FF Boulevard #2

Op kaartje, meer symbolisch en als statement haha. Bij de gemeente accepteren ze het (nog) niet.

1 like

Nee helaas niet.

Hopelijk kan je dan ook de achternaam van de moeder als eerste doen want ik zou het heel zonde vinden als die dan steeds weggaat bij trouwen etc en je dus niet meer de achternaam van de moeder kan doorgeven.

4 likes

Precies, als iedereen nog steeds de vaders naam voorop zet, dan komt het uiteindelijk alsnog op hetzelfde neer. Alleen gaat de naam van de moeder nu dan één generatie extra mee.
(En ja, ik mag toch hopen dat de naam van de vrouw ook voorop kan komen te staan.)

4 likes

maar je kan als je gaat trouwen toch zelf kiezen of je je meisjes naam houdt of die van je echtgenoot aanneemt? Als je er dan waarde aan hecht houd je toch gewoon je meisjesnaam

Klopt, maar ook dan ‘stopt die achternaam’ wanneer ze komt te overlijden indien ze niet haar meisjesnaam als eerste van de twee achternamen zou kunnen doorgeven aan een kind.

1 like

Zijn ze nu officieel een setje?

1 like

bff’s ntb wjnmk
Deze oma heeft hiervoor een vertaling nodig! (Bff weet ik nog net :grimacing:)

Maar als je dan kinderen krijgt, geef je met een dubbele achternaam de eerste naam door. Als dat alleen maar de vadersnaam kan zijn, sterft de moedersnaam alsnog uit, terwijl je in het huidige stelsel (met enkele achternamen) er ook voor kan kiezen de moedersnaam door te geven. Maar het lijkt me opzich wel dat je mag kiezen welke naam je als eerste doet bij een dubbele achternaam.

Olcay en Ruud zijn weer aan het daten.

https://www.ad.nl/show/olcay-gulsen-bevestigt-ik-date-weer-met-ruud-de-wild~ac335af1/

6 likes

Je houd altijd je eigen achternaam. De achternaam van je echtgeno(o)t(e) heb je onofficieel. Op je paspoort staat ook altijd gewoon je eigen achternaam en dan e.v. ‘achternaam echtgen(o)t(e)’

6 likes

Hoe ik het bericht wat hier geplaatst werd lees is dat je zelf mag kiezen welke naam je laat vallen. Dus dan maakt het niet uit in welke volgorde de namen staan

1 like

Dit ziet er toch echt wel meer dan alleen vriendschappelijk uit

5 likes

Had André Hazes een affaire met Imanuelle?

Spoiler alert: artikel is echt op niks gebaseerd haha.

1 like

Dat is ook haar zus volgens mij!

2 likes

Dit is ook haar zus, Dolshe Gulsen heet ze!

2 likes

Sorry maar ik moet hier zo om lachen :joy:. Het is dus echt haar zus?! HAHAHA.

52 likes

Klinkt een beetje als een koffiezetapparaat

146 likes

Blijkbaar heeft ze best veel zussen en gaan ze allemaal naar dezelfde kapper.

51 likes

Deze foto heeft ze zelf op haar Insta geplaatst toen hij overleden was. Vind het wel bijzonder om een foto te kiezen waar je ex en je zus op staan in plaats van jezelf met je ex of alleen je ex.

3 likes