FF Boulevard #10

Ja was meer toevoeging op jouw bericht dan kritiek hoor haha.

3 likes

MET gala was gisternacht. @Daelyss gaat er vast verder op in, maar ik wil alvast Janelle Monét in Thom Browne highlighten. Het thema dit jaar was Superfine: Tailoring Black Style.

Reveal

Thom Browne is op dit moment mijn favoriete merk qua looks

58 likes

Zij houdt zich altijd zo goed aan het thema. Alles staat haar ook gewoon. Alles on point :heart_eyes:

6 likes

Nog een highlight van mij; Lauryn Hill. Ik ben zelf niet helemaal fan van de outfit, maar wel van het concept. Het is geïnspireerd op de zoot suit. Dit was een populair pak onder de zwarte en Mexicaanse tieners in Amerika rond de tweede wereldoorlog. In 1943 was er een gewelddadige riot in La (ja de Nederlandse vertaling is rel, maar dat dekt de lading niet). Soldaten en witte Amerikanen ging de zwarte en Mexicaanse tieners te gewelddadig lijf. De ‘reden’? Zoot suits gebruiken veel stof. De soldaten en witte Amerikanen zagen het als onpatriottisch om zoveel stof te gebruiken ten tijden van oorlog. Deze gebeurtenis heet de zoot suit riots.

Dat was mijn geschiedenislesje voor vandaag

54 likes

Ik deze nacht in bed.

Voor degenen die meer willen weten over het thema, het wordt hieronder heel goed uitgelegd.

https://x.com/frenchmariboro/status/1919398499155657050?s=46&t=zunl0f6Ten37Nu2BJ6FdWQ

Ik vul straks aan met favorieten en ik vind Janelle Monae , net als @Schaakmat, een van de toppers. Had ook niets anders van haar en Thom Browne verwacht.

26 likes

omg rihanna is gevoelsmatig echt al 4 jaar non stop zwanger

edit omdat ik niet wil dubbelposten: ik heb niet echt naar het met gala gekeken maar lisa (weer die talentloze van blackpink) met haar rosa parks ondergoed was een heel rare keuze. zeker omdat ze afgelopen maand nog kritiek kreeg toen er een video opdook waarin ze het n-woord zong.

en fka twigs die ineens wel een visum voor de vs heeft terwijl ze al haar optredens daar geannuleerd had door visumproblemen.

21 likes

Echt he​:sob::joy:

11 likes

Echt hoor. Haar schoonfamilie werkt niet mee :smiling_face_with_tear::joy:

3 likes

Altijd heerlijk die outfits. Vond wel heeel veel variatie op hetzelfde; zwart/wit ipv kleur, gestreept maatpak maar dan herwerkt tot jurk oid.

Maar soit, andere favorieten:

Laura Harrier

Ayo Edebiri

Willy Chavarria en Maluma

Jenna Ortega

Diljit Dosanj

Lupita Nyong’o

Colman Domingo

Shaboozey

Regina King

Gigi Hadid, homage aan Josephine Barker:

André 3000

11 likes

Ik vind het toch wel een wat saai thema. Mooi en keurig, al die pakken, maar niet echt wow.

5 likes

Waarom zou je in godsnaam een hoofd van een persoon op ondergoed afbeelden. Nog los van de persoon in kwestie hier en in relatie tot het thema at the biggest fashion event of the year?

Anyway. Ik merk toch dat ik meer sta te kijken van de mannen. kuchLewis Hamiltonkuch
Lijkt alsof de meesten jaaaareeen op dit thema gewacht hebben en toen alles uit de kast getrokken hebben.

Wat vinden we van Zendaya? Zoals altijd ziet ze er geweldig uit, lat ligt ook echt elk jaar weer hoog. Echt wel prachtig, maar merkte dat ik zoals elk jaar mijn eerste WOW reactie niet kon geven.
Zelfs zo dat ik even ging dubbelchecken of Law haar dit jaar -door iets uitzonderlijks- niet gestyled had.

3 likes

Is het te woke dat ik het stom vind dat een witte blonde vrouw haar hommage is? Hadden ze niet bijvoorbeeld Taylor Russell of FKA Twigs deze jurk kunnen laten dragen? Was veel beter geweest imo.

6 likes

Daar ben ik het wel mee eens hoor, maar vond het positief dat ze tenminste moeite deed een zwarte vrouw te eren ipv gewoon een herwerkt maatpak.

17465260654534550548952585303579

Dit is toch om te huilen

15 likes

Doet me een beetje denken aan zo’n jaren 90 True crime/advocatenserie outfit.

4 likes

Sluit me aan bij de liefde voor Janelle, Colman en Ayo

Andere hoogtepunten imho:
Alicia Keys en Swizz Beatz

Teyana Taylor

Jodie Turner-Smith

Tramell Tillman

Lupita

Vond Zendaya ook een beetje tegenvallen. Perfect op maat gesneden natuurlijk, maar niet heel spannend. En Anna Sawai had praktisch hetzelfde aan, alleen dan van Dior ipv Vuitton. Vond er sowieso vrij veel saais tussen zitten.

25 likes

Vond ik tegenvallen eigenlijk? Zie bv bij haar bovenbenen

Wel mooi hoor, maar kon specialer. Vond Tyla en Anok Yai ook tegenvallen in dat opzicht, prachtige vrouwen maar meh outfits.

6 likes

In navolging, noemenswaardig lelijk:

Halle Berry

Lorde

Sha’carry Richardson

Maya Hawke

7 likes

Ik vond de mannen ook veel sprekender dit jaar! Vond een aantal vrouwen ook best de plank misslaan of mweh (amelia gray, chapell roan, shakira). En idd jammer dat veel mensen voor dezelfde/ saai interpretatie hadden (Kendall Jenner, Anne Hathaway :yawning_face:). Maar tegelijk hele mooie looks en ik vind het een heel gaaf thema.

Mijn favo’s waren
Whoopi Goldberg in Tom Brown
Zoe saldana (min het haar)
Diana Ross, want Diana Ross
Mona Patel
Lupita Nyong’o - die kleuuuur
Coleman Domingo🤤 de blauwe cape was wss een ode aan andrew leon tally zag ik?
Lewis Hamilton
Alton Mason
Shaboozey
Vond de kleuren in de outfit van Andrew Scott heel vet samen

De jas van Tyler Perry vond ik echt het mooiste van de avond (geen idee of het on theme is)

5 likes

Ik vond Coleman Domingo en Teyana Taylor het mooist en on theme dit keer.

Edit: oeh Jodie Turner-Smith is ook prachtig zeg!

4 likes

Ik ga zo naar de supermarkt, entree mag wat mij betreft geweigerd worden als je hiermee komt.

2 likes