FF Boulevard #3

Wat heeft hij toch een onaardig hoofd.

2 likes

Nou jongens het droomhuwelijk is voorbij hoor https://www.telegraaf.nl/entertainment/2043240284/peter-jan-rens-69-en-virginia-26-uit-elkaar

Ik ben wel echt gefascineerd hoe je er op je 26e zo ouwelijk uit kan zien, ze lijkt wel 46

15 likes

Haha ik was hun bestaan alweer even vergeten.

2 likes

Ze zijn nog samen hoor

1 like

Alleen ff aandacht nodig dus

17 likes

Ik weet niet wat er in mijn hoofd gebeurde maar ik dacht dat dit een foto van Bart de Graaff was?? Even een error

13 likes

Elke keer als ik een foto van hen samen zie moet ik denken aan een tante die haar 18-jarige neefje voor het eerst mee neemt naar de kroeg :woman_shrugging:t2:

37 likes

Zooi echt, ziet er uit of ze m’n moeder kan zijn terwijl ze zes jaar jonger is…

1 like

100 miljoen redenen die je kan bedenken om iets tegen die kerel te hebben, en dan kies je dit

5 likes

Die tekst ook. Ahh wat een walgelijk ventje is het toch🤮

9 likes

Ja! dus het is nog vet aan enzo

Is dit geen foto van eeuwen geleden?

Geen idee. Ik volg dat walgelijke ventje niet🤓

Ik vraag me trouwens ook af hoe die Jaimy eruit gaat zien over 10 jaar, ze lijkt nu al wel 50. Lijkt ook alsof ze steeds bruiner wordt.

2 likes

Even aandacht vragen om meer mondkapjes te kunnen verkopen

2 likes

Dus toch alles voor de aandacht… Was te verwachten
Jammer als je zo moet “cashen”

In mijn opzicht kan dat woord niet meer. Ik snap wat je bedoelt maar het is toch te geladen en heeft een te duidelijke herkomst voor mij

Als je het ff googlet en dit leest krijg ik daar echt rillingen van

https://nl.m.wiktionary.org/wiki/negroïde

5 likes

Heb je een goed alternatief?

Nee. Ook niet aan mij om daarmee te komen. Maar dat is geen reden om het te blijven gebruiken.

1 like

Zwarte vrouw? Nou ja: wannabe zwarte vrouw in deze context. Of wannabe vrouw van kleur. Of wannabe woman of color

7 likes

Ik denk wel dat het een behoorlijk beladen term is. Niet alleen omdat het direct afgeleid is van het woord neger. Itt tot wat er bijv hier bij Aziatisch of Kaukasisch staat: is afkomstig uit dat gebied. Itt negroide: afgeleid van neger en met negroide kenmerken. Negroïde kenmerken werden in het verleden toegekend op basis van nogal omstreden ‘wetenschappelijke’ metingen en theorieën. Zoals bijvoorbeeld schedelmetingen en andere fysieke bepalingen. In de 19e eeuw werden mensen dus op basis van deze kenmerken ingedeeld in ‘rassen’ en ook nog eens hierarchisch gerangschikt. Met natuurlijk Kaukasisch bovenaan en negroïde onderaan. Deze tak van wetenschap was nogal hot destijds maar is dus eigenlijk een manier om zogenaamd wetenschappelijk te bewijzen dat mensen met negroide kenmerken inferieur zijn. Bovendien is Afrika het continent met de grootste interne genetische verschillen dus hopelijk ten overvloede maar al die ‘objectieve’ biologische metingen sloegen natuurlijk op jack shit. Want wat zeg je nu eigenlijk dan als je hebt over negroide? En zoals je zelf ook al zegt is heel die indeling van mensen in rassen onjuist.

Er werd daarmee ook bijvoorbeeld aangetoond dat volgens de schedelknobbels mannen heldhaftig en dapper zijn en vrouwen schedelknobbels hebben die duiden op volgzaamheid en kinderliefde. Nou dan weet je het wel. Het idee is dus dat dit neutraal en objectief biologische kenmerken kon meten maar in de praktijk was het een legitimisering voor een totaal ongefundeerde rangschikking van mensen, en daarmee racisme en seksisme. Ik denk dus niet dat het een neutrale term is.

22 likes