Festivaltopic

ik ga sowieso naar mystic garden, nomads, welcome to the future, pleinvrees en lowlands

1 like

Bestel dan wel de pro. Die zijn zoveel fijner. Het extra geld zeker waard.

Omg dit is wel echt next level. Dour is in België toch. Heb ik ook nog naar gekeken maar als ik dit hoor is het Echt hardcore.
Ik wil heel graag naar exit festival en vanaf daar verder interrailen. Maar mijn vriend wil perse naar wildeburg dat weekend. Wat ik een overhyped festival vind. Was er vorig jaar maar zo bijzonder vond ik het nou ook weer niet.

2 likes

Sowieso een redelijk plaatselijk festival hier, nog naar Solar en dan ergens eind augustus nog last minute misschien iets. Wil het liefst ook nog wat in juli, maar m’n datums zijn beperkt haha. Kan eigenlijk alleen 14 juli. Ofja, dat is dan toch de beste optie. Iemand nog tips misschien? Hoorde al 18hrs maar daarover waren de meningen verdeeld dacht ik. Al ken ik her zelf dus niet.

Ik kijk zó uit naar het festivalseizoen :heart_eyes:!
Ik ga naar Best Kept Secret, Down the Rabbit Hole en Rock Werchter.

2 likes

Ik ben er nooit geweest, maar ik werd benieuwd na jouw reactie. Er is volgens de berichten die ik vind 1 keer iemand overleden in zijn tent (2014 - https://www.hln.be/showbizz/muziek/festivals/dode-op-dour-festival-stierf-niet-door-slagen~a8a76afe/) en 1 keer heeft iemand een hartstilstand gehad (2017 - https://www.hln.be/nieuws/binnenland/twintiger-kritiek-na-hartstilstand-op-dour-festival~a825bae8/). Je kan ook overdrijven :stuck_out_tongue:

1 like

Oh en @George: Ik vind Pitch altijd heel leuk!

Ehm ok. Staat er ook in die artikelen hoeveel mensen er per avond in aluminiumdekens op brancards uit het publiek werden gehaald?

Nee. Alleen jij hebt het over ‘mensen dood in hun tent’, dat is lichtelijk overdreven. Dat komt op mij over alsof er jaarlijks mensen komen te overlijden op dat festival. Natuurlijk is het niet normaal als er regelmatig mensen worden afgevoerd, maar daar heb jij zelf als bezoeker weinig last van toch?

Je hebt helemaal gelijk. Het geeft ook gewoon sfeer, die aluminiumdekens. Net discoballen.

13 likes

ketacapes noem ik ze

14 likes

Wat minder dan andere jaren, maar heb voor deze zomer nog The Flying Dutch en Tomorrowland weekend 1 staan

1 like

Jaaa pitch was echt een van m’n favoriete festivals, vond t altijd zo chill in t Westerpark en ook chill dat het doorging tot 3 uur ‘s nachts. Jammer dat t dit jaar niet doorgaat, hopelijk volgend jaar weer en dan een andere locatie dan ndsm

Ben al naar paaspop en 7th sunday gewees. Heb verder al kaartjes voor lakedance 1 en 2 en een lokaal festival(tje) in de buurt van mijn woonplaats en als dit jaar winterpark festival weer is gaan we daar ook naar toe. Verder als ik er nog geld voor heb staat op de planning nog wish en daydream.

Oh en ik bedenk me nu nog dat we ook best vaak spontaan naar een of meerdere r&b sunday’s gaan dus dat zal oo wel weer gebeuren haha. Spontaan is meestal het leukste💃🏼

Ik ga naar We Are Electric, wil naar Milkshake gaan en misschien Wooferland / Rotterdam Rave / Drumcode Festival.

Ik ben er ook een keer geweest in 2014. Festivals in België zijn sowieso slechter qua voorzieningen dan in NL.
Zo was het bij ons ook rond de 30 en er kwam geen water uit de kraan of 1 kraan deed het. Verder inderdaad overal dixies en als het regent is het een grote modderpoel.
Verder veel drugs, maar het staat ook bekend als drugs festival. Ik verbaasde me ook wel over hoeveel mensen er werden afgevoerd. En in de nacht is gewoon iedereen kneiterwaus. Maar ik heb het super leuk gehad en vond het een heel leuk festival! Ohja nog wel een nadeel ze spraken Frans en konden echt geen Engels en geen Vlaams.
Je moet je gewoon voorbereiden dat het niet zo luxe is als in NL.

1 like

Ik ga naar Klomppop en Vestrock. Verder te veel op vakantie denk ik

Normaal ga ik naar best wel wat festivals maar dit jaar nog niets op de planning. Behalve dagje thuishaven of telt dat niet?. Wil nog graag zaterdag naar mysteryland alleen voor de trance Energy stage maar is al uitverkocht en kaartjes is rond de 90 euro. Dus mijn vrienden en ik twijfelde te lang of dat het wel waard is. Miss ga ik nog naar luminosity beach festival. Ik kan dan alleen zaterdag wat wel jammer is want al mijn favoriete dj’s zijn verdeeld over de vier dagen en mijn meest favoriete draait zondag. Daarnaast geen plannen want wil een maand interrailen en dat gaat al genoeg geld kosten naar verwachting.

@Anna-Maria ooh ik ga ws naar Wildeburg. Ben benieuwd hoe het is, iedereen die ik ken is idd zo enthousiast.

Verder ga ik naar Lowlands en naar Vrije volkfestival.

Jongens kom ook even door met jullie festivalpaklijsten!

1 like