Ik moet echt even weer ranten.
Weet niet precies hoeveel mensen het seksueel misbruikschandaal van Job Gosschalk gevolgd hebben maar hij wordt niet meer vervolgd want het enige slachtoffer dat aangifte heeft gedaan (van de circa 40 die anoniem durfden te praten met media), komt daarop terug na een ‘mediation training’ met Gosschalk waarin dingen zijn ‘opgehelderd’. ik vind het een vreemd iets? Gosschalk is wel ‘zwaar beschadigd’ want hij is vier bedrijven en zijn huis kwijt volgens advocaat. Is het de bedoeling dat we nu medelijden hebben ofzo?
Op het gebied van mensen cancelen doet YouTube het toch echt vele malen beter dan de ‘traditionele’ media (en mediamensen). Mensen moeten daar echt door het stof, maar hier? Die Gosschalk rolt sowieso straks zo weer het werkveld in. Slachtoffers kunnen maar beter hun mond houden, want Kemna heeft -ook onder een andere naam- nog steeds monopoly in die wereld. Heb zelf maar weinig ‘grote’/‘goed bekende’ Nederlandse acteurs zien reageren op het voorval. Vind dat echt zo kwalijk. Zo giftig is die wereld.
In dit artikel van 2017 staan slachtoffers met quotes en het is zo naar.
Arie Boomsma zit er ook tussen en had toen een interview gegeven aan de Linda. Hij zei: doordat hij zijn grenzen had aangegeven, zijn hij en Gosschalk juist close geworden én hij voelde tijdens het interview de drang om Gosschalk in bescherming te nemen want Gosschalk heeft wel fouten gemaakt maar hij is ook getalenteerd, grappig en loyaal. QUE?!
Die misselijkmakende vent heeft mensen misbruikt, levens verwoest, kansen ontnomen maar don’t go hard on him people. Hij is zo grappig en loyaal! Echt, als slachtoffer van zulke ranzige figuren ga je nog bijna denken dat je je aanstelt omdat men niet moet vergeten dat de man getalenteerd is! 
Enfin, ik hoop dat Gosschalk nergens meer aan de bak komt en Arie Boomsma vind ik -ondanks leuk gezin- een natte tosti. Einde rant.