Festivaltopic

Mehhh geen Pinkpop, Lowlands, geen The Killers, geen Editors, geen de Staat, geen Pearl Jam😭 eigenlijk wisten we het al wel maar dit voelt zo… definitief…?

Kunnen we geen FF festival organiseren met online silent disco, karaoke, netflixparty, pubquiz, korte lezingen filmpjes, boekbespreking etc.

17 likes

Ik ben voor!

Dat zeker :muscle:

1 like

Ohhhh net alle feestjes uit m’n agenda gehaald, huilon.
En nu maar een kaartje gekocht voor een festival op 5 september en heel hard hopen dat dat gewoon door kan gaan

Ik moest hier stiekem toch wel om lachen hoe fout het ook is

5 likes

Ik heb een DTRH groepsticket, ben benieuwd hoe dat gaat. Volgens mij willen sommige mensen hem graag doorschuiven maar anderen zitten momenteel zonder werk dus willen liever geld terug. Vraag me inderdaad ook af hoe het is voor de organisaties, zijn natuurlijk vet veel kosten gemaakt. In hoeverre zou een verzekering zoiets dekken?

Eerlijk gezegd denk ik niet dat we volgend jaar al weer naar festivals kunnen. En 2022 klinkt ook weer zo ver weg… dus ik twijfel.

Ik heb voor ruim 300 euro aan kaartjes gekocht voor uit m’n hoofd 5 festivals, ik houd ze allemaal bij me. Misschien overleven een paar het inderdaad niet, maar ik heb het geld niet nodig en ik zou me serieus rot voelen als zo’n organisatie het dan niet redt. Ik wil daar niet aan ā€œbijgedragenā€ hebben, dus ik hoop dat zo veel mogelijk mensen zo denken, we ons allemaal aan de regels houden qua lockdown en dan kunnen we volgend jaar hopelijk dubbel genieten

11 likes

Ja je krijgt wel 10 losse tickets inderdaad (al staan ze wel in 1 pdf), je hoeft ook niet tegelijkertijd aan te komen. €600,- is niet niks, hoop inderdaad dat alles doorgaat volgend jaar!

Ahh ik vind het zo jammer, omdat ik bijna ieder weekend wel een festival heb staan. Ik denk dat ik al m’n kaartjes meeneem naar voor volgend jaar, dan maar volgend jaar naar wildeburg, lowlands, the crave, dtrh, dgtl en dekmantel (selectors) ga. Ben wel benieuwd wat er met lente kabinet gaat gebeuren gezien die naar 5 september is verplaats nu ipv eind mei

4 likes

ik heb meerdere kaartjes voor verschillende festivals maar ga de meeste tickets niet meenemen naar volgend jaar. 2 wel
omdat ik een jaar wel lang vind. niet weet hoe mijn/de situatie volgend jaar is, niet weet wat mijn plannen dan zijn (wie weet wel een vakantie/werk of iets dergelijks ik noem maar wat)

Ik heb nu geen inkomen door het gedoe dus dan wil ik mijn geld voor de zwarte cross wel terug, een ander festival laat ik staan. Voel me wel schuldig maarja ik heb zelf ook geld nodig haha

1 like

Maar als je toekomst de reden is en niet je situatie nu, dan kan je ook tegen die tijd nog verkopen toch? Dan kan iemand anders in ieder geval wel gaan en hebben ze die inkomsten alsnog. Als nu iedereen gaat terugvragen krijgen ze niks.

1 like

Ik laat ze ook allemaal staan, twv 400 euro oid. Heb het toch al uitgegeven en ik zie volgend jaar wel weer verder. Heb liever dat we volgend jaar of het jaar daarna weer met zijn allen op Lowlands kunnen staan dan dat ik nu mn geld terugkrijg. Vind het wel wat anders als je het geld echt echt niet kan missen

1 like

voel me nu aso door jullie reacties en hoe jullie het doen haha :joy:. chill dat jullie alles gewoon laten staan!
maar ik had alles rond gepland en kunnen regelen voor dit jaar ivm werk. daar kan ik voor volgend jaar nog niks over plannen en weten en vind ik dan toch te veel geld (500+) om een jaar lang niet in gebruik te hebben.

Je kan het geld terugvragen tussen 2 - 30 juni

Ja klopt, omdat in maart 2021 de meesten zullen zeggen dat ze toch wel weer gaan terwijl ze misschien op dit moment eerder hun geld terug zouden willen. Vind het wel slim gedaan op zich, misschien zouden ze anders niet overleven ook na die pech van vorig jaar

2 likes

Ik twijfel ook nog wat ik met mn kaartjes ga doen (Toffler, nog een kaartje voor Ki/Ki in augustus, the crave).
Misschien inderdaad maar laten staan. Zag bij Toffler dat ze het om kunnen zetten naar een tegoed, dan kan je het ook voor de indoor gebruiken. Ga vast nog wel een keer naar een feestje van ze.
En nu dus ook een kaartje voor Het Nest, maar eerst maar afwachten of dat nog door kan gaan. Hoop echt dat de kleine organisaties het ook gaan redden…

Nee joh, dat is toch enorm veel geld! Ik laat mijn festivals doorlopen, omdat het er maar 2 zijn, waaronder 1 kleine. Daarnaast waren we van plan volgend jaar ook gewoon te gaan, dus voor ons is het gewoon chill dat we in november niet hoeven te strijden voor kaarten en we dan geld overhouden. Kan me goed voorstellen dat het voor mensen die dat echt met werk of privƩ moeten plannen, niet handig is om kaarten zomaar mee te nemen naar volgend jaar. Het is pas aso om in november 10 kaarten te kopen en ze met dikke winst door te verkopen :stuck_out_tongue:

1 like