Festivaltopic

Ik doe hetzelfde als jij hoor, ik vraag er 1 terug en laat er 2 staan.
Reden om te laten staan is dat die feestjes in de buurt zijn en wel zekerheidje.
Reden om die andere terug te vragen is dat het ver weg is, daardoor onzekerder of ik volgend jaar weer wil gaan. En bij die organisatie verwacht ik dat veel mensen hun kaart laten staan, dus dat ik in de minderheid ben die terugvraagt en dat ze het daardoor wel kunnen hebben.
Dat festival zou eind mei zijn, en geld terug komt wrs 1 okt. Als het komt. Dus dat duurt ook nog ff

1 like

Ik las dus dat Pinkpop ook gewoon niet verzekerd is. Maar dat ze wel financieel gezond zijn dus volgend jaar gaat het gewoon door. Ok evenementen verzekeren is sowieso duur, maar toch ergens denk ik ALTIJD VERZEKEREN?!

Hoop ook op een goede line up volgend jaar. Denk dat de meeste bands tours gaan uitstellen? Vrijwel niks gaat door deze zomer denk ik.

Overigens Ć©rg weinig vertrouwen in geld terug van Festitent en wil liever geen voucher want ik vertrouw er niet op dat ze volgend jaar nog bestaan. Las op FB dat vorig jaar een event super last minute afgezegd was en tenten stonden al. Niemand kreeg geld terug, ook de borg niet! Dat mogen ze niet eens houden in zo’n geval…

Oh dat vind ik wel echt kut eigenlijk… Aangezien de line-up nooit hetzelfde zal zijn en vrienden ook nog maar in hetzelfde jaar mee moeten willen. En ik nu zonder werk zit. Dat het festival omvalt zou uiteraard ook zonde zijn, dat zal ik niet ontkennen.

Dat is ook zo! En wie weet nog leukere namen.

Hoewel ik mijn kaartjes nagenoeg allemaal sowieso wel wilde houden, vind ik het wel irritant dat festivals die keuze voor mij maken. Ze schuiven natuurlijk bijna allemaal alles door naar volgend jaar en als je dƔn niet kan, kan je pas je geld terug vragen. Ene kant begrijp ik het heus wel, maar toch stoort het me ergens ook wel.

Het is bijna niet mogelijk om je te verzekeren tegen dit soort situaties. Dat wordt gewoon niet gedaan en is vƩƩl te doen. Ik denk dat bij die grote festivals er minder financieel risico is bij een jaar overslaan.

Maar Pinkpop wordt georganiseerd door Mojo toch? Lijkt me stug dat die niets verzekeren.

En bij Festitent zou het wel echt heel kut zijn. Hopelijk krijg je alsnog gewoon geld terug. Ik ben blij dat ik dit jaar zelf een tent mee wilde nemen en nog niets geboekt had.

Ben bij mij benieuwd hoe ze het gaan doen met mijn kaartje. Ik heb zo’n pasje gekocht wat meer geld kost, dus ik ben benieuwd of ik volgend jaar zo’n pasje dan krijg.

1 like

Niet iedere verzekeraar biedt een polis aan waarin je verzekerd bent tegen een pandemie, ik kan me ook voorstellen dat een festival zoekt naar een polis waarin je verzekerd bent tegen stormschade, wateroverlast, hitte etc. en dat een pandemie niet als belangrijkste op het lijstje staat. Sowieso is verzekeren voor festivals wel ingewikkeld werk, want er zijn zo veel partijen bij betrokken. Zij krijgen nu waarschijnlijk bij iedere kostenpost de discussie of iets wel of niet moet worden vergoed door de verzekering.

1 like

Dit is niet waar. Als een festival wordt afgelast dan heb je recht op teruggave van het volledige bedrag dat je betaald hebt voor je kaartje, inclusief eventuele reserverings- en/of servicekosten. Ook als het vanuit de organisator overmacht is.

Nu bieden veel organisaties ook andere opties aan, dat is vervolgens aan jou om te beslissen…

Nee de consument staat altijd in z’n recht. Zelfs als ze alleen een voucher aanbieden hoef je er niet mee akkoord te gaan. Zoals de optie bij Rock Werchter bijvoorbeeld.

De grote festivals (LL, BKS, DTRH, Pinkpop, …), sowieso alles wat onder Mojo valt, gaan hierdoor niet zomaar failliet hoor. Kleine festivals hebben ā€˜t wel zwaarder, maar zij gaan niet failliet omdat jij toevallig je geld hebt teruggevraagd.

1 like

Vanuit het oogpunt van de organisatoren begrijp ik het ook wel, maar zij zijn natuurlijk niet de enige die geraakt worden. Als je zelf opeens ook een hoop inkomsten misloopt dan maakt dat natuurlijk ook wel uit.
Nu krijg je vanuit meerdere festivals gewoon even de mededeling dat ze het verplaatsen naar volgend jaar en als je tegen die tijd niet kan, wordt er pas verder gekeken. Terwijl er ook organisaties zijn die inderdaad opties aanbieden (zoals @Xiomara ook zegt).

1 like

Te veel! Maar het lijkt ook zo goed :sob::sob::sob:

1 like

Ik ben helemaal in m’n nopjes met mezelf whaha! Ik heb mijn 5 vaste festival buddies net uitgenodigd voor een zelfbedacht no-lands festival (jeweetwel in plaats van Lowlands hihaho). Uiteraard volledig onder voorbehoud van Corona en alle voorzorgsmaatregelen, maar het idee is dat ik dan een weekend lang lowlands ā€˜na bouw’ met een vette Spotify line-up incl sowieso een Kees van Hondt avond met takken en opblaasdieren in de ā€˜Lima’, lekker veel festival eten en hysterische aankleding.

Dus duimen dan we in het weekend van 21-23 augustus in ieder geval weer met 6 man mogen samenkomen. :sunglasses:

26 likes

hahahahaha die takken

achtervolgen me in m’n dromen

8 likes

Hahaha jaaaaa! Thanks voor het meedenken! De rot dog, haha! :smiley: Heb gisteravond al meteen een poster en logo gemaakt. En ze via een nieuwe groepsapp uitgenodigd, als zeer exclusief op de gastenlijst. Ik wil de Alpha, Lima en Titty Twister (jaja, voor de oude garde) qua podia doen. En ā€˜s ochtends sowieso het DE koffieconcert.

Ze krijgen inderdaad een echte toegangsticket en polsbandje.

Ik hoop dat we een air bnb oid kunnen huren, met een sauna en een beetje een weiland zodat ik idd een tenten neer kan zetten. Mag wel wat geld kosten, aangezien we dus niet naar andere festivals kunnen.

17 likes

Jij snapt hoe je er toch nog het beste van kan maken! Ik had zelf kaartjes voor DTRH en wil die datum ook vrijhouden voor wat leuks met vrienden, als het dan veilig kan. Hoop wel dat 2021 er wel weer gefeest kan worden

3 likes

Waarom zou je letterlijk niet kunnen overleven zonder de kroeg of een festival? Het zou echt bizar klote zijn, begrijp me niet verkeerd. Ik baal er gigantisch van.
Maar je gaat echt niet dood aan een jaar, of in het ergst denkbare scenario 2 jaar, geen festival bezoeken :woman_shrugging:t2:

Begin me ondertussen hevig af te vragen hoe al die mensen in armoede, oorlog en ziekte toch het ā€œaan kunnenā€ zonder 600 feestjes per jaar.

5 likes

Het gaat er toch niet om of jij ziek wordt, maar dat je ook zwakke mensen kunt besmetten die daardoor kunnen overlijden. Jij kunt niet voor hen spreken. Ɖn dan nog de ziekenhuizen (met name de IC) die overvol raken.

Ik vind je reactie best egoĆÆstisch, alsof je echt te doen hebt met de banen van die mensen (die er ook wel weer bovenop komen)

2 likes

Oef dilemma, ik zou dus naar into the great wide open dit jaar, maar dat gaat natuurlijk niet door. Ipv dat de kaartjes volgend jaar geldig zijn mag je kiezen tussen het bedrag terug te laten storten, of een deel van het bedrag te doneren. En volgend jaar heb je de mogelijkheid weer evenveel kaarten te kopen als dat je dit jaar hebt gedaan. Wat zouden jullie doen? Poll is anoniem en kaartjes waren 158 euro.

• Hele bedrag terug vragen
  • Hele bedrag doneren
  • 1 - 33 % doneren
  • 34 - 66 % doneren
  • 67 - 99 % doneren

0 stemmers

ok, ik heb 25% gedoneerd.

Ligt het er ook niet heel erg aan hoe je eigen financiƫle situatie is? Zelf zou ik het geld goed kunnen gebruiken want door de crisis heb ik geen werk meer, anders zou ik zeker de kaartjes volgens jaar gebruiken.

1 like