een tas. Ik heb verschillende voor verschillende merken. Verstop ze wel goed in je tas
- Sneldrogende handdoeken
- Badslippers voor in de douche
- Goeie powerbank
- En dan een standaardriedeltje: Pleisters, blarenpleisters, paracetamol, diarreeremmers, zonnnebrand, aftersun
- Meerdere paar schoenen, ik kan vaak niet op meerdere dagen op 1 paar staan/lopen.
- Besteksetje. Vond ik vooral op Sziget handig, maar nu ook. Vind hout bestek heel naar eten, dus is dit fijner. En sowieso op de camping handig, hoef je geen wegwerpdingen mee te nemen, dus beter voor milieu. (https://www.decathlon.nl/p/driedelige-plastic-bestekset-voor-kamperen/_/R-p-171676?mc=8386030)
Wat misschien ook goed is om te weten, is dat je vaak geen sprays mee mag nemen, ook niet als zonnebrand. Ik wist dit dus niet en stond ineens zonder zonnebrand op t terein. En afgelopen festival heb ik het meeste van mn paracetamol in moeten leveren, mocht er max. 6 mee naar binnen nemen.
Weet niet of je nog meer wil weten, maar je mag altijd berichtje sturen. Het is ook helemaal niet een spannend lijstje, maar ik kom er elke keer weer achter hoe blij ik ben als ik bovenstaande bij me heb. Word vaak lacherig gedaan over mijn tasje met spullen, maar uiteindelijk is iedereen er blij mee, haha
@winniethebish ik neem ook altijd het volgende mee:
- plastic zakken of vuilniszakjes
- pet/hoed/sjaaltje en haarelastiek
- spiegeltje
- oogdruppels (ik draag lenzen en als ik last krijg kan ik dat vaak hygiënisch fixen met oogdruppels)
- bikini (voor als je geen privacy hebt bij het douchen en niet wilt dat anderen je naakt zien)
Tuurlijk mag dat! Ik ga zelf niet, dus als je via dat linkje wil bestellen dan stuur ik het mailtje met alle plezier naar je door! Stuur me maar een pb ![]()
Ja die prijzen zijn echt insane geworden. Moet wel zeggen, ook al zat ik een beetje te zeuren op hoe lang het aan de bar duurde, dat het wel fijn was dat je gewoon met pin kon betalen (dus niet ook nog in de rij voor de munten). Misschien lukt het om naar een volgend feestje van Festifest te gaan? Vond de sfeer verder heel leuk en vond het ook fijn dat het publiek wat ‘ouder’ is.
Ik was op Oerol met vrienden en 50 procent van de witte boomers uit de Randstad. Heb het echt heel fijn gehad en veel kunnen dansen en theater & kunst gezien. Het is wel echt opvallend dat er veel minder vrijwilligers zijn en het barpersoneel onervaren. Omdat ik een artikel had gelezen over de tekorten (personeel en materieel) had ik het idee dat dat ook wel zichtbaar was in de prijzen en erg slechte toiletten. Maar het kan ook zijn dat ik niet meer weet hoe het voor Corona was
Ik ga dit weekend naar Pinkpop (tent incl. bijlages van Festitent, dus camping B en kan rustig op vrijdagochtend komen) maar ik zit me echt druk te maken om het weer
. Er is daar gewoon vrijwel geen schaduw en ik hoop dat al het water bij de toiletten etc. gewoon drinkbaar is want 3 punten voor 60k (?) mensen is te weinig denk ik.
Kan iemand me geruststellen dat ik dit ga overleven ![]()
De warmte ga je niks aan kunnen veranderen natuurlijk maar in mijn ervaring zijn alle andere zaken op Pinkpop + de campings echt wel goed geregeld. Zeker met dit weer ga ik er vanuit dat ze voor genoeg extra drinkpunten zorgen!
Ik heb 4 keer gekampeerd op Pinkpop (2 keer op B, 2 keer op C) en vond het altijd wel goed te doen qua voorzieningen en water enzo. Op het festivalterrein is trouwens ook gratis water te krijgen, vind ik ook erg netjes.
Hier druk bezig met spullen pakken en hoe ik alles in godsnaam mee ga krijgen met het OV. Heb nu al angst dat ik met rugzak en al vast blijf zitten bij de deur in de bus met mijn backpack.
De laatste keer Pinkpop was toen ik een festitent huurde en er geen tent enzo mee moest. Vind het echt stom dat je ook al je boodschappen meteen mee moet nemen omdat als je binnen bent je geen eten/drinken meer mee mag nemen.
Ik ben ooit op de camping geweest in 2008
dus dat is lang geleden. Ben zelf ook wel blij dat we geen tent mee hoeven nemen en we komen met de auto dus dat is ook wel fijn denk ik.
Heb crisis met wat ik allemaal mee moet nemen haha. Ik denk iig qua kleding gewoon korte sportleggings en tops? Lekker de millennial uithangen want normaliter vind ik een korte legging geen kleding haha maar dat zit lekker en is beetje dri-fit spul.
Ik ga voor shorts en topjes denk ik en een hoodie in de kluis voor 's avonds en 's nachts.
Ja, met een auto is het echt veel fijner!
Ik trek trouwens gewoon mijn standaard kleding aan: (band)shirt, skinny jeans, docs/allstars (al ga ik nu maar voor de Docs). En ik neem een hoodie en mijn spijkerjack mee. Ik heb meer keuzestress welke Docs ik mee moet nemen. ![]()
Ik was vorige week nog in het goffertpark maar toen was het rond middernacht voor mij (totaal geen koukleum wel) met korte mouwen en blote benen nog prima te doen! Dus ik beperk m’n warme en lange kleding maar haha. Hebben ook een kluisje op het terrein, dus vestje kan daar in evt.
Ja ik ga ook op mn docs
nog kleine twijfel of ik ook een paar sneakers meeneem want kan nog wel eens last van mn wreef krijgen als ik meerdere dagen achter elkaar mn docs aantrek.
Ik twijfel ook of ik niet ook sneakers mee moet nemen, maar meer ter afwisseling. Vind Docs soms zo zwaar en vervelend aan voelen.
Is ook goed voor eventuele tanlines haha
Hebben jullie nog leuke festivals op de planning staan of tips? Wij willen in het weekend van 25 juni of 2 juli nog naar een feestje (liefst techno/electro) maar we zien die weekenden niet veel. We denken nog wel aan DTRH maar de tickets zijn zo duur dat we één dag ergens anders heen ook wel prima vinden.