Ik denk juist dat het heel belangrijk is om bloot te leggen dat ook vrouwen een faciliterende rol kunnen spelen in dit soort dynamieken, of zelfs een centrale positie kunnen innemen in dergelijke netwerken. Seks en machtsmisbruik is ook vrouwen niet vreemd en als zij zich daar schuldig aan maken dienen zij daarin juist ook op hun verantwoordelijk gewezen te worden. Dat is (in mijn ogen) ook gelijkwaardigheid. Ik krijg niet de indruk dat Sylvia en Ymke als bliksemafleider dienen voor mannelijke betrokkenen in dit geval.
Dat was dus ook zo met Epstein. Ghislaine Maxwell won als een rechterhand het vertrouwen van meisjes om ze vervolgens te laten misbruiken etc. Ze is daarvoor veroordeeld.
Walgelijk. Man man ![]()
Ja, dat is natuurlijk wel zo.
Wat het wel complex maakt is dat vrouwen in dit soort situaties soms (vaak?) dader en slachtoffer tegelijk zijn. En dat praat zeker niets goed, maar het is wel een complexe situatie.
Ja nou daarom postte ik het dus even hier, het viel me zo op dat van wat ik mee kreeg (en ik volg wel vrij veel nieuws van verschillende bronnen) ik bijna alleen maar vrouwennamen hoorde/in de spotlights zag. Dus als je grote media volgt is dat wel wat je meekrijgt en dat vond ik gewoon beetje gek en vroeg me af of dat nou echt âtoevalligâ was of een kwestie van vrouwen worden hier veel strenger op aangesproken dan mannen.
Maar misschien zit een deel van de verklaring inderdaad in wat @Cookie05 zegt, dat veel mannennamen al wel bekend waren dus minder nieuwswaarde hadden in dat opzicht. Maar zou dan nog wel denken dat er nu ook nieuwswaarde is omdat we weten wat er precies over heen in die documenten staat want daar is nu denk ik wel meer over bekend (zoals wat @grace post want dat had ik idd nog niet gehoord en wtffff dat lijkt me inderdaad wel nieuwswaarde hebben)
nou ja epstein zelf verdient ook niet echt een typediploma dus dat zegt weinig

Nou ja en Yfke en Sylvia zijn Nederlands dus denk dat dat ook een groot deel van de nieuwswaarde hier is? Voor zover ik weet zijn er nog geen bekende Nederlandse mannen opgedoken in de files.
Ja echt irrelevant voor deze zieke shit allemaal maar die Epstein zat echt als een razende met iedereen te mailen lijkt wel, alsof het een soort MSN was
Haha dit lijkt idd een fulltime job an sich.
Dat is toch ook de tactiek: hoe meer mensen zelf ook hierin verwikkeld zijn, hoe minder ze geneigd zijn je te verraden
Ik kreeg via Snapchat een ad van Hart van Nederland?
Ja verschrikkelijke bron, maar die hadden het erover dat ze dus echt dingen schreef als âthinking of your hard d*ckâ oid. Bruhhh
Vast vanaf blackberry
alles?
nee blackberry heb ik ook voorbij zien komen
Toch een goede bron:
Paar jaar later kreeg Yfke een zwaar ongeluk, een vriend stuurde Epstein dat nieuwsbericht door, Epsteinâs reactie:
âStay with smart people, itâs smarterâ
DOEI ![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Is het lied al af?
Oh ja idd Wakker in Israhel.
Haar kleinzoon zit in het leger daar. Daaaag.
@instantramen Ik heb net een klein rondje op Google gedaan: maar waarom zijn we blij dat ze weg gaat? Behalve dat ze Israëlisch is kan ik namelijk zo snel niks vinden, maar misschien heb ik het gemist.
Als ik het zo lees vind ik het namelijk best heftig dat ze zich niet meer veilig voelt in ons land omdat ze Israëlisch is. Ook al ben ik zelf pro-palestina.