Het verhaal is dat die medewerker al plat op de grond achter de auto neer lag toen hij in de auto stapte, en hem in het donker dus niet had (kunnen) zien liggen.
Ten minste dat is de conclusie in het vonnis.
Ja ze kunnen opzet natuurlijk niet bewijzen. Maar geen hulpverlening willen bieden, weg willen vluchten. Wtf
Ja dat hem dat ongeluk niet aan te rekenen valt (ook al had hij veel teveel gedronken) daar kan ik mee leven. Ik ga er vanuit dat ze de omstandigheden (van waar kwam hij aanlopen, hoe lag diegene etc.) goed onderzocht hebben en dat de conclusie dat hij hem niet had kunnen zien liggen klopt. Ook al was hij dan nuchter in de auto gestapt dan had hij hem onder die omstandigheden alsnog aangereden. Ik vind alleen voor wat er daarna gebeurd is zoals het nalaten om de hulpdiensten in te schakelen, niet eerlijk zijn tegen de hulpdiensten over wat er gebeurt is en proberen te vluchten bijzonder laag bestraft.
Maar hij geeft ook in het vonnis aan dat hij het niet gemerkt heeft, maar als je over iemand heen rijdt merk je dat toch? En zo niet jijzelf, dan gaan toch alle piepers op je auto af?
Welke piepers zouden af gaan? Bij een drempel gaat ook niks af toch.
Hij reed achteruit, dus de parkeersensoren (aangenomen dat hij een moderne auto rijdt)
Dat is onderzocht en gereconstrueerd. Joe, de hulpkol, lag al op de grond en auto herkende hem niet als obstakel. Had hij recht gestaan dan wel maar het was donker, Joe volledig in het zwart gekleed en hij gaf geen kik toen hij uiteindelijk overreden werd.
Hij was even hoog als een verkeersdrempel.
Sommige dingen zijn de laag voor de sensor. Ben gister nog bijna tegen een dun houten paaltje gereden.
Ik heb het vonnis niet helemaal gelezen. Ik kan me niet voorstellen dat je het niet merkt als je over iemand heen gereden bent nee. Maar dat je piepers niet af gaan dat kan wel als iemand echt plat op de grond ligt denk ik. Ik ben ook weleens vooruit over zo’n unit maar dan nog hoger en vierkanter heen gereden uit een parkeervak
. Ging ook niks af qua piepjes en dat was denk ik wel even hoog als iemand die plat op de grond ligt. Maar goed ik ga er vanuit dat de rechtbank uitgebreid onderzoek heeft gedaan naar de geloofwaardigheid van het verhaal.
Ik denk dat een 360°-camera had kunnen helpen maar dan wel eentje met goede nachtvisie. Ik hoop dat Joe zich goed voelt bij het vonnis, hoe je het draait of keert niemand gaat de cel in voor een aanrijding/verkeersongeval hoe zwaar de gevolgen voor het slachtoffer ook zijn.
Neem toch ook aan dat hij in België gewoon civielrechtelijk wat kan met de verzekeraar van de auto mbt een schadevergoeding. En omdat hij gezopen had zal de verzekeraar het uitgekeerde geld wel weer terug willen zien. Ik hoop het in elk geval stellig.
Ja de verzekeraar van beide partijen zal wel verder kijken naar compensatie en vraag me ook af hoe dat exact zit als je als slachtoffer zo veel gedronken had.
In Nederland verhalen we dat op de bestuurder (in alle redelijkheid want niet iedereen kan paar ton ophoesten). Soms wordt het nog op een andere manier opgelost zodat iemand wel ‘gestraft’ wordt, maatschappelijke stage ergens oid.
Dat is hier ook zo en ook bij ongevallen waar jij geen schuld aan hebt. Beide partijen moeten blazen bij een ongeval voor de verzekeraars
Volgens mij was dat de eis ook van het slachtoffer en de familie die 1€. Maar ik vertrouw die Nick bril voor geen meter en dit hele verhaal
Ik ben wel eens over een rat heen gereden, zelfs dat voel je
Ik ben verre van Nick Bril fan maar het ging hier niet om het niet voelen van de aanrijding. Kon hij Joe zien om die aanrijding te vermijden, waarom belde hij de hulpdiensten niet onmiddelijk en is hij niet ter plekke gebleven tot de hulpdiensten er waren. Voor dat eerste is hij onschuldig verklaard maar is wel schuldig aan schuldig verzuim en vluchtmisdrijf en daar krijgt hij 12 maanden cel met uitstel voor.
Ik vind vooral dronkenschap ongeloofwaardig en de schadevergoeding. Helaas kan je niet het gevang in voor een slechte persoonlijkheid.
Zal ook wel nul invloed hebben op het wereldje waar dit soort drank- en drugsgebruik zonder verantwoordelijkheid te nemen is genormaliseerd.