FF algemeen quiztopic 2018

Hoi, hierbij het topic voor alle info en vragen over de FF quiz!

Wanneer?
Tweewekelijks (eerste quiz op woensdag 8 augustus van 20 tot 22 uur)

Wat?
15 à 20 meerkeuze quizvragen over verschillende thema’s

Concept?
Het idee is een beetje naar dat van een pubquiz. Om de twee weken wordt een quiz online geplaatst die we dan allemaal op hetzelfde tijdstip invullen. We houden ook punten en een klassement bij. Daarover volgt later meer.

Verloop?
Iedere nieuwe quiz verschijnt in een nieuw topic.
Daarin wordt eerst een aankondiging gedaan met daarbij de quizmaster, datum en uur.
Op het geplande moment komen de vragen online. Twee uur later sluiten de polls.
Daarna worden de antwoorden gepost.
De quizmaster gaat na welke score iedere deelnemer heeft en post dit.

Reglement?
We gaan ervan uit dat iedereen dit wel weet maar het is niet de bedoeling om antwoorden te gaan opzoeken, hulplijnen te gebruiken, voor het stemmen de antwoorden van anderen te bekijken of je stem aan te passen nadat je die zag.

Deelnemers en quizmasters?
Iedereen kan deelnemen. Iedereen kan zich opgeven als quizmaster. Ik maak nu de eerste quiz. @Evenveel is de volgende keer quizmaster.

Het aantal vragen, de oplostijd, het tweewekelijkse tempo, … zijn allemaal nog onder voorbehoud en testen we de eerste keren. Alle feedback is welkom!

Groetjes het ff quizteam,
@Evenveel, @Pierlala, @traveljunkie en @Eddie

Edit: hier kan je je deelname bevestigen en verschijnt woensdag de eerste quiz.


UPDATE

Quizmaster worden?

Iedereen kan quizmaster worden. Verder in dit topic vind je een overzicht per week (tweewekelijks) en quiz. Het enige wat je moet doen is dit overzicht kopiëren en aanvullen met jouw naam!

Info voor de quizmaster

Voorbereiding:

Maak een paar dagen op voorhand een nieuw topic aan (binnen de categorie entertainment) met de aankondiging van de quiz. Vermeld daarbij…

  • De datum (een weekavond naar keuze) en het uur waarop de polls open zijn (20 uur tot 22 uur)
  • De vraag om voor de quiz niks in dat topic te plaatsen. Zo krijg je zelf de kans om je quizvragen al uit te typen en polls en foto’s in te voegen. Let erop dat je polls telkens op openbaar staan.
  • Verwijs even naar dit topic voor wie vragen heeft.
  • Laat in dit topic ook even weten dat er een nieuwe quiz komt.

Quiz:

  • 15 à 20 meerkeuzevragen
  • om 20 uur posten en om 22 uur de polls sluiten (kan je handmatig doen maar ook vooraf instellen)

Na de quiz:

Plaats de juiste antwoorden online. Die kun je eventueel vooraf al in een pb aan jezelf uittypen. Zo kan je de antwoorden kopiëren en worden ingevoegde foto’s meegekopieerd.

Verbetering:

Je kunt admin2 een bericht sturen en dan krijg je een excel-document.

  • Verwijder daarop alle rijen met foute antwoorden zodat enkel de juiste antwoorden + forumnamen overblijven
  • In het volgende tabblad verschijnt automatisch de score per forummer. Die kan je kopiëren en posten.

Stuur iemand van het quizteam gerust een pb moest iets niet duidelijk zijn!


UPDATE

Quizjaar

Dit quizjaar loopt nog tot eind 2018.

Eindklassement

Na dit quizjaar wordt een eindklassement gedeeld. Per quiz kan je punten winnen. Alle gewonnen punten worden gewoon bij elkaar opgeteld. Dus aan hoe meer quizzen je deelneemt, hoe meer punten je kan verdienen.

41 likes

Leuk!!

1 like

Je kunt een tijd instellen dat polls automatisch worden gesloten :slight_smile:

3 likes

Leuk leuk!
Ik doe mee :slight_smile:

1 like

Super leuk idee!

1 like

Loves it

1 like

Vet leuk!!

1 like

Wat een leuk idee! Ik leef voor pubquizzen dus ik ga zeker mee doen :ok_hand:t2:

1 like

Super leuk! Is het misschien niet beter om mensen de antwoorden privé te laten noteren en dan in een prive bericht naar de quimaster te laten sturen oid?

1 like

Wat tof dit!

1 like

Ja dat denk ik ook, we zullen op elkaar moeten vertrouwen, en het is ook niet leuk toch om te frauderen om te winnen?

1 like

Leuk idee! Ik dacht eerst heel even dat er een soort quizmeeting zou komen.

1 like

Ik doe de volgende keer mee! Komende woensdag kan ik niet helaas. Wel echt een super super leuk idee! Ookal doe ik niet mee: alvast bedankt voor alle tijd die jullie er in stoppen!

1 like

Ik doe ook mee! Heel leuk idee!

1 like

Wat een tof idee! Ik doe ook mee :blush:

2 likes

Leuk idee zeg! Ik moet nog even kijken of ik woensdag al meedoe, maar wil sowieso een keer mee doen!

1 like

Omg haha ik heb gewoon heel eerlijk nee aangeklikt op die vraag @Eddie in dat andere topic en nu zie ik eruit als een bitch hahaha ziet er zo droog uit iedereen ja, behalve ik (en nog iemand)

Maar ik kan dan niet zo kuuuut misschien zeg ik mijn vriendin wel af

1 like

Super leuk!
Ik zou graag meedoen maar ik werk altijd op woensdag avond.
Misschien in de toekomst ook eens op een andere dag plannen?

2 likes

Klinkt leuk! :smiley: Als ik het niet vergeet, doe ik zeker mee.

1 like

Aaaah ik hou van quizzen!! Heb nog niks gepland woensdag dus het ziet ernaar uit dat ik meedoe :smiley:

Hoop wel dat iedereen eerlijk speelt want ik haaaaaaat valsspelers.

3 likes