FF Boulevard #10

Meer publiciteit. Zeker met zijn achtergrond zal Belgische media het nu vast ook wel oppikken, werd met de reuzegommers ook wel breed uitgemeten

3 likes

Ja ik snap em nu, heb de video ook gekeken nu, echt fucking raar ook dat iemand die urine gooide op een pedofiel meer straf kreeg dan de pedofiel zelf?? Ik zou nu echt niet graag in Belgiƫ gaan wonen (wel aan gedacht) (sorry Belgen)

3 likes

Die rechter mag wat mij betreft ook dag zeggen tegen zijn beroep hoor. Gooi die naam ook maar online.

15 likes

haar beroep!! de rechter is een vrouw :slightly_smiling_face:🫠

17 likes

Neeer rot op! Wtf.

3 likes

Doet in BelgiĆ« maar een rechter zo’n zaak?

2 likes

Het OM gaat gelukkig in beroep!

27 likes

Bekende advocaat Gerard Spong heeft zichzelf onsterfelijk belachelijk gemaakt in die nieuwe docu Blauwe Ballen en andere verkrachtingsmythes van Sunny Bergman. In reactie daarop (weer) een paginagrote advertentie in het AD. Echt mooi man, betreurenswaardig wel dat het nodig is.

Wat betreft die vrouwelijke rechter die hierboven besproken wordt. Zij is het probleem toch niet? Het lijkt me niet (aanname, corrigeer me als het nodig is) dat zij helemaal alleen tot dit oordeel is gekomen (Edit: waar @flwhrs ook naar vraagt zie ik nu). Laten we dan niet van haar het probleem maken, dat is het laatste wat vrouwen nodig hebben toch.

21 likes

Heeft iemand de daadwerkelijke uitspraak voor me? Wil het graag lezen

4 likes

Ja eens met wat je zegt inderdaad.

En ik had dat van Spong ook voorbij zien komen, echt walgelijk wat ie heeft gezegd.

5 likes

kan het eigenlijk ook niet meer vinden nu, misschien fakenews dan dat het 1 vrouwelijke rechter was

2 likes

Ik heb m gezocht, maar volgens mij is het vonnis niet gepubliceerd. Hier gaan ze er uitgebreid op in: Wat staat er nu eigenlijk in het vonnis over de verkrachting in Leuven? En wat wil het zeggen? | VRT NWS: nieuws

Er worden sowieso maar heel weinig uitspraken in Belgiƫ gepubliceerd.

2 likes

Wauw wat een uitspraak van de Spong zeg, bah bah. Ben benieuwd hoe weerbaar hij zelf is als er een groepje mannen erop gebrand is om hem te verkrachten

12 likes

Maar sowieso hoe absurd is het dat hij 3 maanden celstraf riskeert om het noemen van zijn naam terwijl een fucking VERKRACHTER(!!!) niet vervolgd wordt. De wereld is zooo fucked up, echt thank god dat het om in hoger beroep gaat en aub mag die rechter ff geroyeerd worden.

Hier word ik zo woest van. Zo naar voor het slachtoffer ook, zo’n belachelijke uitspraak. Schandalig!

12 likes

https://www.hln.be/leuven/rechtbank-zet-omstreden-vonnis-verkrachtingszaak-online-na-felle-kritiek~a43ffbff/

7 likes

Love de pisgooier!

En over Acid:
ā€œHet parket West-Vlaanderen heeft kennisgenomen van een videoboodschap, waarbij onder meer de identiteit van een man, die door de rechtbank van eerste aanleg in Leuven schuldig werd verklaard aan verkrachting en aanranding van de seksuele integriteit van een meerderjarige vrouwā€, luidt het.

ā€œHet parket is vandaag een onderzoek gestart naar de verspreider van de videoboodschap om na te gaan of er strafbare feiten werden gepleegd. Er wordt geen verdere informatie verstrekt over dit strafonderzoekā€, deelt de instantie verder mee.

5 likes

Raar dat ze niet alle vonnissen publiceren in Belgiƫ, dat denk ik een deel commotie gescheeld.
In het vonnis staan alle overwegingen die de rechtbank meenam in de beslissing tot een voorwaardelijke straf.

2 likes

Ik voel me echt een boomer maar ik krijg het gewoon niet geopend :joy: ik zie alleen maar een wit scherm, heel irritant

Edit: zie nu dat het ook online staat, fijn om het echte stuk te kunnen lezen!

1 like

Wel heftig hoor, ik vind met de volledige uitspraak wel beter te begrijpen waarom hier niet de maximale straf is toegepast. Helemaal geen straf vind ik wel nog steeds een bijzondere uitspraak

9 likes

Maar als ik het goed begrijp heeft hij dus wel gevraagd of penetratie akkoord was, maar zit het hem dus vooral in het feit dat zij überhaupt niet meer tot antwoorden in staat was

2 likes