Zou er echt zo veel meer gebruikt worden dan in de jaren 70/80 ? Ik denk het niet.
“Onze” export is natuurlijk wel gigantisch gegroeid en er is veel meer over bekend dan vroeger.
Zou er echt zo veel meer gebruikt worden dan in de jaren 70/80 ? Ik denk het niet.
“Onze” export is natuurlijk wel gigantisch gegroeid en er is veel meer over bekend dan vroeger.
Ik denk wel veel meer. Denk dat het vooral over en wijdere populatie gebruikt wordt. Vergeleken met een aantal jaar geleden denk ik al. Tegenwoordig heeft elke 18-jarige al een pilletje gebruikt; in ‘mijn tijd’ was het niet uitzonderlijk dat mensen 25 waren bij de eerste keer iets proberen. En denk dat het vroeger nog meer in een niche zat. Maar dit is meer gevoel, kan het totaal niet onderbouwen.
Ligt ook heel erg aan je kringen denk ik. Ik studeer zelf ook, maar niemand van mijn vrienden gebruikt drugs. Alleen de vriend van een vriendin van mij, als hij met z’n vrienden is. Op mijn studie en in mijn kringen zou het wel echt schokkend zijn als één van ons iets zou proberen of gebruiken
Het is wel genormaliseerd denk ik. Aan het begin was mijn moeder heel bezorgd nadat ik verteld had dat ik wel eens een pilletje had gebruikt (door die berichten in de media als er een keer een slechte in omloop was) en had het echt een stigma. Inmiddels hebben zij en haar zussen heb ook een keer geprobeerd op 60+ leeftijd
Is het vegan?
Ja, dat klopt! Daar ben ik me ook van bewust, maar daarom zeg ik dat het aan je kringen ligt.
Mijn vriendinnen die andere dingen studeren gebruiken trouwens ook niet
Haha ja ik heb toen met mn zusje die dingen geregeld, de beste die er waren. We hebben er drie aan mn tante gegeven voor haar 60e verjaardag. Ze was er uitzinnig blij mee. Toen wilden mn moeder en andere zus niet achterblijven en hebben we ze op ene klein festival achtig iets gehad. Onze neefjes en wij waren er ook bij, mijn vader en oom mochten niet mee. Ze zeiden niet veel te voelen maar ‘ik ben gewoon heel gelukkig en ik houd zoveel van jullie allemaal’. Ze hebben een prima tijd gehad met zn drieën.
Kunnen we het even over dit artikel hebben? Ik weet niet wie het geschreven heeft maar die persoon heeft dit vast met een bak popcorn erbij geschreven. Het is doorspekt van drama… EN NOG MEER DRAMA…
In ieder geval, het is een verdrietig verhaal.
Hahaha, echt smullen hoe het geschreven is. Ook even lachen om: “Niemand, nou, misschien op Qmusic-dj MATTIE VALK na…”
Of de wet nu dom is of niet… het recht in eigen hand nemen en het gewoon doen omdat jij van mening bent dat de wet dom is, is nog veel dommer. Zeker in een land waar gewoon levenslang staat op drugssmokkel en waar de gevangenissen niet zo zijn als hier. (Daar wordt je overigens ook gewoon op attent gemaakt als je naar Sziget gaat. Althans vroegah wel.)
Mensen denken soms dat festivals een soort wetteloze nederzettingen zijn wat betreft drugs maar zelfs in Nederland kun je gepakt worden en heb je via een strafbeschikking gewoon een strafblad. Dit gebeurt ook steeds vaker.
Of je nu voor of tegen legalisatie bent van drugs, dit is nu wel de realiteit.
*Het is trouwens natuurlijk moeilijk in te beelden maar ik denk dat als ik er na 2+ jaar achter zou komen dat mijn kinderen niet van mij zijn, ik het misschien toch zou proberen te laten werken. Het zijn toch al twee jaar je kinderen…
Haha sorry ik weet daar eigenlijk echt niet zo veel van. Als je vast zit in bijv. Thailand of Brazilië voor drugsfeiten dan weet ik wel dat de ambassade weinig voor je kan doen maar in de EU is dat wellicht anders.
Ik kan het niet lezen maar staat erin hoe hij erachter kwam? Had ze al jaren een verhouding dan?
Ik zou evengoed van die kinderen houden en andersom dus het is toch heel lastig om uit hun leven te verdwijnen? Dit even n.a.v. de kop dan. Vreselijk.
Ze kunnen inderdaad worden uitgeleverd om de gevangenisstraf hier uit te zitten. Dit gaat niet automatisch, maar is wel makkelijker dan met niet EU landen
Ze had het zelf opgebiecht
Dit klinkt zooo leuk. Echt bijzonder dat ze dat met 60+ nog hebben gedaan.
Wat een naar mens die Sharona. Een kind van een andere man krijgen en dan nog steeds bij je man blijven en nóg een kind van die andere man krijgen? Wat is er dan mis met je? Hoe kun je zoiets doen?
Maar hoe kan ze dat ook zeker weten? Ook als ze een affaire had dan kunnen die kinderen toch alsnog van haar man zijn?
Tenzij ze geen seks met hem had natuurlijk, maar het lijkt me dat hij dat dan ook wel had gemerkt?
Vreemd verhaal
In aanvulling op wat @Lovbog zei, dat kan met een zgn. WETS-verzoek, hier wordt het wel duidelijk uitgelegd: http://www.uitlevering.nl/wots-wets
In Incognito kun je het wel lezen
en dan Mattie Valk aka PIETJE POTENT
ahahahha echt wie heeft dit stuk goedgekeurd.