Zei iemand laatst niet in het youtube topic dat Lars zo afwezig was in vlogs?
Danku
Zo schattig! Fijn dat het zo kan
Ik denk altijd pff wat een jonge papa maar mijn ouders waren maar twee jaar ouder
Dat bedoel ik ook precies, in mijn hoofd is ie nog 23 ofzo
Haha vind ik wel jong hoor (moet er eerlijk gezegd niet aan denken dat ik nu al een baby zou hebben en m’n vriend al helemaal niet ). In mijn hoofd krijgen mensen boven de 30 pas kinderen haha
Ik vind 27 voor een kind krijgen wel jong hoor
Ligt er ook aan waar je je opgroeit denk ik, ik heb door mijn omgeving al bijna het gevoel dat 27 met kinderen normaal is en nog net niet oud is
Dit heb ik ook. Altijd soort van het idee gehad dat ik pas bij 30 aan kinderen hoef te denken. Maar in mijn omgeving zijn zoveel twintigers al ouders.
27 is toch een normale leeftijd? Bij jong denk ik meer aan onder de 23 ofzo.
ik vind 27 dus jong voor een kind
Ok. Ik bedoelde meer waarom je dat vind maar never mind.
Als ik even voor mezelf mag spreken, ik vind het ook jong. Deels omdat het sowieso niet oud is. Met jong bedoel ik niet te jong want dat moet iemand zelf weten en hangt van je situatie af. Maar het is toch ook gewoon jong? Als ik naar mijn eigen omgeving kijk: Je bent mss pas klaar met je studie tegen of rond je 25e, dan wil je nog een eigen plekje vinden, je grote mensenbaan etc etc. Dan is 27 toch ook gewoon jong om vader/ moeder te worden?
Dat is ook zo. Keek misschien te erg vanuit mijn eigen ervaring. Was zelf 25 toen ik moeder werd en heb mezelf nooit echt als jong beschouwd. Heb ook veel meiden in mijn omgeving die jonger of deze leeftijd waren waardoor het voor mij gevoel misschien meer ‘‘gemiddeld’’ is.
Ligt denk ik ook aan de opleiding die je doet! Mijn broer was rond z’n 20ste of zo al klaar en had z’n eerste kind op 23. Is voor mij belachelijk jong omdat ik pas afgestudeerd ben op m’n 26ste. Haha wow ik ben nu 24 en toen had hij al bijna twee kinderen zelfs. Zit ik hier op m’n 27m2 en no monnie.
Nou ja hier kunnen we het toch wel op normale toon over hebben?
Ieder zo z’n mening, betekent toch niet dat je je die aan hoeft te trekken.
Ligt misschien inderdaad aan je opleiding, relatie, omgeving en situatie wat je oud of jong ‘‘is’’.
Mijn zusje is nu 23, maar kan me haar als ook nog niet als moeder voorstellen mede omdat ze nog studeert en thuis woont. Toen ik 23 was ben ik bewust zwanger geraakt, helaas mis gegaan, maar ik zat in een andere situatie. Had een baan, relatie, koophuis en stond al jaren te trappelen om zwanger te worden.
Ja ik heb denk ik ook een heel specifiek referentiekader omdat nu bijna al mijn vrienden ook geneeskunde doen en dus lang studeren en dan carrière willen maken. Het gezinsleven komt dan wat later. Als ik naar familieleden kijk die eerder klaar waren met hun opleidingen zijn die ook allemaal eerder begonnen aan kinderen. Maar die zijn ook allemaal veel eerder getrouwd bijvoorbeeld.
Ik denk dat dat het grootste verschil is. Sommige mensen van 23 zijn echt al toe aan huisje, boompje, beestje, anderen studeren nog door tot ze 28 zijn. Meestal ga je een beetje om met mensen die het zelfde zijn als jij dus dan is dat je referentiekader.
Al is de gemiddelde leeftijd waarop vrouwen een kind krijgen nu wel bijna 30. https://www.cbs.nl/nl-nl/nieuws/2019/19/leeftijd-moeder-bij-eerste-kind-stijgt-naar-29-9-jaar
Ohja, ik zie het! Ik dacht dat de gemiddelde leeftijd rond de 28 lag.
Maarja wel logisch, als je met sommige studies al bezig bent tot eind twintig bent.