FF Boulevard #10

ff van alle mannen daar de telefoon laten checken, moet toch wel groomer/pedo paradise zijn daar

vind het trouwens in tijden van een ‘male loneliness epidemic’ die de males vooral aan zichzelf te danken hebben en een deel van hen vrouwen en feminisme de schuld ervan geef echt kk grappig dat een veroordeeld pedoseksueel zijn theatershow ‘een vorm van eenzaamheid’ noemt :rofl: hij zal zelf de ironie niet zien maar amazing echt :heart_eyes:

14 likes

Blijkbaar treedt hij op in Schram studio’s. Mag hopen dat ze hierna een stuk minder klandizie hebben

2 likes

Ik vind dit echt heeeellll erg raar? Of zijn het zaaltjes van 10 man. Op de terugkeer van Marco heb ik ook heel veel aan te merken, maar daarvan kan ik nog érgens denken - deze man had een giga fanbase, heeft weet ik hoe vaak grote concerten uitverkocht, iedereen kent zn liedjes. Dus hoe verwerpelijk ook, wel ergens te verklaren dat mensen weer teruggrijpen naar dat fandom.

Maar wie de fuck is Thijs Römer behalve een veroordeelde zedendelinquent???

9 likes

Ik vind het vooral het toppunt van walgelijk omdat hij een theaterstuk heeft gemaakt over zichzelf en dit onderwerp.

Ik had het alweer anders gevonden als hij een rol had gekregen in een random toneelstuk. De man is nou eenmaal acteur van beroep en ik vind het een lastig vraagstuk of zijn veroordeling nou automatisch zou moeten betekenen dat hij dat beroep niet meer uit mag oefenen omdat je als acteur in een bepaalde mate een publiek figuur bent. Daar ben ik voor mezelf nog niet helemaal over uit.

19 likes

Dit vind ik echt een goed punt, want ik had het hier gisteren over met mijn vriend, en die kent hem niet.

Ik kon dus niet bedenken waar Thijs Römer bekend van is, behalve dat zijn vader Baantjer was. :joy:

12 likes

Ik luisterde laatst Domien op Q Music en die ging Marco advies geven over wat voor soort track hij moet maken als comeback song, en dat iets a la Binnen dan echt zou laten zien dat hij er weer is. En dat Domien blij was dat hij Marco weer gewoon kon draaien.

2 likes

Hij heeft de afgelopen 20+ jaar in veel NL films en tvseries gespeeld. Het is mijn genre niet dus ik heb niet veel van hem gezien, maar het is niet alsof hij 1x ergens een bijrolletje gespeeld heeft oid

4 likes

De ex van Katja en kleinzoon van Baantjes toch gewoon

Bij rechtsfilosofie hadden we het hier vaak over. De conclusie was meestal dat als iemand zijn straf heeft uitgezeten en geen blijvend risico meer vormt, diegene de kans moet krijgen om verder te gaan met zijn leven en werk. Of dat nu een acteur is of een bakker. Anders wordt een straf in feite eindeloos.

Maar om geen blijvend risico meer te vormen, moet je wel verantwoordelijkheid nemen voor wat je hebt gedaan. En dat zie ik bij deze heren niet. Sterker nog, ik kan me eigenlijk geen voorbeelden herinneren van beroemde mannen die na dit soort zaken echt verantwoordelijkheid hebben genomen voor hun gedrag.

Daarnaast is het natuurlijk aan het publiek om te bepalen of ze nog naar een film willen kijken waarin zo iemand speelt. Hij mag acteur zijn, maar wij mogen er ook voor kiezen die film niet te kijken. Dat hoort nu eenmaal bij een publiek figuur zijn. Als hij bakker was geweest, had hij hier waarschijnlijk veel minder gevolgen van ondervonden. Al blijf ik het altijd teleurstellend vinden hoeveel mensen er geen probleem mee hebben om iemand als dat te blijven steunen. Kijk maar naar Marco.

Maar goed, dat staat eigenlijk los van deze situatie. Hier zet hij zichzelf neer als slachtoffer en maakt hij deze walgelijke theatershow. Dat zegt wat mij betreft vooral veel over hem. Het lijkt hem niet uit te maken wat voor aandacht hij krijgt, als hij maar aandacht krijgt. Dat vind ik eerlijk gezegd behoorlijk… narcistisch (mag je dat zeggen?)

34 likes

Hier ook op een Vlaamse radiozender. Ze zeiden iets in trant van dat ze hoopten dat ze snel wat data van Marco in het sportpaleis wilden zien.

Er zijn gewoon heel veel mensen die geen problemen hebben met seksueel misbruik bij tieners. Zag je ook in die Borsato zaak, man geeft letterlijk toe een tiener op dr kont geslagen te hebben, dr borsten te hebben gezien, haar sexy te hebben genoemd etc en mensen vinden dat het klaar is omdat het niet strafbaar is. Waarbij hij echt nog zo’n rook/vuur iemand is, want er was meer dan een tiener die aangaf dat ie zijn handen niet thuis hield. Ik kan prima in een soort kunst van artiest scheiden argument komen, maar dat is bij Borsato niet het geval. Mensen vinden het gewoon niet erg genoeg.

36 likes

en ze victim blamen jonge meiden ook. ‘ja maar zij verleidde hem’ etc. het was een KIND?

21 likes

Ik heb wel het idee dat het uitmaakt of je een witte man bent of niet. Als een vrouw dit had gedaan, was diegene waarschijnlijk al lang verketterd. Als een niet-witte man ben je gecanceld voor life, denk aan Ali B of Bilal Wahib (wie kent hem nog?).

Cancel cultuur bestaat gewoon niet voor witte mannen. Overigens vind ik dat iedereen een tweede kans moet krijgen na uitzitting straf, of je nu man of vrouw bent. Maar een theatershow inclusief zijn slachtofferrol is toch gewoon te verwerpelijk voor woorden. Wel benieuwd waar Marco Borsato mee gaat komen, een nummer over zijn slachtofferrol?

7 likes

Hij treedt gewoon weer op/maakt nieuwe muziek, dus die is verre van gecanceld

44 likes

Oké maar Marco Borsato is wel vrijgesproken hè. Niet dat ik wil goedpraten wat hij heeft gedaan want ik vind het echt vies als je als 50 jarige man zo met een jong meisje omgaat en dat is echt moreel verwerpelijk. Maar denk wel dat daar voor de media en het grote publiek het verschil zit tussen Marco en Thijs en Ali. Marco is niet veroordeeld en heeft volgens de rechter niets strafbaars gedaan. Thijs en Ali wel.

5 likes

nou blijkbaar niet dus :sob:

3 likes

Er wordt toch wel schande gesproken van Thijs. Benoemd dat hij zijn slachtoffers niet eens heeft ingelicht enzo. Denk ook niet dat hij een enorm publiek trekt.
De enige die zich er positief over uitlaten zijn zijn eigen oom en zijn ex.

2 likes

Maar vrijgesproken betekent niet dat iemand onschuldig is. Hij is vrijgesproken van het strafbare feit dat hem ten laste is gelegd, maar die vieze dingen die hierboven zijn beschreven heeft hij wel gedaan

Over Thijs zag ik een video van een van de slachtoffers waarin zij vertelde dat hij nooit excuses heeft aangeboden en de schadevergoeding niet (zelf?) heeft betaald

16 likes

Ik ben toch benieuwd hoe lang mensen schande hierover spreken. Op een of andere manier hebben we een geheugen van een goudvis als het gaat om schandalen van bekende (witte) mannen

2 likes

Maar ik denk dat heel veel mensen bij Marco wel zo simpel denken als: ‘hij is toch vrijgesproken, dus zie je wel, hij heeft het niet gedaan!’

7 likes