Ik heb zelf zoiets:
Is echt ideaal vind ik!
Ik heb zelf zoiets:
Is echt ideaal vind ik!
Microsoft to do heeft het overgenomen. Als je die app download kan je je lijsten zo overzetten!
Ik heb al mijn diepvriesbakjes genummerd en heb een excelsheet gemaakt met die nummers. Als ik eten invries zet ik in excel wat er in het bakje zit, de datum van invriezen en voor hoeveel personen het is. En nu wat ik het fijnste vind: ik heb een auto opmaak ingesteld voor de datum van invriezen. Hoe roder de kleur is, hoe ‘ouder’ het is. Zo laat ik ingevroren eten niet te lang liggen. Hetzelfde doe ik voor de vega burgers die ik in de vriezer heb liggen.
Voel me echt vet succesful adulting hiermee.
Jij bent gewoon de Nederlandse Marie Kondo.
Hoe maak je trouwens een auto opmaak met kleur?
Hahaha de diepvrieskondo
De cellen waar je de auto opmaak voor wilt selecteren, dan ‘voorwaardelijke opmaak’, dan kleurenschalen en dan moet je even de juiste kiezen waarbij de oudste datum het roodst is en de nieuwste het groenst
Wow ben echt onder de indruk, heel succesful adult!
Wat handig! Ik ga dit doen met mijn paspoortdatum, sportschoolabo en alle cadeaubonnen die ik heb. Hebben jullie nog andere handige tips voor lijstjes apps en lifehacks (hebben we daar een aparte topic voor dan ga ik daar verder).
Stomme vraag hoor.
Nee is net zo erg. Ik heb alleen nog nooit iemand horen zeggen: mijn koeienvel is gestolen oid.
Ik word nerveus van jullie! Zeg me aub dat ik niet de enige ben die alles gewoon random in de diepvries flikkert
Het is goed mogelijk dat er achter in mijn vriezer nog een zak diepvries patat uit 2011 ligt.
Ik vond het ook echt next level invriezen. Ik heb alleen een vriesvakje en ik weet niet eens precies wat daarin ligt
Ik heb geen idee wat ik allemaal precies erin heb zitten & graai er af en toe iets ondefinieerbaars uit. Ik hou ook wel van verrassingen.
Mijn redenatie is altijd dat in de diepvries alles 10000 jaar houdbaar is dus het komt niet eens in me op om na te denken over invriesdatum #unsuccesfuladulting maar ben begin 20 dus dan mag het nog I guess
Mijn redenatie ook, ik ben halverwege de 30. Mag het dan nog steeds?
Ik zet trouwens wel de datum van invriezen, het product en het gewicht of aantal porties op de invriesverpakking. Probeer ook wel enigszins fifo eruit te halen. Maar het is niet dat ik iets dat 3 maanden 'houdbaar ’ zou zijn in de vriezer er max 3 maanden in laat liggen.
Huh wat is fifo nou weer haha
First in first out
omg, zou je misschien die excelsheet willen delen (dat van die auto-opmaak met kleuren klinkt heel goed maar geen idee hoe je dat zelf doet)
Hahaha nee echt nog nooit gehoord mijn bijbaan was koken in een bejaardentehuis, daar was de vriezer wel zo nice op orde.
Ik heb trouwens een nieuwe vriezer gekocht. Nu hebben we zo’n mini studentenvriezer waar 5 pizza’s in kunnen, maar over twee weken dus een grote mensen vriezer. Ben nu helemaal ge-ijspireerd door de Exceltip hierboven, dus ben nu vriezer organize video’s aan het kijken.
Hahahaha ja dat was ook mijn strategie tot nu toe! Ik heb nu meteen allemaal zakjes en bakjes besteld ga iig erop schrijven wat het is, hoe oud en hoeveel.
Maar net zag ik op YT iemand die zelfs haar groentenrestjes invriest om er daarna groentebouillon of mest van te maken en dat gaat me toch wel echt te ver.
Gewoon erin mikken en twee maanden later hopen dat je geen tomatensoep ipv pastasaus over je pasta heen flikkert. Hier is het een soort verassingsmenu maar dan thuis