Festivaltopic

Jaa ik vond lowlands ook top! Gezellige sfeer overal en vond het meevallen qua drukte bij barren en wc’s. Had er niet zoveel verwachtingen van omdat er weinig artiesten waren waar ik écht heen wilde.
Goldband vond ik idd ook tegenvallen (zeker in vergelijking met 2022), werd bovendien helemaal geplet in het voorvak na de moshpit. Dacht idd dat ze nog terug kwamen voor de laatste 6 minuten maar nee :sweat_smile:
Fred again pakte mij ook niet echt, ook veel gepraat van mensen om mij heen. Leidde ook een beetje af . Daar eerder weggegaan.
Prins S. En de Geit vond ik wel helemaal fantastisch :star_struck:

1 like

Ik vond goldband leuk tot het einde, geen idee wat dat was :joy:

1 like

Prins S en de Geit vond ook echt helemaal geweldig! Ik hoop zo voor hun dat ze doorbreken naar het grote publiek.

Zelf vond ik Goldband ook wel tegenvallen. Ik heb het idee dat ze hun hoogtepunt voorbij zijn. Alleen hun entree vond ik fantastisch.

2 likes

Ik vond goldband sowieso al niks maar na dat ze 3x keihard “kanker” riepen zijn we weggelopen.
Verder een fantastisch weekend gehad! Minder optredens gezien dan de jaren hiervoor maar niet minder genoten. De wc’s waren schoner dan ooit. Rijen op de camping vielen mee maar op het terrein blijft het ellende. Ik kijk nu al weer uit naar volgend jaar!

Haha ja iedereen stond echt van “wtf”. Ja ik werd soms ook zo gek van dat gelul van mensen, bij Fred again stond ik vooraan en daar was iedereen gelukkig aan het dansen (en genoeg ruimte). Vind wat Fred again maakt bijna gewoon een kunstvorm.

Mijn top 10 (niet op volgorde)

1. Justice
  2. LandeR & Adriaan
  3. Willem
  4. Fred again
  5. Jorja smith
  6. Mall grab
  7. Skin on skin
  8. Skrillex
    9.interplenatary criminal
  9. Desi fusion
2 likes

Ja ik vond goldband ook echt tegenvallen. Sowieso de tweede plaat is al echt veel minder en daar deden ze de meeste nummers van, de teksten zijn vaak echt abominabel slecht, die enorme attitude en dan random soort grote maatschappelijke boodschappen? En idd echt een dom afsluitend nummer en veel te vroeg klaar. Het schijnt ook dat ze aan het einde zeiden: dit was de laatste Lowlands ooit? Wat zou dat betekenen en lekkere boodschap aan Lowlands die die overdreven entree voor hen heeft georganiseerd

Haha ja wat gebeurde daar?! Ook die wrok tegen Hilversum vanwege één slechte recensie, en inderdaad dat opgefokte de hele tijd, heel bijzonder. Nummers van het tweede album sloegen ook totaal niet aan maar ik stond wel helemaal achteraan.

Vond het verder ook echt geweldig! Veel leuker dan vorig jaar! Mijn (onverwachte) hoogtepunten waar ik heerlijk heb gedanst: Prins S en de Geit, Lander & Adriaan, IJsland en Barry Can’t Swim.

En qua nachtprogramma was zaterdagnacht in de India echt :100::boom:

2 likes

Ik vond Lowlands tegenvallen, kwam er echt slecht in met de drukte en vond de mensen minder leuk. Bij mij hangt t echt heel erg vd line up af of ik nog wil

2 likes

Ja ik lees heel veel slechte kritieken online, zo van ‘geen fan meer, viel heel erg tegen blabla’ maar dan denk ik: ben je wel echt fan van fred again? Hij staat juist echt bekend om de emotionele lading van liedjes en maakt niet alleen maar party muziek.

Al moet ik wel zeggen dat ik een festival ook wel een plek vind om juist je topnummers te spelen, omdat je een publiek hebt waarvan een deel je nog niet kent. Bij DTRH vorig jaar vond ik het echt een hele vette show van hem waar het echt helemaal los ging

3 likes

Shit ik wilde ook naar prins s. En de geit maar froukje speelde daarna en daar wilden we ook goed staan dus die hebben we geskipt. Ik dacht al dat ik er van zou balen en nu doe ik dat idd :joy:

Denk niet dat de organisatie die zin zo serieus neemt hoor haha. Ik interpreteerde het meer als als “hier kunnen ze nooit meer overheen, dus doek maar op” (wat nog flink valt te bezien hahaha). Wij hadden zelf wel een feestje achteraan, maar dat had weinig met hun kwaliteit te maken haha.

Mijn hoogtepunt was denk ik Miles Kane, gewoon een fijne rockshow en een beetje Arctic Monkeys als ze zich niet te goed voelden om op te treden haha! Verder vond ik ook de Sugababes, Kae Tempest, Inhaler, IJsland, Willem en veel van de kleinere dingen die ik gezien heb heel leuk! En het NNO natuurlijk! Fred Again is dan weer echt niet voor mij, maar vond het wel heel indrukwekkend om te zien hoe hij het deed.

Ik heb echt weer genoten! Ik zou eigenlijk niet gaan, daardoor had ik me nauwelijks voorbereid qua artiesten. En dat beviel me eigenlijk wel! Vond de Sugababes erg leuk! Zwart licht was ook genieten. En ook bij allemaal bands gestaan die ik nog jiet eerder had gehoord. Fat dog bijvoorbeeld was lekker springen. Ik heb ook erg hard gelachen bij het Noord Nederlands Orkest en dan met name de moshpits van het publiek. En natuurlijk de takkenshow bij Polka. Goldband heb ik bewust vermeden, meerdere keren al live gezien.

Top editie. Ik wil volgend jaar wel weer.

Leuk al die Lowlands ervaringen. Het enige dat ik online tegenkom (op mijn fyp van mensen die ik niet ken of volg hoor) is de teleurstelling van mensen die overal zo lang moesten aanschuiven, dat alles zo duur is, … Eigenlijk zoals op elk festival dus.

Iemand naar Pukkelpop geweest? Ik was niet van plan dit jaar te gaan, maar kon een dagje met een vriendin mee die een gratis ticket had. Ik vond de line-up op zaterdag vooraf niet super spectaculair, maar heb me prima vermaakt! Vooral veel in de boiler staan dansen (Joyhauser, Solomun, Ki/ki, Jeroen Delodder, Boys Noize), en totaal weggeblazen door RAYE. Wat een stem en presence heeft zij!

1 like

Ik was op Pukkelpop! Vond het waanzinnig leuk. RAYE was voor mij het hoogtepunt, wat een stem, wat een performance. Had kippenvel van begin tot het einde. Skrillex vond ik ook echt top op zaterdag. 4 dagen was wel weer heftig, ben nog steeds aan het bekomen.

1 like

Ik was ook op Pukkelpop, maar ik vind het qua sfeer echt een veel minder leuk festival dan Lowlands! Dus volgend jaar wordt het weer lekker lowlands. Wel echt heel veel leuke optredens gezien want de line up was natuurlijk vergelijkbaar. En de boiler is wel echt chill zeg, daar ben ik ook veel geweest! Ons motto was: als we even niet weten waar we heen willen kunnen we altijd naar de boiler :sunglasses:

2 likes

Zijn er mensen hier al vaker naar draaimolen geweest? Hoe was dat? Klopt het dat het alleen techno is, of is het ook techhouse?

Hier al vaker naar Draaimolen geweest! Ik vind het juist heel divers en niet “standaard” techno wat je op veel bekende festivals bijv. ziet. Meer underground en ook naast techno wordt er electro/breakbeat gedraaid of meer een beetje acid. Wel elektronisch dus maar juist niet het standaard techno. Techhouse weet ik niet echt, daar ben ik niet heel bekend mee.

Sowieso locatie is top en publiek vind ik ook altijd heel fijn. Het is m’n favo feestje van het jaar! :hugs:

2 likes

Heeel leuk om te horen! Heb er helemaal (extra veel) zin in door je post haha.

Zie wel dat het best warm wordt

1 like

Het is echt van alles inderdaad. De tunnel is meer de wat hardere techno, terwijl de chapel meer melodie heeft. Forrest rave is mijn favoriet, de hele omgeving, visuals en elfjes techno afgewisseld met wat hardere techno. Lekker dwalen door het bos en je komt echt van alles tegen!

Oh en vorig jaar was het 34 graden haha en qua hitte was het toen het beste bij de tunnel en Forrest rave door de bedekking van de bomen.

5 likes

Kan dit alleen maar bevestigen! En ook mijn favoriet van het jaar! Terrein is echt top! Ik kan dit jaar helaas niet, maar krijg nu wel al beetje fomo haha

1 like