Festivaltopic

Nou net het nieuws gelezen dat heel Defqon voor de rest van het weekend afgelast is

1 like

Die beelden van de mensen die al op de camping stond. Doodeng!!

Snap de verschrikkelijke frustratie, maar dit is echt belachelijk

Ohh ik zie nu al die filmpjes op TikTok. Ze zijn gewoon echt een stage aan het slopen :sob:. Ik snap dat je teleurgesteld bent maar in welke wereld is het een goed idee om dan het terrein af te gaan breken. Wat erg voor de organisatie.

6 likes

Ja echt zo kansloos. Ik snap de teleurstelling ook echt wel, maar deze hitte, veel drugsgebruik en zoveel mensen kan toch alleen maar fout gaan. Lijkt me een goede keuze.

Ik ga straks naar Jera, zo benieuwd hoe lang ik het vol ga houden :hot_face:

3 likes

Mijn vriend is ook op Jera en ik maak me wel een beetje zorgen hoor met dit weer. Hij is echt wel verantwoordelijk en drinkt altijd veel water maar nu natuurlijk ook bier en ughh oké hoop gewoon dat ie goed op zichzelf past

Lekker gaan straks als uitje zonder baby :heart: verstandig niet te gaan nu!

1 like

Ik ben op Jera en er is echt zo weinig schaduw. Ik zie wel wat mensen met een paraplu lopen tegen de zon dus als je die nog mee kan nemen zou ik dat wel aanraden. Ook zijn ze echt niet streng op flesjes dus een groter flesje dan een half liter is ook handig. Er zijn maar 1 of 2 plekken waar je water kan halen en dan moet je dus sowieso door de zon lopen.
Ik ben gister na een uur terug gegaan naar de camping met een taxi (zitten op campercamping) en heb toen dik 3 uur gerust. Eigenlijk vind ik het onverantwoord dat het doorgaat. Maargoed ik ben ook niet alleen dus das lastig.
In de tenten waar de bands spelen staan echt heel dikke blowers. In culture is dat rechts van het podium, voorbij de bar. Bij sparrow is dat links van het podium. Die blowers zijn echt mokerhard en geeft veel verkoeling. Ik vond het bij die blowers beter te doen dan buiten de tent.
Maargoed mss ga je naar mensen die dit allemaal al weten en kan je hier niks mee haha.

Ik zag dat er gister een band heeft gespeeld die op ‘t podium van die vuurkanonnen had wtf :clown_face::clown_face: Ik snap ook Ă©cht niet dat dit nog doorgaat

1 like

Ja en op het festival hebben ze ook vuurtoortsen bovenop de palen staan en die stonden gister ook gewoon aan?? Zooo raar. Want het was echt fucking heet iedere keer als die af gingen.

He jammer! Op insta staan juist dat ze zoveel extra maatregelen mbt schaduw hebben genomen.

Ik zou dit jaar ook gaan, maar kon helaas niet last minute. Vond het zoo jammer, maar nu ben ik er wel ok mee.

Maar ja als ik dan het nieuws check gaat dit toch onze toekomst worden, dus we moeten er maar aan wennenđŸ„Č

Die blowers zijn dus wel extra tov eerdere jaren. Maar ook op insta staat dat je kan afkoelen in de tenten waar niks speelt. Eindstand zit je dan iedere 3 kwartier te verkassen. Maar ik ben vast ook oud hoor dat ik dat prut vind.
Er is 1 extra watertappunt. En die douches zijn er wel echt en daar stond geen rij. Ook was de rij voor water echt goed te overzien. Maarr je moet dus wel de zon in voor je water hebt.
Nouja wij staan dus op een prima camping (de pionier), waar het ook heerlijk stil was de hele nacht en ochtend en nu zelfs! En hebben allemaal een voetenbadje, handdoek op het hoofd en een chille stoel in de schaduw. Bij mij thuis is het niet veel beter.

2 likes

Ooh ja de stretch tent staat op de camping lees ik ipv het terrein. Af en toe een extra koude douche is wel heerlijk!

Wel chill dat je ‘s nachts tenminste kunt uitrusten, en je hebt gelijk te is is het niet veel beter hahađŸ„”

Geniet ervan iig!

1 like

Ik ga straks naar couleur cafĂ©. Gelukkig is dat in een park dus er is wel wat schaduw, maar natuurlijk niet bij de podia. Vorig jaar was het ook al zo heet
 Ennn ik heb lekker luxe een hotelkamer met airco geboekt. M’n tiener (en zelfs twintiger) zelf zou dit echt bejaard gedrag vinden en totaal niet gepast voor een festival, maar als dertiger heb ik anders niet veel zin om te gaan
Ga 2 van de 3 dagen ook alleen, dat vind ik nog wel een beetje spannend. Gaan jullie soms solo naar een festival?

7 likes

Ik ga morgen naar een festival en als het goed is nemen ze veel maatregelen tegen de warmte. Het is gelukkig kleinschalig (één stage) en niet uitverkocht.
Vorige maand ging ik ergens heen toen het tien graden minder warm was, maar er was echt helemaal niets gedaan tegen de warmte terwijl het in een soort betonnen bak plaatsvond. Ik ben toen heel vroeg weer weggegaan dus ik hoop dat het morgen beter is geregeld đŸ„č

je hebt je festivalsporen allang verdiend toch :pray: lekker genieten van je hotel.

ik ga wel eens alleen naar een festival maar tot nu toe alleen dagfestivals (reggae) nog. ik vind het heel chill, niemand kwijt, weg en gaan en zitten en staan waar en wanneer ik wil. soms mis je iemand om wat tegen te zeggen maar dan schrijf ik het op in mijn notities in mijn telefoon of ik ga dagdromen.
ben ooit eerder op couleur café geweest en vond dat echt zo leuk wil altijd nog eens gaan! ik heb het idee dat als je aanspraak wil daar dat ook makkelijk gaat qua publiek. heel veel plezier! welke artiesten ga je voor?

4 likes

Ik vind jou toch zo’n toffe koele stoere chick :two_hearts:

5 likes

Dit is wel meerdaags, maar aangezien het gewoon in de stad is en ik elke avond naar mijn (koele :relieved: ) hotelkamer ga, voelt het meer als drie losse dagen. Alleen op een festivalcamping staan zou ik niet zo snel doen denk ik.
Ja komt vast goed, de keren dat ik er geweest ben was de sfeer er altijd wel chill en gemoedelijk. Gewoon even loskomen om te dansen alleen. Kijk nu vooral uit naar the Ezra collective vanavond! En verder veel gaan ontdekken.

3 likes

haha nou dat is lief :heart: ik kreeg wel vorig jaar ook een minipaniekaanval toen ik even met een onbekende optrok en social anxiety kreeg en heb toen in een hoekje van het terrein zitten huilen en 1,5 artiest die ik wilde zien gemist :joy: dus zeker niet all stoer en sunshine hoor

(vond het alleen niet heel relevant om te vermelden in mn reactie aangezien dat minder met alleen naar een festival gaan te maken had en meer met mijn persoonlijke situatie)

1 like

Ohhh ik ga dus maar niet, ik functioneer niet bij deze hitte. Ga later vanavond wel buiten luisteren of ik de muziek kan horen vanuit onze tuin. :grimacing:

1 like

leuk!! heel veel struin- en ontdek- en dansplezier!!

4 likes