Mensen kunnen dus blijkbaar met een screenshot van andermans QR code van de test uitslag ook gewoon naar binnen… ik dacht dat die code maar 1 keer geldig was? Ik zie dit echt weer fout gaan met de besmettingen
Ja klopt, je kan 1 code meerdere keren gebruiken (dus stel je test op vrijdagmiddag en je wil vrijdag- en zaterdagavond uitgaan, dan hoef je maar 1x te testen en niet opnieuw). Idd wel fraudegevoelig helaas maar misschien wel beter om overbelasting van die testlocaties tegen te gaan.
Jaaa maar ik heb dus verhalen gehoord over mensen die met een screenshot van de QR-code van iemand anders binnen zijn gekomen. Dus dat is alsnog net niks vind ik, want dit gaat sowieso fout
Ja dit klopt, helaas… Een vriend heeft zich gister 2* laten testen maar beide keren geen uitslag. Dus hij is op zijn maat QR’s code binnengekomen.
In sommige toko’s in Groningen was er niet eens controlere.
Ik krijg dus wel echt stress hiervan… hopelijk fixen ze dit probleem, want ik heb echt geen zin in een nieuwe Corona uitbraak of om überhaupt zelf Corona op te lopen op een feestje
Ja idd! Ik ga volgende week met oa hem naar een festival…
Een van jullie nog into de Defqon stream dit weekend?
Ik vond dit ook super raar. Ik moest gisteren wel mijn ID laten zien icm de corona check app, maar mijn gezelschap mocht dus zonder negatieve uitslag naar binnen. En ze zal zeker niet de enige zijn geweest die zonder bewijs naar binnen ging. Ik heb zelf al corona gehad en ben gevaccineerd dus ik voelde me wat dat betreft wel veilig, maar het kan ook weer een bron van ellende zijn. Echt heel onverantwoord eigenlijk.
Maar wie is “ze” in dit verhaal? Ik heb me er nog niet verdiept met die code enzo maar bevat die niet ook iets van persoonsgegevens waardoor je m moet laten zien icm je legitimatiebewijs?
Dan is het toch aan de club zelf om dat ook te controleren? Dat doet niet af aan de werking van die code en dat je m meerdere malen kunt gebruiken
Dan valt er niets te fixen toch, want het lijkt me wel ok dat ie meerdere malen te gebruiken is voor dezelfde persoon, binnen x aantal uur
Ja gister de hele dag en hij staat nu ook weer aan!
Oh op 7th is een hardstyle stage toch? Vermaken zal je je! 
Als de QR code gescant wordt door de kroeg/festival oid dan krijg je een groen vinkje op die telefoon en vervolgens de initialen en geboorte dag + maand. Dus het is inderdaad aan de kroeg/festival om dit te controleren
. Edit: dus inderdaad niet perse iets wat gefixt zou moeten worden aan de app! Maar ligt dus bij de kroegen/festivals zelf.
Hm ik ken 3 mensen die wel een negatieve uitslag hadden maar waarbij die app geen QR code aanmaakte vanwege een storing. Die gaat dus ook nog niet helemaal lekker, mag je nog blij zijn dat zij echt negatief getest waren en niet stonden te bluffen aan de deur en gewoon naar binnen mochten.
Ik ga een ‘aankondiging’ voorbij komen op insta
Ik zag het ja, Black-out is zooo leuk. Ben zelf dan helaas op vakantie. Liquicity Family Day ben ik wel sowieso 
Edit: En ook Korsakov in oktober, die kaartverkoop start vgm morgen
Nee plaatsvinden geloof ik, omdat ze zeggen hou die datum vrij
Misschien is het een live stream 

Dit weekend!!
Oh daar ga ik zo naar toe, leuk hoor🙃
Toch ticketsale! Over 24 uur
Omg same