FF Boulevard #10

Nouja ze heeft 13 jaar jaar eenzaam en alleen doorgebracht. Geen sociaal leven gehad. Snap op zich wel dat je daar dan zat van bent en zo naar buiten treedt. De manier waarop ze dit doet is ook wel een dikke middelvinger naar Willem Holleeder. Die zit zich nu vast op te vreten

23 likes

Krijgt Willem dit te horen? In het strenge beperkte regime van Vught

Sonja was trouwens al wel gewoon bekend vraag me af wat dan verschil is met Astrid

3 likes

Ja tuurlijk, die strenge beveiliging is zo lek als een mandje

13 likes

Ik denk dat dat wel mee valt

6 likes

Bron?

Overigens mag er in de EBI tv worden gekeken en is er toegang tot kranten, je hebt geen corrupte medewerkers nodig om het nieuws te vernemen

7 likes

ā€œWillem Holleeder verblijft sinds 2015 in de Extra Beveiligde Inrichting (EBI) in Vught, de zwaarst beveiligde gevangenis van Nederland. ā€žIn 2020 werd ons verteld dat Wim al maanden niet meer geĆÆsoleerd zat, maar op zijn afdeling vier uur per dag met een aantal andere criminelen kon sporten, luchten en eten. Ongelooflijk: daarmee heeft hij een nog meer sociaal leven dan ikā€, zei Astrid daarover. Ook zus Sonja zit al jaren ondergedoken.ā€

https://www.ad.nl/binnenland/astrid-holleeder-wil-leven-terug-en-gaat-aan-de-slag-als-duider-bij-rtl-tonight-ik-heb-genoeg-gemist~a3208d41/

7 likes

Dat hij meer vrijheden heeft binnen de PI maakt toch niet dat beveiliging zo lek is als een mandje?

7 likes

Ze gaat daarnaast ook weer als advocaat werken, dat was gok ik als ze het gewoon gedaan had zo uitgelekt. Zou dan ook voor de big reveal gaan.

7 likes

Dingen gaan fout (waardoor gedetineerden onderling contact hebben) ≠ strenge beveiliging is zo lek als een mandje

4 likes

Ik doel op het idee dat sommige mensen hebben dat je daarbinnen niks mee zou krijgen en idd op de berichten die hier gedeeld worden. Als je denkt dat hij opgesloten zit en nul mee zou krijgen van de buiten wereld, dan is het ā€˜zo lek als een mandje’. Geen idee of er corrupte medewerkers zijn.

3 likes

Ben jij persoonlijk verantwoordelijk voor de beveiliging daar ofzo? Er is echt al heel vaak in het nieuws geweest dat streng beveiligde mensen toegang hebben gehad tot informatie waar ze geen toegang tot mogen hebben. Soms door beveiliging zelf en soms door advocaten. In het geval van Holleeder vaak omdat (zeker een paar jaar geleden) mensen hem zagen als een knuffelcrimineel en het voor sommige mensen super cool was als je hem kon helpen. Sommigen zullen het ook vast uit angst gedaan hebben.

Daarbij is toch ook wel algemeen bekend dat mensen in gesloten instellingen (of het nu een gevangenis is of andere gesloten instellingen) vaak toegang hebben tot dingen waar ze geen toegang tot mogen hebben (waaronder ā€˜wapens’ en drugs). Het is nu eenmaal extreem moeilijk te beveiligen en personeel heeft niet altijd toegang tot de beste middelen om dat te doen. Ik snap niet wat je daar zo ongeloofwaardig aan vindt.

33 likes

Lang verhaal kort;
Ik heb ooit een dag in een tbs kliniek gewerkt om een activiteit te doen met cliƫnten.
Na een uur werd er 1 behoorlijk loslippig en vertelde over mogelijkheden om te bellen buiten de reguliere manier om.
Een ander corrigeerde hem daar op omdat ik dat door zou kunnen vertellen.

6 likes

Hahaha dit dacht ik ook. Nu kan ze naar de reünie :joy:

2 likes

Willem heeft toch allang Astrid op de dodenlijst gezet. Die opdracht is nu echt niet ineens anders nu ze naar buiten treed voor mensen zoals ons, hij weet heus wel hoe zijn zus er uit ziet.

8 likes

Ja en de mensen die het voor hem uitvoeren weet dat eigenlijk heus ook al

7 likes

Dit dacht ik ook! Maar zie echt niks terug van Miljuschka.

8 likes

Sporten met Taghi?

5 likes

Inderdaad!

5 likes

Ik toch wel ogen en voorhoofd niet, maar verdeling in het gezicht en verhoudingen wel. Ook mond en neus en verhouding lijkt wel.

9 likes

Oja ik zie het zo onder elkaar nu ook. Al hebben ze denk ik wel een andere neus, Miljushka een wipneusje en Astrid heeft dat zo te zien niet.

Off topic maar ik vind Miljushka altijd zooooo mooi, haar gezicht en eigenlijk heel haar voorkomen

18 likes