FF Boulevard #2

Van iemand die in het ziekenhuis werkt, kreeg ik wel te horen dat je het niet zomaar krijgt. Je moet eerst met allerlei risico’s/dingen die je migraine kunnen verergeren eerst stoppen zoals roken bijvoorbeeld, maar zo waren er nog wel meer dingen die ik niet meer weet. Pas dan kijken ze of het bij jou zou kunnen werken. Dat was het beleid in dat ziekenhuis maar zou me niet verbazen als het een landelijke richtlijn is.

Wat fijn dat het zo goed heeft geholpen!!

1 like

Wow wat fijn dat het goed heeft geholpen! Ik heb zelf ook last van migraine en ben best nieuwsgierig hiernaar, mag ik je een PM sturen? :slight_smile:

Natuurlijk!

Ik zit hier ook aan te denken. Sinds mijn depressie met insomnia een aantal jaar geleden knars ik zo veel dat ik niet meer zonder bitje mag slapen en ik klem mijn kaken op elkaar als ik stress ervaar. Was dit op aanraden van de tandarts? Ik wil het eigenlijk wel proberen want ik voel constante spanning in mijn hoofd, de hele dag door.

Yes, op aanraden van de tandarts en de kaakfysio! Zo’n bitje (knarsplaat) hielp bij mij als kind wel, maar vanaf puberteit niet meer. Nu ben ik echt intens blij dat dit top werkt dus!

1 like

Ik las het net, ik vind het zo triest. Hij heeft zo hard gestreden en het nog boven verwachting lang volgehouden.

2 likes

:cry: zo sneu.

Die nieuwe vriendin van Donny Roelvink heeft haar gezicht ook flink laten verbouwen volgens mij… In de caption van die foto samen zegt Donny ‘jij bent anders’, maar ik vind haar daardoor juist meer 13 in een dozijn.

6 likes

Nee was ook 100% mijn eerste gedachte!

1 like

Ik vind haar in het filmpje best op Amije lijken, grappig dat hij zo’n type heeft!

5 likes

Een “raar meisje met adhd” :woozy_face:

2 likes

Pff laat dr lekker.

23 likes

Ik heb lipfillers, al een aantal jaar. Heb niet de neiging meer ergens anders te spuiten of om andere dingen ‘aan te pakken’ en mij is nog nóóit gevraagd of ik het restant ergens anders in wil spuiten. Wat een naar berichtje met ook nog eens onwaarheden erin.

Edit: je spuit helemaal niet altijd 1 ml, het kan vanaf 0,5. Het is echt niet wenselijk zulke onwaarheden te verkondigen.

19 likes

Volgens mij ga je wel een beetje voorbij aan de inhoud van het bericht van @Drawster . Je kan het er niet mee eens zijn omdat je zelf lipfillers hebt natuurlijk, maar ik denk dat de intentie van haar bericht goed was.

17 likes

True! Iedereen kan nu gaan zeggen, maar ik heb filler hier of daar en dat is anders, maar @Drawster verhaal is steeds minder extreem en steeds meer de norm*. De tendens dat cosmetische ingrepen steeds ‘normaler’ worden bevonden en (zeker onder instacelebrities en bekende vriendinnen van…) die ingrepen steeds ingrijpender worden.

*natuurlijk niet de norm voor iedereen, maar wel als beauty standaard. De halve insta influencer wereld ziet er niet meer uit als zichzelf, toch?

Ik vind die vriendin van Donny er als het zoveel voorbeeld van “deze meid is 24, maar ziet eruit als 40.” Social jamie, kylie jenner en al die gs-meiden

Ik denk echt wel eens: jemig. je zou nu maar een (onzeker?) 13jarig meisje zijn :grimacing:

2 likes

Ik herken het verhaal van @Drawster ook zeker. Een vriendin van mij begon een paar jaar geleden met dr lippen. Ben toen meegegaan en was er wel door getriggerd. Perfectie is zo makkelijk te koop en binnen handbereik. Al snel had ik m’n kraaienpootjes laten doen. Aantal maanden later wilde m’n vriendin dr lippen weer laten opvullen. 1 ml vond ze teveel (was bij die arts enkel te koop per ml) en het idee was toen dat ze de ml met een ander zou delen. Of inderdaad elders in dr gezicht zou laten spuiten.

Ik heb nu zelf een afspraak staan voor een ooglift. Ben al jaren onzeker over m’n ogen en zeer ongelijke wenkbrauwen, en wil het echt graag. Maar merk ook echt dat ik nu al nadenk over andere kleinere ingrepen. Vind dat best heftig. Ben nu 34, merk echt dat het “verval” zijn intrede doet en een spuitje hier of daar kan zo’n verschil maken.

2 likes

Ik laat m’n gedachten ook wel eens verleiden om misschien het één of ander te laten doen. Traangoot, rimpeltje in het voorhoofd. Maar dan denk ik altijd aan een les gaming die ik op m’n opleiding had. De leraar liet een character zien met een soort voor en na foto en vroeg ons toen: “Waarom voelt de een echter aan dan de ander.” (Ging oa over de grenzen in games of jonge kinderen de steeds ‘echtere’ games gingen geloven en wat voor invloed dat had.) Eigenlijk niemand kon gelijk antwoord geven, want er was inderdaad aan die foto iets wat het anders maakte, maar niemand kon echt de vinger er op leggen. Totdat de leraar zei dat dat kwam omdat de nafoto imperfecties had gekregen (kleine pukkeltjes, moedervlekjes, sproetjes en dus ook rimpeltjes). Hij legde uit dat hoe meer perfect een character is, hoe minder echt het is. We geloven het minder en iets met imperfecties staat dichter bij ons, omdat het dichter bij de werkelijkheid staat. Je haalt dus ook het karakter uit de character. Nja, goed. Dat triggerde dus heel erg mijn authenticiteit en waarde die ik hecht aan ‘mezelf’ zijn, dat ik hier altijd aan moet denken als ik weer zulke gedachten heb. :joy:

Je (lees ik) denkt misschien dat je de ‘beste’ versie van jezelf wordt, maar als we allemaal hetzelfde idee van ‘perfectie’ hebben, dan blijft er niet veel meer van jezelf over. Ondanks dat dit een fijne reminder voor mezelf is en ik hier veel waarde aan hecht, vind ik dat iedereen lekker moet doen wat hij zelf wil. Ik kan ook niet 100% garanderen dat ik nooit iets zal laten doen, dusja.

28 likes

Ja @moderators mag dit allemaal verplaatst worden naar een ander topic?